شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت روز جهانی کاریکاتور برگزار می شود

رونمایی از کاریکاتورهای گنجینه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به مناسبت ۱۸ فروردین؛ روز جهانی کاریکاتور همزمان با نمایش گزیده آثار جواد علیزاده کاریکاتوریست معاصر، از آثار کاریکاتور موجود در گنجینه موزه های این مجموعه نیز رونمایی می کند.

رونمایی از کاریکاتورهای گنجینه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

به گزارش شمانیوز، در این رویداد مناسبتی، آثار کاریکاتور هنرمندان برجسته ایرانی و غیر ایرانی از گنجینه موزه های مجموعه نیاوران برای نخستین بار در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و همزمان گزیده ای از آثار جواد علیزاده کاریکاتوریست معاصر نیز به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است، جواد علیزاده، از کارتونیست‌های ایرانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۵۰ با مجله‌ «کاریکاتور» به مدیریت محسن دولو آغاز کرد. او ماهنامه‌ «طنز و کاریکاتور» را از سال ۱۳۶۹ تا به امروز منتشر کرده که رکورد طولانی‌ترین دوره‌ انتشار یک مجله‌ کاریکاتور و طنز را در اختیار دارد. علیزاده در زمینه های مختلف کارتون مانند کارتون های مطبوعاتی، طنز، پرتره، کاریکاتور سیاه، طنز سیاه، کمیک استریپ، ورزشی، سورئال، فلسفی و طنز ۴ بعدی (طنز درباره نظریه نسبیت انیشتین) فعالیت دارد. او همچنین برنده‌ جوایز متعدد و مهمی در عرصه جهانی و داخلی است.

به گزارش مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ در کاخ موزه اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع میدان شهید باهنر (نیاوران) میزبان علاقه‌مندان است.

WhatsApp Image 2022-04-06 at 12.49.37

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied