شمانیوز
شما نیوز

دو سند عکس و کارنامه تحصیلی احمد شاه قاجار به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اهداء شد

کارنامه تحصیلی دوران کودکی احمد شاه قاجار که همراه با تصاویر معلمین و هم کلاسی های آخرین شاه دودمان قاجار است، از طرف یک دوستدار میراث فرهنگی به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اهدا شد.

دو سند عکس و کارنامه تحصیلی احمد شاه قاجار به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اهداء شد

به گزارش شمانیوز، دو سند اهدای از دوره قاجار از طرف یک دوستدار میراث فرهنگی با همکاری مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اهداء شد که حاوی یک قطعه عکس احمد شاه قاجار به همراه جمعی از هم کلاسی ها و معلمین آخرین شاه دودمان قاجار است.

همچنین به همراه این عکس، کارنامه تحصیلی احمد شاه قاجار نیز به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اهداء شده است که در این کارنامه نام 12 هم شاگردی به همراه نام پدران آنها قید شده است. همچنین ولیعهد احمدشاه نیز جزو هم کلاسی های او است.

WhatsApp Image 2022-05-01 at 10.10.04 AM

در این کارنامه که نام 10 معلم احمدشاه قاجارو هم کلاسی های او قید شده است اسامی شاخصی از جمله کمال الملک، عمادالکتاب، حاجی ملاباشی و ابوالحسن خان ذکاءالملک آمده است.

از درس های مهمی که به همراه نمرات احمد شاه قاجار و دیگر هم کلاسی های او قید شده است می توان به تاریخ، مشق نظام، حساب هندسه، زبان روسی و فرانسه، جغرافیا، نقاشی، مشق خط، شرعیات (عربی و فارسی) و اخلاق اشاره کرد.

این دو سند از طرف دختر غلام علیخان فرزند مخبرالممالک، به مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اهداء شده است.

 

خبرنگار: علی رمضانپور 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied