شمانیوز
شما نیوز

دیدگاه آیت‌الله علم‌الهدی درباره میراث فرهنگی و گردشگری ایران

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی، به تشریح دیدگاه های خود درخصوص میراث فرهنگی و گردشگری ایران پرداخت.

دیدگاه آیت‌الله علم‌الهدی درباره میراث فرهنگی و گردشگری ایران

به‌ گزارش شمانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های مشهدالرضا (ع) در زمینه‌سازی برای رونق گردشگری کشور گفت: میراث‌فرهنگی می‌تواند زمینه‌ای برای ترویج انقلاب باشد.

وی ادامه داد: البته به‌شرط اینکه به‌موازات حفاظت از میراث‌فرهنگی به رونق زیرساخت‌های گردشگری نیز توجه شود. تحقق این هدف، جز با در نظر گرفتن باورهای مذهبی مردم و زمینه‌های اعتقادی کشور قابل تحقق نیست.

امام جمعه مشهد افزود: بیان حقایق تاریخ از گذرگاه میراث‌فرهنگی انجام می‌شود، بنابراین مدیران این عرصه باید وجهه ستم‌شاهی تاریخ شاهنشاهی پهلوی را به‌دقت تبیین کنند تا نوجوانان و جوانان امروز گمان نکنند که میراث رژیم پهلوی به کاخ نیاوران و سعدآباد محدود است و علاوه بر آن، با جنایت‌ها، وابستگی‌ها، سرکوب‌گری‌ها و مظالم آن ایام نیز آشنایی پیدا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه باید در خراسان رضوی، جنبه گردشگری بر جنبه میراث‌فرهنگی ارجحیت پیدا کند، عنوان کرد: در مشهدالرضا (ع) جذابیت‌ها ماهیت معنوی دارد و همه این جذابیت‌ها هم در یک نقطه و در حرم رضوی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: اما با این حال، بازهم جمعیت گردشگران خارجی در مشهدالرضا (ع) به نسبت کشورهای دارای جاذبه‌های تاریخی متعدد و پراکنده همچون سوریه بیشتر است. در سال ۱۳۹۸، بیش از پنج میلیون زائر خارجی وارد مشهد شده و این رقم در سال‌جاری به بیش از هشت میلیون رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حرم رضوی باید مضجع منور امام رضا (ع) در کانون توجهات باشد، افزود: باید بر جریانات اقتصادی، رفاهی و فرهنگی زائران خارجی تسلط پیدا کرد تا هر گردشگر غیرایرانی از لحظه‌ای که وارد فرودگاه مشهد می‌شود، با گزینه‌های متعددی مواجه شود که در نتیجه آن، برنامه سفر خود را بر مبنای گزینه‌های پیشنهادی مدیریت گردشگری در مشهد تنظیم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در این راستا حتی می‌توان از مناطق ییلاقی اطراف مشهد نیز استفاده کرد تا مدت دوام و ماندگاری حضور زائر در مشهد نیز افزایش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied