شمانیوز
شما نیوز

یک خبر ارزی جالب برای فعالین صنایع دستی

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به لایحه احکام دائمی بودجه که در مجلس شورای اسلامی به زودی مصوب خواهد شد، صادر کنندگان صنایع‌دستی از پرداخت هرگونه عوارض و پیمان‌سپاری ارزی معاف خواهند شد.

یک خبر ارزی جالب برای فعالین صنایع دستی

به گزارش شمانیوز، سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با هنرمندان صنایع دستی و شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به لایحه احکام دائمی بودجه که در مجلس شورای اسلامی به زودی مصوب خواهد شد، گفت:  صادر کنندگان صنایع دستی از پرداخت هرگونه عوارض و پیمان سپاری ارزی معاف خواهند شد.

وی با بیان اینکه این امر باعث رونق صادرات و نیز رونق تولید داخلی خواهد شد، افزود: بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع‌دستی به زودی در کل استان‌ها راه اندازی خواهد شد که این امر برای معرفی صنایع دستی فرصت بسیار مناسبی است.

ضرغامی با اشاره به ارزش و اهمیت منبت‌کاری، هنر رایج و کاربردی در شهرستان ملایر، اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی محصولات خود را به سمت کاربردی شدن با تنوع در تولید برای اقشار مختلف جامعه آماده و مهیا کنند، چرا که بیش از ۲۹۹ رشته صنایع دستی دارای ارزش هنری فقط جنبه تزئینی و ویترینی دارند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه این هنر نیازمند تحول و تغییر است، ادامه داد: امیدواریم با همکاری خانه های خلاق و شرکت‌های دانش بنیان طراحی ها و شیوه های جدید در حوزه مبل و منبت ملایر ایجاد شود و باعث رونق هرچه بیشتر کسب و کار مردم این منطقه شود.

ضرغامی با بیان اینکه ملایر می‌تواند قطب بزرگ گردشگری کشور باشد، گفت: از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این شهرستان دعوت می‌کنیم تا در ملایر سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر میراث‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر مقوله شادی، سرگرمی و اوقات فراغت مردم تاکید کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط برای مردم اهمیت فراوانی دارد و جامعه امروز به سرگرمی و تنوع نیاز دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied