شمانیوز
شما نیوز

والیبال ایران با شکست استرالیا بر بام اسیا ایستاد + جزئیات

تیم ملی والیبال ایران فینال مسابقات قهرمانی آسیا را فتح کرد و با غلبه بر استرالیا قهرمان شد.

والیبال ایران با شکست استرالیا بر بام اسیا ایستاد + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی : تیم ملی والیبال ایران در بازی نهایی بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران از ساعت ۱۷:۵۰ به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی قاطع ۳ بر صفر، ضمن گرفتن انتقام شکست در بازی نخست مقابل کانگورو‌ها قهرمان شد.

دو تیم در حالی با هم روبرو شدند که تیم ایران در مرحله نخست مسابقات از استرالیا شکست خورده بود و بازیکنان علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، انگیزه مضاعفی برای شکست دادن و انتقام از استرالیا داشتند.

سرمربی تیم ملی تیم ایران برای شروع این بازی از سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

تیم ایران ار همان ابتدا با ریسک کم و بسیار کم‌اشتباه بازی کرد و همین موضوع سبب افزایش اختلاف دو تیم شد. دفاع داخل میدان خوب و استفاده از توپ‌های برگشتی در کنار فشار تماشاگران، باعث شد تا ایران در تمان طول ست اول، تیم برتر میدان باشد. ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ و روحیه بالای ملی‌پوشان ایرانی به پایان رسید.

قهرمانی سوم ایران در آسیا با انتقام از کانگوروها

در ست دوم هم از نوع عملکرد بازیکنان ایران در سرویس و دفاع روی تور می‌شد فهمید که آن‌ها فقط برای پیروزی ۳ بر صفر و انتقام شکست مرحله گروهی مقابل استرالیا به میدان آمده اند. مارک لبدیف، سرمربی تیم ملی استرالیا در ست دوم، توماس ادگار، ستاره تنومند تیمش را به دلیل عدم کارآیی بیرون کشید و ویلیامز را به زمین فرستاد. بازیکنان ایران با تکیه بر آنالیز دقیق حریف، راه‌های حمله استرالیا را به خوبی بسته بودند و در نهایت در این ست هم ۲۵ بر ۱۷ برنده شدند.

بازی در ست سوم، متعادل‌تر آغاز شد و مساوی پیش رفت. دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران برای وقت استراحت فنی نخست و ۱۶ بر ۱۵ برای وقت استراحت فنی دوم، نزد مربیان خود رفتند. دریافت مناسب بازیکنان ایران در این دیدار، قدرت ابتکار عمل را به سعید معروف به عنوان بازیگردان تیم می‌داد تا در خط حمله از مهاجمان خود به خوبی استفاده کند. حریف از هر حربه‌ای برای گرفتن حداقل یک ست استفاده کرد، اما در نهایت در س سوم نیز ۲۵ بر ۲۱ و در مجموع ۳ بر صفر شکست خورد تا ایران برای سومین بار، قهرمان آسیا شود.

ایران پیش از این ۲ بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به عنوان قهرمانی رسیده و استرالیا تنها در سال ۲۰۰۷ روی سکوی نخست ایستاده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied