شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی موعود بنیادی فر داور دربی 91 + زندگی شخصی ورزشی

موعود بنیادی‌فر (زاده ۱۷ شهریور ۱۳۶۴ - چهارمحال و بختیاری) داور ایرانی فوتبال است. وی در سال ۱۳۸۱ داوری را شروع کرده و از سال ۱۳۹۰ در لیگ برتر فوتبال ایران قضاوت می‌کند. وی در سال ۲۰۱۳ وارد لیست بین‌المللی شد.

بیوگرافی موعود بنیادی فر داور دربی 91 + زندگی شخصی ورزشی

موعود بنیادی فرد که به گفته خودش به اشتباه با اسم بنیادی فر شناخته می‌شود، از داوران بین المللی و حرفه‌ای فوتبال ایران است که در سال‌های گذشته تعداد زیادی از بازی‌های مهم فوتبال داخلی و خارجی را قضاوت کرده است. او همچنین در کنار داوری فوتبال به عنوان دبیر ورزش نیز در مدارس فعالیت دارد.

بنیادی فر به دلیل علاقه به ورزش و فوتبال در هنرستان تربیت بدنی تحصیل می‌کرد. در آن زمان به دلیل اینکه با توپ پلاستیکی فوتبال بازی می‌کردند، زانوهایش کمی دچار مشکل شد و به اصرار خانواده‌اش فوتبال را برای مدتی کنار گذاشت. با این حال وقتی مادرش به او پیشنهاد داد که به جای بازی فوتبال می‌تواند داور بشود، از این ایده استقبال کرد. موعود بنیادی فرد پس از اتمام دوره متوسطه خود در کلاس‌های داوری محمد ریاحی شرکت کرد و مدرک درجه C داوری خود را گرفت. بعد از آن هم با قبولی در تست کوپر (دویدن و آمادگی جسمانی) بیشتر به حرفه داوری علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت این کار را دنبال کند.

شروع داوری حرفه‌ای موعود بنیادی فر

اولی قضاوت رسمی موعود بنیادی فرد بین ۲ تیم آموزشگاهی بود که توانست از پس آن به خوبی برآید و تا سال ۹۱ که اولین بازی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران سوت زد، در لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر قضاوت می‌کرد. بازی بین تیم‌های راه آهن تهران و شاهین بوشهر در لیگ دوازدهم، اولین بازی لیگ برتری بود که او سوت زد. در پایان این مسابقه، مسعود عنایت که به عنوان ناظر بازی در ورزشگاه حاضر بود، رضایت کامل خود را نسبت به قضاوت او اعلام کرد.

موعود بنیادی فرد که خودش در حال حاضر به صورت هفتگی فوتبال بازی می‌کند، با انجام تمرین‌های مناسب، توانسته است بر مشکل زانوهایش غلبه کند. بنیادی فرد عقیده دارد فوتبال بازی کردن داور می‌تواند روی قضاوت هرچه بهتر او تاثیر بگذارد. داوری که با نحوه بازی فوتبال به خوبی آشنایی داشته باشد، بر زمین بازی بهتر مسلط است و حرکات تمارضی بعضی بازیکنان را راحت‌تر می‌تواند تشخیص دهد.

موعود بنیادی فرد به عنوان یک داور بین المللی، بازی‌های خارجی زیادی را سوت زده است که به دلیل قضاوت‌های عادلانه‌اش، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، داور وسط بازی تیم‌های کاشیما و شاندونگ شد. همچنین بنیادی فر همراه با علیرضا فغانی جزو داوران VAR‌ این رقابت‌ها نیز بوده‌اند.

 

بیوگرافی موعود بنیادی فر داور دربی 91

 

 

منبع:  توپبال

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied