شمانیوز
شما نیوز

ذوالفقارنسب: ضعیف‌ترین‌ دربی اخیر چهره واقعی فوتبال ایران بود

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید که تغییرات پی در پی باشگاه‌های ایرانی باعث پایین آمدن سطح فنی آنها می‌شود و مسابقه داربی ۹۰ نمونه بارزی از آن بود.

ذوالفقارنسب: ضعیف‌ترین‌ دربی اخیر چهره واقعی فوتبال ایران بود

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فوتبالی: بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال در گفت‌وگویی، درباره داربی ۹۰ اظهار کرد: این مسابقه ضعیف‌ترین داربی نسبت به داربی‌های دو سه فصل اخیر به لحاظ کیفی بود. هیچ‌کدام از دو تیم نتوانستند حداقل فوتبال خودشان را ارائه بدهند. تغییرات هر دو تیم در این فصل زیاد بود و بازیکنان به شرایط بازی عادت نداشتند و آمادگی روانی هم نداشتند.

او ادامه داد: خطاهای بی‌مورد و پرخاشگرانه کیفیت بازی را پایین آورده و باعث شده بود داور نتواند کار خودش را انجام بدهد. به طور کلی بازی خوبی نبود. اینکه می‌گویند تازه هفته چهارم است و تیم‌ها هنوز آماده نیستند فقط یک توجیه است.

ذوالفقارنسب اضافه کرد: باعث تاسف است که در لیگ، یک بازی در این سطح برگزار کردیم؛ مسابقه‌ای که تماشاگر خارج از کشور هم دارد و این بازی علاوه بر فوتبال، فرهنگ، آداب و روحیات ما را هم زیر سوال برد.

این کارشناس فوتبال درباره مشکل گلزنی استقلال و پرسپولیس هم توضیح داد: این فقط مشکل این دو تیم نیست. البته این دو باشگاه تغییرات زیادی داشته‌اند، از تغییر هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا کادر فنی و بازیکنان.

او اضافه کرد: بی‌کیفیت بودن داربی فقط تقصیر مربی یا بازیکن نیست بلکه مجموعه این تغییرات باعث پایین آمدن سطح فنی تیم‌ها می‌شود. در باشگاه‌های درجه دو اروپایی هم کاردر مدیریتی حداقل هفت سال در باشگاه فعالیت می‌کنند. بایرن مونیخ در ۱۵ سال فقط دو مدیرعامل عوض کرد اما اینجا در یک سال سه مدیرعامل تغییر می‌کنند. ما انتظار نداریم باشگاه‌های ایرانی مثل بایرن مونیخ باشند ولی حداقل استاندارد تیم‌های درجه سه اروپایی را رعایت کنند. کشوری که مدعی حضور در جام جهانی است باید باشگاه‌هایی با نظم ساختاری بیشتر داشته باشد.

ذوالفقارنسب در پایان گفت: داربی چهره واقعی فوتبال ایران را به نمایش گذاشت. ما نامنظم و عجولیم و همبستگی نداریم و با وجود هزینه‌های بالا مدیریت صحیحی نداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied