شمانیوز
شما نیوز

کالدرون و تردیدهای یک انتخاب!

عملکرد این روزهای مهاجم پرسپولیس خیلی‌ها را به یاد یکی از قربانیان جو تند هواداری در پرسپولیس می‌اندازد؛ پائولو دی کارمو!

کالدرون و تردیدهای یک انتخاب!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ورزش سه: در مسابقه امروز پرسپولیس مقابل سپاهان، جونیور براندائو مهاجم برزیلی پرسپولیس این شانس را داشت که در نیمه اول، جشن به ثمر رساندن گل شماره یک خود در لیگ ایران را برگزار کند اما سانتر زیبای محمد نادری از سمت چپ با ضربه مبهوت کننده بغل پا توسط او هدر رفت. براندائو باید طبیعتا با روی پا و محکم توپ را به زاویه مخالف می‌زد اما به واقع اعتمادبنفس این کار را نداشت و بنابراین سعی کرد با صاف کردن پا ضربه مطمئن تری به توپ بزند که برای به سرانجام رساندن گل به موفقیت نرسید. او در این بازی یک بار هم با یک فرار از سمت راست و یک سانتر تند و تیز به درون محوطه جریمه خودی نشان داد اما این توپ با حضور به موقع دروازه بان و مدافعان سپاهان، راهی به دروازه نیازمند نیافت.

در نیمه دوم بازی بود که سپاهان آرام آرام زمین را در دست می گرفت و هواداران زیر لب بابت بازی کم اثر براندائو غر می‌زدند. در این لحظه گابریل کالدرون، مهدی عبدی گلزن دربی را از روی نیمکت بلند کرد و به جای این مهاجم برزیلی به زمین فرستاد. تعویضی که از قدرت پرس و دفاعی تیم خسته تر زمین کاست و البته برخلاف دربی جواب هم نداد. بعد از دو گل سپاهان که یکی از آنها توسط کی روش استنلی برزیلی به ثمر رسید در نشست مطبوعاتی خبرنگاران از کالدرون درباره جونیور پرسیدند که او گفت گزینه موردنظر وی (کی روش استنلی) در سپاهان بازی می‌کند! این جواب غافلگیرکننده در شرایطی به زبان مربی آرژانتینی آمد که در فصول گذشته کمتر خبرنگاری به خاطر می‌آورد که برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین پرسپولیس علیه بازیکنانش چنین موضع گرفته و پشت آنها را خالی کرده باشد.

چند ماه پیش و با حضور گابریل کالدرون در نیمکت پرسپولیس، آنها بار دیگر به سراغ گزینه ضعف خود رفتند و برای جذب مهاجمی که بتواند نیاز تیم را برطرف کند، گزینه‌های زیادی را مطرح کردند. در میان تمام گزینه‌هایی که شاید از نگاه هواداران و کارشناسان می‌توانست گره گشای این تیم محسوب شود، اما در اتفاقی عجیب در نهایت به نام جونیور براندائو رسیدند. مهاجم برزیلی جوانی که در کارنامه خود آمار درخشانی از گلزنی نداشت و مصدومیتی نیز در فصل گذشته باعث دوری طولانی مدت او شده بود. با این حال صرف مهاجم خارجی و ملیت برزیلی، باعث شد تا هواداران نیز از این خرید استقبال کنند و امیدوار به درخشش او در ترکیب سرخپوشان با پیراهن جادویی شماره هفت باشند.

براندائو اما در حضورش در ترکیب پرسپولیس نتوانست هیچ گره‌ای از مشکلات خط هجومی این تیم باز کند. البته بدون شک او تنها مهره تهاجمی ضعیف پرسپولیس نیست و هر دو مهاجم این تیم، در این فصل نظرات را جلب نکرده‌اند اما نکته مهم نه در کیفیت براندائو که امروز بهتر از دو بازی قبل در ترکیب این تیم نمایش داد، که در نحوه برخورد سرمربی با اوست؛ اینکه کالدرون قبل و بعد بازی به نوعی کیفیت جونیور را زیر سوال برده، به نظر به سود تیم تمام نخواهد شد چرا که پرسپولیس با این بازیکن قرارداد دارد و هزینه گزافی را هم بابت رضایتنامه وی پرداخته است و اتفاقا کالدرون کسی است که با رد کردن سایر گزینه‌ها ( مهاجمانی از ازبکستان و صربستان) در نهایت به این مهاجم در دسترس رسیده است.

اگر ماجرای دی کارمو در سال دوم افشین قطبی را به یاد بیاوریم، قطعا جو سنگین هواداری و جدایی این بازیکن از پرسپولیس را نیز به خاطر خواهیم آورد. اتفاقی که شروع تزلزل فنی سرمربی مدافع عنوان قهرمانی بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied