شمانیوز
شما نیوز

تیم پزشکی مارادونا در امارات هم متهم است

درحالی که مدت زیادی از درگذشت دیه‌گو مارادونا نگذشته بحث تازه‌ای مرتبط با این مساله مطرح ‌شده و خانواده‌اش از احتمال قصور پزشکی و قتل غیرعمد اسطوره آرژانتین خبر داده‌اند

تیم پزشکی مارادونا در امارات هم متهم است

درحالی که مدت زیادی از درگذشت دیه‌گو مارادونا نگذشته بحث تازه‌ای مرتبط با این مساله مطرح ‌شده و خانواده‌اش از احتمال قصور پزشکی و قتل غیرعمد اسطوره آرژانتین خبر داده‌اند. بدون‌شک رسانه‌های خارجی که ارتباط نزدیک‌تری با منابع خبری مرتبط با این پرونده دارند می‌توانند اطلاعات خوبی به دوستداران مارادونا منتقل کنند. آلبرت سائز، نویسنده شهیر اسپورت‌کاتالونیا و از تئوریسین‌ها و مشاوران لاماسیا در بخش مدیریت ورزشی در همین رابطه پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» بود. او در مهم‌ترین بخش این مصاحبه درباره ماجرای پزشک مارادونا و شایعه قتل غیرعمد او به موارد مهم و قابل‌تاملی اشاره کرد که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

بدون اضافه‌گویی به‌سراغ سوال اول می‌روم. ماجرای پزشک مارادونا چیست؟

این گفت‌وگوها مهم هستند و پرسش شما برای من راهی است برای شناخت دغدغه‎های یک همکار در خاورمیانه. مارادونا یک پزشک نداشته که اکنون فقط به این فرد پرداخته شود. برای من عجیب است که چرا دادگاه آرژانتین اکنون فقط با این پزشک جوان کار دارد. مارادونا در امارات یک تیم پزشکی داشته که برای مدتی رژیم غذایی اشتباهی به او داده بود و سپس آن را قطع کردند. کسی که 4بار جراحی حذف چربی دور شکم انجام می‌دهد، داشتن یک رژیم غذایی اشتباه یعنی قتل آن فرد. اما حالا این پزشک نگون‌بخت مشهور شده و فعلا در بازداشت است.

به هر حال گفته می‌شود او باعث واردشدن فشار سنگین عصبی به دیه‌گو شده و تصمیم اشتباهی در لحظات آخر گرفته است.

این البته هنوز ثابت نشده و درحد اتهام هم نیست، شایعاتی وجود دارند اما به‌نظر من یک پزشک در آن سطح به رایگان خود را به دردسر نمی‌اندازد. شایعات همیشه در کمین هستند، اکنون در فضای خبری ساختمان ما هم تا مرز اتانازی پیش رفته است.

واقعا؟ حتی اتانازی؟

بله، گفته می‌شود مارادونا درد زیادی داشته و از پزشکش خواسته کاری کند که بدون درد در خواب فرو برود و بمیرد. این البته شایعه دردناک و مسخره‌ای است. من باور نمی‌کنم اما می‌خواهم بگویم که بازار شایعات کوچک و بزرگ حسابی داغ است.

از دید شما مارادونا واقعا یک اسطوره بود؟ این را به این خاطر می‌پرسم که یادداشت سال 2009 شما درباره تخلفات و جرم‌های مارادونا را خوانده‌ام.

بله، بدون تردید یک اسطوره بود و هست. مارادونا مثل همه ما در زندگی خود اشتباهاتی داشته اما در نگاه کلی او یک اسطوره است.

اسطوره در زندگی خود اشتباه هم می‌کند؟

بله، متوجه منظور شما هستم. شاید بخواهید او را با پله مقایسه کنید. پله هم در زمانی که وزیر ورزش بود، اختلاس کرد و هنوز هم پرونده او باز است اما به احترام یک عمر تلاش برای برزیل، سکوت کردند. به‌هر‌حال اسطوره‌هایی مثل پله و مارادونا را نمی‌شود به‌خاطر اشتباهات‌شان سرزنش کرد. لیوان مارادونا نیمه‌خالی هم دارد و در این نیمه‌خالی تا دل‌تان بخواهد، فساد اخلاقی، مصرف الکل و مواد مخدر و سیگار و قاچاق کالا و غیره دیده می‌شود.

همین حالا هم یک نفر ادعا می‌کند پسر مارادونا است و از این دست مثال‌ها در ایتالیا، اسپانیا و حتی یکی از کشورهای عربی وجود دارد.

باور کنید علاقه ندارم درباره مارادونا این چیزها را بشنوم یا درباره آنها حرف بزنم. من نیمه پر لیوان مارادونا را دوست دارم و به همین دلیل با صدای بلند او را یک اسطوره می‌دانم.

از فوتبال اسپانیا چه خبر؟ باخت رئال‌مادرید و پیروزی بارسلونا!

بله اتفاق خوبی است، می‌دانید که من هوادار بارسلونا هستم و در اسپورت‌کاتالونیا از کارم لذت می‌برم. بارسلونا اکنون در جایگاه هفتم قرار دارد و به‌زودی صعود خواهد کرد و در جدول بالاتر خواهد رفت. وضعیت مادرید در لالیگا اصلاح نخواهد شد. زیدان به آخرخط رسیده است.

از فوتبال ایران چه می‌دانید؟

فوتبال در خاورمیانه فوتبال ریشه‌دار و عمیقی نیست اما فوتبال ایران را به‌خصوص بعد از جام‌جهانی اخیر، بسیار احساسی و زیبا دیدم. عالی بود. استعدادهای خوبی دارد و البته لژیونرهای موفق و مشهوری دارید. فوتبال در برخی کشورها خیلی صنعتی و کپی‌برداری شده است اما به‌نظر من فوتبال ایران صنعتی نیست، شاید روی کاغذ خوب نباشد اما من طرفدار فوتبال احساسی و زیبا هستم تا صنعتی و درآمدزا و حرفه‌ای!

لالیگا به شرایط قبل از بحران کرونا بازمی‌گردد؟

هیچ چیزی به شرایط قبل از بحران ویروس کووید-19 برنمی‌گردد. تاریخ زندگی انسان وارد دوران پساکرونا شده و قرار نیست چیزی به عقب برگردد. فوتبال هم تغییر کرده و باید با تحول جدید در تاریخ بشر سازگار شویم.

 

 

 

منبع: فرهیختگان 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    توهالیوود یه فیلم درست حسابی هم بازی نکرده ،همش درپیتی ها رو بهش میدن ،هنرش همینه دیگه

  • ناشناس

    خدا هدایتش کند

  • ناشناس

    موفق باشی

  • رضاآل احمد

    با صحبت کردن در مورد یک هنرمند چیزی از ارزش کم نمیشه اون یک استاد هست حالا هرکی دوست داره در موردش پارس کنه

  • ناشناس

    خدا کمکش کنه توبه کنه.پناه بر خدا از بی عفتی که انسان خودش رو در اختیار اجنبی قرار بده