شمانیوز
شما نیوز

محرومیت سنگین برای استقلال و پرسپولیس!

کمیتۀ انضباطی سازمان لیگ به طور رسمی رای نهایی خود را در ارتباط با پروندۀ دربی نود میان دو تیم استقلال و پرسپولیس اعلام کرد.

محرومیت سنگین برای استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از جام نیوز: سرانجام کمیتۀ انضباطی سازمان لیگ، با بررسی تمامی مستندات خود در دربی گذشتۀ برگزار شده میان دو تیم پرسپولیس و استقلال در هفتۀ چهارم رقابت‌های لیگ برتر، رای نهایی خود را اعلام کرد که این رای موجب محرومیت قطعی استقلال از در اختیار داشتن هواداران خودی در دیدار خانگی و محرومیت دو ستارۀ این تیم شد.

شرح رای کمیتۀ انضباطی بدین شکل می‌باشد:

 تخلفات باشگاه استقلال :

1. تماشاگران منتسب به باشگاه استقلال به دلیل توهین و فحاشی نسبت به داور مسابقه و بازیکنان تیم حریف و پرتاب صندلی به سوی تماشاگران رقیب خود و همچنین پرتاب اشیاء به سوی بازیکنان تیم پرسپولیس  از جمله محمد حسین کنعانی زادگان که منجر به مجروحیت ایشان از ناحیه سر گردید و به سبب شرکت در نزاع جمعی بازیکنان استقلال با تیم حریف باشگاه استقلال را به پرداخت 700 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می نماید. همچنین این تیم به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در اولین بازی خانگی لیگ محکوم شد.

2. عارف غلامی بازیکن تیم استقلال تهران به علت ورود به نزاع جمعی و اخذ کارت زرد و متعاقب آن توهین به داور مسابقه با عکس العمل خلاف شئونات به دو جلسه محرومیت از حضور در مسابقه لیگ و پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

3.سیاوش یزدانی بازیکن تیم استقلال به دلیل نقض اصول رفتار کلی با انجام بی احتیاطی که منجر به نزاع جمعی گردید اعضاء کمیته انضباطی با در نظر گرفتن سوابق این بازیکن، وی را به یک جلسه محرومیت از مسابقه لیگ برتر و پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

4. علی کریمی بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل نقض اصول کلی رفتار در بازی حساس شهرآورد که منجر به اخذ کارت زرد و متعاقب آن اخراج از زمین بازی گردید، این بازیکن را به مبلغ 100میلیون ریال جریمه نقدی و توبیخ کتبی محکوم کرد.

 تخلفات تیم پرسپولیس :

1. تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس به دلیل توهین به تیم مقابل و فحاشی نسبت به داور مسابقه و پرتاب نارنجک پس از به ثمر رسیدن گل و پرتاب اشیاء و صندلی شکسته به سمت تماشاگران رقیب و ورود تماشاگر به داخل زمین و به سبب شرکت در نزاع دسته جمعی بازیکنان تیم پرسپولیس با تیم حریف که منشاء آن نیز خود بازیکن پرسپولیس  بوده جمعاً به مبلغ 700 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و به علت یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران پرسپولیس از بازی فصل گذشته این تیم مقابل سپاهان این یک جلسه محرومیت نیز در بازی بعدی این تیم در لیگ برتر از بازیهای خانگی به اجرا درخواهد آمد.

2. محمد حسین کنعانی زادگان به علت تحریک تماشاگران استقلال که با زدن توپ به سمت آنان ایجاد شد به پرداخت مبلغ 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

3. شجاع خلیل زاده به علت تحریک تماشاگران تیم استقلال در طول بازی و همچنین تحقیر و توهین به داور از طریق نشان دادن علامت سکوت به داور بازی  و حرکات غیرورزشی نسبت به داوران به دو جلسه محرومیت از مسابقات بعدی لیگ و پرداخت 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

4. در خصوص عملکرد کاپیتانهای دو تیم استقلال و پرسپولیس وریا غفوری و احمد نورالهی و همچنین عملکرد و رفتار کریم باقری مربی تیم پرسپولیس که اقدامات شایسته ایشان مانع از تشدید درگیری گردید نیز تقدیر و تشکر بعمل  می آید و در سوابق انضباطی ایشان درج خواهد شد.

5. در مورد سوء رفتار تیمی پرسپولیس بابت اخذ 5 کارت زرد وفق ماده 58 مقررات این تیم را به مبلغ 60 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

6. در مورد تخلفات فرشاد احمدزاده نیز با توجه به صدور دستور موقت پس از استماع دفاعیات مشارالیه در جلسه مورخ 98/7/7 رأی مقتضی صادر و اعلام و ابلاغ خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied