شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس کالدرون شبیه آخرین فصل برانکو

پرسپولیس کالدرون و استقلال استراماچونی شبیه به تیم‌های برانکو و منصوریان امتیاز گرفته‌اند.

پرسپولیس کالدرون شبیه آخرین فصل برانکو

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از نود: استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار پایتخت برای لیگ نوزدهم هم مانند شروع فصل قبل دو سرمربی خارجی را روی نیمکت خود می‌بینند. پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته و استقلال همراه با آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی 3 امتیاز گرفته. پرسپولیسی‌ها هم که بعد از عصر فراموش نشدنی برانکو ایوانکوویچ برای لیگ نوزدهم گابریل کالدرون آرژانتینی را روی نیمکت خود می‌بینند، با 3 برد و 2 باخت 9 امتیاز دارند. در این گزارش بررسی کرده‌ایم در هجده دوره‌ی گذشته لیگ برتر فصل‌هایی که استقلال در پنج هفته‌ی ابتدایی فصل کمتر از 6 امتیاز گرفته، در پایان فصل چندم شده است. همچنین پرسپولیسی‌ها هم در فصل‌هایی که در پنج هفته‌ی ابتدایی 9 امتیاز گرفته‌اند، در پایان فصل به چه مقامی رسیده‌اند.

حضور در بین سه تیم اول

استقلالی‌ها قبل از لیگ نوزدهم فقط 3 فصل بوده که در پنج هفته‌ی ابتدایی لیگ برتر کمتر از 6 امتیاز گرفته بودند. آن‌ها در لیگ هشتم همراه با امیر قلعه‌نویی در پنج هفته‌ی ابتدایی 5 امتیاز گرفته بودند. در پایان آن فصل استقلال همراه با قلعه‌نویی به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید. پیش از آن فقط یکبار استقلال قهرمان لیگ برتر شده بود که آن قهرمانی هم با قلعه‌نویی بود.

مرتبه‌ی دومی که آبی‌های پایتخت در 5 بازی اول خود کمتر از 6 امتیاز گرفته بودند به لیگ شانزدهم و حضور علیرضا منصوریان روی نیمکت این تیم برمی‌گردد. آن‌ها در آن فصل اولین برد خود در لیگ برتر را در هفته‌ی هفتم بدست آوردند تا رکورد دیرترین برد در شروع فصل برای استقلال در تاریخ لیگ برتر از آن استقلال منصوریان باشد. استقلالی که با منصوریان در پنج هفته‌ی اول 3 امتیاز گرفته بود، در پایان فصل به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر رسید.

در لیگ هفدهم هم منصوریان در ابتدای فصل هدایت استقلال را بر عهده داشت. تیم او در پنج هفته‌ی ابتدایی 4 امتیاز گرفته بود اما حضور منصوریان در استقلال در هفته‌ی هفتم به پایان رسید و وینفرد شفر آلمانی از هفته‌ی نهم روی نیمکت این تیم نشست. استقلال در پایان آن فصل که لیگ را با منصوریان آغاز کرد و با شفر به پایان رساند، به مقام سوم رسید.

نکته جالب در مورد استقلال در لیگ برتر این است که هر زمانی در پنج هفته‌ی ابتدایی کمتر از 6 امتیاز گرفته در پایان فصل در بین سه تیم ابتدایی فصل قرار گرفته است.

خاطرات تلخ و شیرین

پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر فقط دو فصل بوده که مانند لیگ نوزدهم در پنج هفته‌ی ابتدایی 9 امتیاز گرفته است. سرخپوشان پایتخت که در لیگ نهم همراه با زلاتکو کرانچار در پنج هفته‌ی ابتدایی مانند این فصل 9 امتیاز گرفته بودند، در پایان فصل به مقام چهارم رسیدند. البته در آن فصل کرانچار تا هفته‌ی بیست و یکم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و بعد از آن علی دایی روی نیمکت این تیم نشست.

فصل گذشته هم پرسپولیس در پنج هفته‌ی ابتدایی همراه با برانکو 9 امتیاز گرفته بود. البته پرسپولیسی‌ها در شروع فصل گذشته به دلیل محرومیت بازیکنی جذب نکرده بودند و در 5 هفته ابتدایی متحمل باختی هم نشده بودند. در پایان لیگ هجدهم پرسپولیس که با برانکو 9 امتیاز کسب کرده بود، در نهایت به مقام قهرمانی لیگ برتر رسید.

عملکرد در فصل قهرمانی

استقلال در هجده دوره‌ی گذشته لیگ برتر، 3 قهرمانی در لیگ‌های پنجم، هشتم و دوازدهم کسب کرده. پرسپولیس رقیب سنتی آن‌ها هم در هجده دوره گذشته، 5 بار در دوره‌های اول، هفتم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم به قهرمانی رسیده است. آبی‌های تهرانی که هر 3 قهرمانی خود را با امیر قلعه‌نویی کسب کرده‌اند، در لیگ پنجم از پنج هفته‌ی ابتدایی 10 امتیاز گرفته بودند. در لیگ هشتم در پنج هفته‌ی ابتدایی 5 امتیاز داشتند و در لیگ دوازدهم هم در این پنج هفته، 8 امتیاز گرفته بودند.

پرسپولیسی‌ها در تنها قهرمانی خود همراه با علی پروین در لیگ برتر در پنج هفته‌ی ابتدایی 11 امتیاز گرفته بودند. آن‌ها در قهرمانی دوم خود در لیگ همراه با افشین قطبی در لیگ هفتم در پنج هفته‌ی ابتدایی 13 امتیاز گرفته بودند. پرسپولیسی‌ها در 3 فصل متوالی که با برانکو در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم قهرمان شدند، به ترتیب 11، 13 و 9 امتیاز کسب کردند. نکته‌ای که در مورد قهرمانی‌های پرسپولیس در لیگ برتر وجود این است که آن‌ها در هر 5 قهرمانی خود در لیگ برتر از پنج هفته‌ی اول لیگ کمتر از 9 امتیاز کسب نکرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied