شمانیوز
شما نیوز

حلالی: پرسپولیس باید بیش‌تر موقعیت‌سازی کند

یک هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازی سرخ‌پوشان پایتخت مقابل ماشین‌سازی بهترین بازی این تیم در فصل اخیر بوده است.

حلالی: پرسپولیس باید بیش‌تر موقعیت‌سازی کند

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا: اسماعیل حلالی،‌ بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت مقابل ماشین‌سازی تبریز در یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی گفت:‌ به مراتب شرایط بهتری نسبت به بازی‌های قبل داشتیم و توانستیم در این بازی به پیروزی برسیم. یکی از دلایل این مساله، بازی کردن پرسپولیس با سیستم ۲-۴-۴ بود. چون بازیکنان پرسپولیس سال‌های زیادی با این سیستم بازی کردند. در بازی‌های قبلی بازیکنان با سیستم دیگری فوتبال بازی می‌کردند و نمی‌توانستند کیفیت ایده‌آل خود را ارائه دهند. به نظر من این بازی‌، بهترین بازی پرسپولیس تا به امروز بود.

او ادامه داد: رفته رفته، تیم شرایط کامل‌تری پیدا می‌کند. مشکلی که در تیم ما هنوز پابرجاست، موقعیت‌سازی و گل کردن آن موقعیت‌هاست. تیم‌هایی که در برابر پرسپولیس بازی می‌کنند، می‌خواهند باحملات همه‌جانبه پرسپولیس، از ضد حملات استفاده کنند. ما باید با بالا بردن سرعت بازی، جلوی این کار را بگیریم. پرسپولیس در این بازی در هر نیمه ۲ موقعیت ایجاد کرد که آمار کمی است. به نظر من حالت ایده‌آل این است که در هر نیمه ۵-۴ موقعیت ایجاد شود تا بتوانیم از آن موقعیت‌ها به گل‌های بیش‌تری رسید.

وی افزود: نقطه ضعف دیگر پرسپولیس این است که شوت‌زن ندارد و نمی‌تواند از ضربه‌های ایستگاهی استفاده کند. اگر از این موقعیت‌ها استفاده بشود، موقعیت‌های گلزنی بیش‌تر می‌شود و طبیعتا گل‌های بیش‌تری به ثمر خواهد رسید.

حلالی درباره علی علیپور و خراب کردن پنالتی در بازی دیروز (دوشنبه) برابر ماشین‌سازی خاطرنشان کرد:‌ معمولا بازیکن در شروع فصل، بعد از چند بازی گل نزدن بتواند اولین گلش را بزند، فشارها کاهش پیدا می‌کند اما وقتی در ۳-۲ بازی گل نزند، بازیکن وارد تنش می‌شود. به نظر من کادرفنی باید علیپور را در یک موقعیت آرام و بدون تنش قرار دهند تا بتواند شرایط خوبی پیدا کند و بتواند روند گلزنی‌اش را شروع کند. چه بسا دیدید که علیپور در یک بازی توانست ۵-۴ گل بزند.

او در پایان گفت: من فکر می‌کنم پرسپولیس این فصل در جام حذفی و لیگ برتر مدعی خواهد بود. اگر هماهنگی‌های لازم به وجود بیاید، در آسیا هم می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. شما در سطح آسیا ببینید تیم‌هایی که قهرمان می‌شوند، معمولا ۳-۲ بازیکن دارند که سطح فوتبالی‌شان از آن کشور چندین پله بالاتر است. به نظر من اگر می‌خواهیم به قهرمانی در آسیا برسیم، باید چنین بازیکنانی را داشتیم تا به موفقیت برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied