شمانیوز
شما نیوز

فرمول معکوس کالدرون!

پرسپولیس در 3 فصل گذشته لیگ برتر با برانکو ایوانکوویچ توانست قهرمان لیگ برتر شود و سال‌های خوبی را سپری کند.

فرمول معکوس کالدرون!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از آخرین خبر: پرسپولیس در 3 فصل گذشته لیگ برتر با برانکو ایوانکوویچ توانست قهرمان لیگ برتر شود و سال‌های خوبی را سپری کند. برانکو برای این 3 قهرمانی به یادماندنی یک فرمول ساده داشت؛ امتیاز ندادن به دیگر تیم‌های مدعی و به قول فوتبالی‌ها برد در بازی‌های 6 امتیازی. به عنوان مثال پرسپولیس در فصل گذشته در هر 3 دیدار برابر سپاهان در لیگ و جام حذفی نمایش موفق و قابل اعتنایی از خود به جا گذاشت تا در‌نهایت نیز برابر جدی‌ترین مدعی و رقیب قهرمانی به برتری دست یابد و عنوان قهرمانی در هر 2 جام را به خود اختصاص دهد. سرخ‌ها در فصول گذشته برابر مدعیان قهرمانی و تیم‌های قدرتمند لیگ به نتایجی دست یافتند که شانس رسیدن به قهرمانی را برای آن‌ها افزایش می‌داد. اما حالا پرسپولیس با سرمربی جدید خود در حالی که فقط 6 هفته از لیگ برتر گذشته فرمول معکوسی را در پیش گرفته و به 3 رقیب اصلی خود باخته و مسلما ادامه این روند باعث خواهد شد تا بعد از 3 فصل نام قهرمان لیگ تغییر کند. پرسپولیس فصل پیش که قهرمان شد با وجود همه مشکلاتش، هیچ باختی مقابل 4 تیم دیگر بالای جدول نداشت.

لیگ شانزدهم

در لیگ شانزدهم که سرخ‌ها به اولین قهرمانی خود رسیدند، با شرایط مناسبی در کسب نتیجه مقابل رقبای مدعی به کار پایان داده‌ بودند. پرسپولیس در اولین بازی مهم خود سپاهان را برد و در بازی برگشت هم 3 امتیاز دیگر از این تیم گرفت. شاگردان برانکو مقابل تراکتور هم در 2 بازی رفت و برگشت 4 امتیاز گرفتند و با 2 برد مقابل پدیده و کسب 6 امتیاز دیگر رقیب سرسخت خود را هم کنار زدند. البته در لیگ شانزدهم پرسپولیس 5 امتیاز مقابل استقلال از دست داد اما کسب 17 امتیاز از 24 امتیاز ممکن نشان از برنامه ویژه برانکو و تیمش مقابل تیم‌های مدعی داشت؛ برنامه و نقشه‌ای که در نهایت منجر به کسب اولین قهرمانی از سه‌گانه سرخ‌ها شد.

لیگ هفدهم

در لیگ هفدهم هم پرسپولیس با برانکو در اکثر بازی‌های بزرگ و حساس پیروز بود. گرفتن 6 امتیاز از تراکتور، 4 امتیاز از سپاهان و پدیده و 3 امتیاز از استقلال جمع امتیازات پرسپولیس از بازی‌های حساس را باز هم به عدد 17 رساند تا سرخ‌ها در بازی‌های مهم فقط 7 امتیاز از دست داده باشند.

لیگ هجدهم

در سومین و آخرین قهرمانی پرسپولیس با برانکو بازهم می‌توان ردپایی از فرمول ساده پروفسور را دید. پرسپولیس در لیگ هجدهم به هیچ‌کدام از رقبای مستقیم خودش در کورس قهرمانی نباخت و 3 برد و 5 تساوی حاصل کار سرخ‌ها مقابل استقلال، تراکتور، پدیده و سپاهان در 2 بازی رفت‌و برگشت بود.

لیگ نوزدهم

فقط 6 هفته از لیگ برتر گذشته و پرسپولیس هم به سپاهان باخته، هم به تراکتور و هم به شهرخودرو! از دست دادن هر 9 امتیاز ممکن مقابل 3 تیم بالانشین لیگ، اتفاق تلخی است و می‌تواند سرنوشت پایان فصل تیم را هم تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر پرسپولیس از بازی‌های رو‌در‌رو با مدعیان فقط یک امتیاز می‌گرفت، اوضاعش در جدول کاملا متفاوت بود. شاگردان کالدرون، با تساوی مقابل تراکتورسازی، سپاهان و پدیده 12 امتیازی می‌شدند. سپاهان و تراکتورسازی هم همین‌قدر امتیاز داشتند و شهر خودرو با یک امتیاز کمتر از آن‌ها، تعقیب‌شان می‌کرد. مطمئنا رسیدن به امتیاز در بازی‌های برگشت برابر این حریفان سخت‌تر از شرایط فعلی خواهد بود و این می‌تواند رویای رسیدن دوباره به قهرمانی را در 24 هفته باقی‌مانده کمرنگ‌تر کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied