شمانیوز
شما نیوز

دربی ایتالیا زیر سایه تقابل مربیان

ایتالیا دربی‌های فوق‌العاده حساسی دارد که کل شهر را به 2 قسمت تقسیم می‌کند اما مهمترین دربی ایتالیا میان 2 همشهری نیست بلکه 2 تیم است که شاید در یک منطقه قرار ندارند

دربی ایتالیا زیر سایه تقابل مربیان

به گزارش شمانیوز و به نقل از آخری خبر: ایتالیا دربی‌های فوق‌العاده حساسی دارد که کل شهر را به 2 قسمت تقسیم می‌کند اما مهمترین دربی ایتالیا میان 2 همشهری نیست بلکه 2 تیم است که شاید در یک منطقه قرار ندارند اما نفرت و رقابت میان آن‌ها آنقدر زیاد است که در طول تاریخ هم همه چیز را تحت شعاع قرار داده است؛ به خصوص که یک یوونتوسی اصیل که نامش هم در تالار مشاهیر باشگاه قرار دارد روی نیمکت اینتر نشسته باشد و منتظر انتقام.

اینتر

رکورد صددرصد پیروزی، چیزی بود که اینتری‌ها مدت‌ها بود فصل‌شان را با آن استارت نزده بودند. هنوز راه زیادی تا انتهای فصل باقی مانده و البته طرفداران اینتر هم از این شروع‌های فوق‌العاده زیاد دیده‌اند که آخر سر هم به جایی نرسیده اما از همین ابتدا مشخص است که این یکی با بقیه فرق می‌کند. آن‌ها در لیگ با رکورد پیروزی در هر 6 مسابقه فصل صدرنشین بلامنازع هستند اما در اروپا اوضاع خوب پیش نرفته و اولین شکست فصل افعی‌ها همین چند روز پیش در لیگ قهرمانان رقم خورد. البته آن‌ها برای اولین بار توانستند در نوکمپ گلزنی کنند اما باز هم دست خالی برگشتند. حالا با کوله‌باری از خشم به لیگ رسیدند؛ جایی که سرمربی‌شان برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد؛ تیمی که تمام سال‌های مهم فوتبالی‌اش را آنجا سپری کرده، تمام جام‌های ممکن را بالای سر برده، سال‌ها کاپیتان بوده و به عنوان مربی آن‌ها را از منجلاب تبدیل شدن به یک تیم متوسط نجات داده و پس از بیش از یک دهه آن‌ها را قهرمان سری آ کرد؛ آن هم بدون شکست. در واقع پایه‌های موفقیت یوونتوس کنونی را شخص آنتونیو کونته بنا کرد اما خب آب او و مدیران باشگاه با هم به یک جوی نرفت تا اکنون پس از مدتی کار در تیم ملی ایتالیا و چلسی، بار دیگر به وطن برگردد اما به خانه دشمن دیرینه. حالا زوج ماروتا-کونته که به عنوان مدیر و سرمربی، یوونتوس را به اوج رساند، قصد دارد همین کار را با اینتر انجام دهد.

یوونتوس

یووه هم مثل اینتر امسال دست به تغییر سرمربی زده و با القای سبک جدید قصد دارد تا چیزهای بیشتری به دست بیاورد. تنها یک تساوی باعث شده تا آن‌ها فعلا صدر جدول را به رقیب واگذار کنند اما خب امشب این فرصت هست تا آن‌ها بتوانند بار دیگر قدرتشان را در لیگ ثابت کنند. یوونتوس از همان ابتدا با کاتاناچیو شکل گرفته و این‌که یک تئوریسین جدید بخواهد تفکرات هجومی مبتنی بر پاسکاری‌های کوتاه را بر تیم استوار کند قطعا کار زمان‌بری است. البته که در همین مدت هم بینکونری به خواسته سرمربی جدید نزدیک شده اما به نظر کافی نیست. با نیمکتی بسیار قدرتمند و ترکیبی بسیار قدرتمندتر، یووه ابزار لازم برای شکست دادن هر حریفی را دارد اما مسئله بر سر استفاده از این ابزار است. شاید بزرگترین چالش فعلی ساری نگه داشتن بازی برابر تیم‌های بزرگ است. در بازی خانگی برابر ناپولی اگر گل به خودی عجیب کولیبالی نبود، یووه بازی 3-صفر برده را با تساوی عوض می‌کرد و در بازی با اتلتیکو هم آن‌ها برتری 2 گله را با مساوی تاخت زدند. به همین دلیل شاید لازم باشد ساری کمی بیشتر روی تمرکز تیمش کار کند و به خصوص برابر رقبای بزرگ و البته بازی امشب که کونته بازی روانی را هم به شدت بلد است.

در حاشیه

در 6 بازی اخیر، اینتر طعم پیروزی برابر یووه را نچشیده است. البته آن‌ها در هر 3 بازی خانگی این فصل در سری آ کلین‌شیت کرده‌اند و می‌توانند با تکیه بر همین موضوع رقیب را شکست دهند.

77 برد برای اینتر، 61 تساوی و 110 برد برای یوونتوس، این آمار کلی تقابل‌های 2 تیم در تاریخ است.

با محرومیت الکسیس سانچز، پزشکان اینتر تلاش می‌کنند تا حداقل لوکاکو را به بازی برسانند. آن طرف اما جورجیو کیلینی، ‌متئو دیشیلیو و داگلاس کاستا سرشناس‌ترین مصدومان غایب مهمان هستند و وضعیت دنیلو هم مشخص نیست.

ترکیب احتمالی

اینتر

سمیر هندانوویچ، دیگو گودین، استفان دی‌فرای، میلان اشکرینیار، ماتیاس وسینو، مارسلو بروزویچ، استفانو سنسی، کوادو آساموا، آنتونیو کاندورا، لائوتارو مارتینز و روملو لوکاکو.

یوونتوس

وویچخ شزنی، خوان کوادرادو، لئوناردو بونوچی، ماتیاس ده‌لیخت،‌ الکس ساندرو، سامی خدیرا، بلیز ماتوئیدی، میرالم پیانیچ، آرون رمزی، گونزالو هیگواین و کریستیانو رونالدو.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied