شمانیوز
شما نیوز

تاکید ویلموتس در تیم ملی

تمرینات اینروزهای تیم ملی نشان می دهد مارک ویلموتس از تیم ملی به دنبال ارایه بازی تهاجمی است و البته این موضوع در بازی های گذشته تیم ملی مشهود بود.

تاکید ویلموتس در تیم ملی

به گزارش شمانیوز و به نقل از ورزش سه: زمانی که کارلوس کی روش به تیم ملی آمد سازمان دفاعی تیم ملی بهم ریخته بود و حتی در مصاف با تیم های درجه دوم عربی نیز گل های زیادی دریافت می کرد اما کار به جایی رسید که ایران در برابر بهترین تیم های جهان هم گل نمی خورد و اگر گل می خورد حریف با یک یا دو گل به برتری می رسید. کارلوس کی روش طی 8 سال حضور در ایران فوتبالیست ها را متوجه کرد که می توان با فوتبال دفاعی دربرابر بهترین تیم های جهان مقاومت کرد اما فوتبال کی روش در بازی های مهم توان پیروزی را نداشت؛ به این دلیل که صفر تا صد دفاعی بود و برای رسیدن به گل به خصوص در بازی های مهم تنها به دنبال ضد حمله بود و حریفان که پی به این موضوع برده بودند به خوبی ضد تاکتیک می زدند. تیم ملی طی دو دوره حضور در جام جهانی به همراه کارلوس کی روش موفق به صعود از گروه نشد و طی دو دوره حضور در جام ملت ها به روی سکو نرفت و شاید همین بهانه ای شد که فدراسیون فوتبال در اندیشه تغییر مربی باشد.

اما مارک ویلموتس در سایه ارایه بازی تهاجمی به دنبال نهادینه کردن یک تفکر جدید در فوتبال ایران است. او با تماشای بازی های تیم ملی در جام جهانی و جام ملت ها به خوبی متوجه این موضوع شد که ایران در مالکیت توپ ضعیف است و نمی تواند در برابر تیم قوی به خوبی توپ را به گردش در بیاورد و تحت فشار خیلی زود توپ را لو می دهد. گزارش های رسیده از کمپ تیم های ملی نشان می دهد مارک ویلموتس بازی در زمین های کوچک را خیلی تمرین می کند. و پاسکاری با برتری عددی حریف. زمان حضور پپ در بارسا این یکی از تمرینات اصلی و پایه بارسا بود تا جایی که موجب شد تیم چشم بسته توپ را در زمین به گردش دربیاورد. حالا مارک ویلموتس بر این عقیده است تیم ملی در سایه بازی رو به جلو باید یاد بگیرد که پاس زیادی به هم می دهد و زمانی که از سوی تیم حریف پرس می شود و تحت فشار قرار می گیرد خیلی زود توپ را لو ندهد. با تلاش های کارلوس کی روش تیم ملی به خوبی دفاع تیمی را متوجه شد و به خوبی این تاکتیک را اجراء کرد و حالا اگر در مالکیت توپ هم به خوبی دفاع شود با توجه به خصوصیت ذاتی فوتبال ایران می تواند ارایه گر بازی های خوبی در مسابقات آسیایی و حتی جهانی باشد. حتی در مصاف با تیم های بزرگ. مارک ویلموتس پیش از این به نکته خوبی اشاره کرده بود. او گفته بود در بازی با یک تیم بزرگ نمی شود همانند بازی با حریف کوچک تر تهاجمی بود و مدام حمله کرد اما باید یاد گرفت که تحت فشار توپ را به گردش درآورد و حمله کرد و موقعیت به وجود آورد.

بازی در زمین های کوچک و پاسکاری تحت فشار تمرین محبوب خیلی از مربیان بزرگ است. مشکلی که مارک ویلموتس در تیم ملی متوجه آن شده مشکل اصلی فوتبال ایران است که در بازی های باشگاهی هم نمود دارد و در آتی با الگوبرداری باشگاه ها از تیم ملی کیفیت بازی های لیگ برتر هم بالاتر خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied