شمانیوز
شما نیوز

وضعیت قرمز در پرسپولیس / کالدرون رفتنی شد

پرسپولیس این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد؛ این تیم ۲ بازی آخر خود را باخته و بحث تغییر سرمربی‌اش هم داغ است.

وضعیت قرمز در پرسپولیس / کالدرون رفتنی شد

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شش بازی، سه برد و سه باخت حاصل عملکرد کالدرون در لیگ برتر روی نیمکت پرسپولیس است. دو باخت اخیر پرسپولیس مقابل سپاهان و شهرخودرو باعث شده تا هواداران این تیم از عملکرد تیمشان به شدت شاکی باشند و وضعیت در باشگاه سرخ‌ها، قرمز باشد.

 

پرسپولیسی که فصل گذشته فقط یک باخت را تجربه کرد، حالا سه باخت را فقط تا هفته ششم تجربه کرده است. هواداران پرسپولیس که تا دو، سه ماه پیش همه با هم متحد بودند که برانکو ایوانکوویچ باید حفظ شود و مقابل باشگاه در اعتراض به فسخ قرارداد مربی کروات تجمع می‌کردند، حالا دچار دو دستگی و اختلاف نظر شدند. برخی می‌گویند هیئت مدیره باید کالدرون را اخراج کند و برانکو که این روز‌ها تیم ندارد، دوباره روی نیمکت بنشیند، برخی‌ها هم معتقدند باید به کالدرون فرصت داد و زود است که او را قضاوت کنیم.

 

آژیر قرمز در اردوگاه سرخها/تکاپوی کالدرون برای تماشای برف تهران

 

خیلی از پرسپولیسی‌ها مدیرعامل قبلی این تیم، یعنی ایرج عرب را مقصر ناکامی‌های تیمشان می‌دانند. مدیرعاملی که دستمزد برانکو را نداد و باعث شد او رفتنی شود. عرب معتقد بود که پول برانکو آماده است، اما هنوز هم طلب این مربی تسویه نشده و میراثی دشوار را برای انصاری فرد برای حل این مشکل به یادگار گذاشته است.

 

کالدرون از بدو ورودش به پرسپولیس با مشکلات زیادی روبرو بود. مدیرعامل تیم با نظر خودش بازیکن جذب کرده و قرارداد برخی بازیکنان که بعدا در لیست مازاد این سرمربی قرار گرفتند را تمدید کرده بود. اما با این حال این سرمربی کارش را با برد آغاز کرد، اما باخت مقابل تراکتور، هواداران پرسپولسی را نسبت به توانایی‌های سرمربی شان به شک انداخت. برد در دربی بر محبوبیت کالدرون نزد هوادران افزود، اما دو باخت پشت سر هم هواداران را دوباره یاد روزگار خوش با سرمربی سابقشان انداخت.

 

حمید درخشان پیشکسوت تیم پرسپولیس، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت این روز‌های سرخ‌ها گفت: « پرسپولیس امسال از لحاظ مهره یکی از بهترین تیم‌های لیگ است و بازیکنان خیلی خوبی دارد، اما مشکل آن‌ها این است که کالدرون هنوز از بازیکنان شناخت پیدا نکرده. من تعجب می‌کنم که چطور او بعد از شش هفته هنوز نمی‌داند پست‌هایی که بازیکنان باید بازی کنند کدام است و امیدوارم دستیارانش زودتر او را در رسیدن به این شناخت کمک کنند. »

 

کالدرون در این شش هفته از بازیکنان در پست‌های مختلف استفاده کرده است. گاهی محمد نادری در دفاع چپ بازی می‌کند و گاهی وینگر چپ. ترابی هم گاهی مهاجم است و گاهی هافبک. البته برای برخی بازیکنان دیگر پرسپولیس هم این تغییر پست وجود داشته است، بازیکنانی مانند: امیری، عالیشاه، انصاری، نعمتی و .... . موضوعی که از نظر درخشان مهمترین عامل ناکامی سرخ‌ها محسوب می‌شود.

 

البته آدام همتی بازیکن تیم پرسپولیس با این موضوع مخالف است و معتقد است که بازیکنان پرسپولیس توانایی بازی در پست‌های مختلف را دارند.

 

این روز‌ها شایعه اختلاف نظر کالدرون و سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس هم به گوش می‌رسد. سید جلال پس از دو هفته مصدومیت برای بازی با شهرخودرو آماده بود، اما کالدرون او را با خود به مشهد نبرد. پرسپولیس مقابل شاگردان گل محمدی شکست خورد تا میزان انتقادات از کالدرون بیشتر شود.

 

آژیر قرمز در اردوگاه سرخها/تکاپوی کالدرون برای تماشای برف تهران

 

پرسپولیس اگرچه در دربی پیروز شده، اما همه بازی‌های بزرگ دیگر مقابل تیم‌های تراکتور، سپاهان و شهرخودرو را باخته است و در دربی هم با ارائه نمایشی نه چندان برتر و با درخشش بیرانوند موفق شد آبی‌ها را شکست دهد تا هواداران به توانایی کالدرون در بردن بازی‌های بزرگ شک کنند.

 

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس هم معتقد است که کالدرون به زمان احتیاج دارد، او گفت: « کالدرون ترکیب تیمش را خودش انتخاب نکرده و لازم است که این تیم همدیگر را بشناسند.

 

گرشاسبی درباره رفتن برانکو هم گفت: مسائل بسیار کلانی وجود دارد و فعلا نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم، اما به زودی مسائلی که باعث شد برانکو از پرسپولیس جدا شود را اعلام می‌کنم. »

 

پرسپولیس در بازی آخر خود مقابل شهرخودرو با وجود شکست، بازی بدی به نمایش نگذاشت و در ثانیه‌های پایانی گل دریافت کرد. مسابقه‌ای که از نظر پنجعلی، هواداران را به این تیم امیداور کرد.

 

یکی از مشکلات بزرگ این روز‌های پرسپولیس، مشکل گلزنی و عملکرد ضعیف مهاجمان این تیم، به خصوص علی علیپور است. آقای گل سابق سرخ ها، این فصل عملکردی بسیار ضعیف داشته و حتی از گل زدن از روی نقطه پنالتی هم عاجز بوده است. در کنار علیپور، جونیور مهاجم برزیلی و جدید پرسپولیس هم بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده و با عملکردش همه هواداران را ناامید کرده است. کالدرون اعلام کرد، جونیور براندائو انتخاب نهم او بوده و مدیران باشگاه از جذب هشت گزینه قبل از او ناتوان بودند، اما با این حال در بازی‌های آخر جونیور همیشه پای ثابت ترکیب اصلی پرسپولیس بوده و زوجی بی خطر را همراه با علیپور برای حریفان ایجاد کرده اند. پرسپولیس در شش بازی این فصل خود فقط سه گل زده دارد که آماری عجیب برای قهرمان فصل گذشته محسوب می‌شود.

 

آژیر قرمز در اردوگاه سرخها/تکاپوی کالدرون برای تماشای برف تهران

 

حسین عبدی بازیکن پیشین پرسپولیس هم با اشاره به بحرانی نبودن وضعیت پرسپولیس افزود: « با کمی حمایت از طرف هواداران و پیشکسوتان، پرسپولیس می‌توان به روند پیروزی بازگردد. برانکو هم زمانی که به پرسپولیس آمد، ابتدا خوب نتیجه نگرفت و با حمایتی که از او شد، توانست نتایج خوبی بگیرد. »

 

این روز‌ها پیکان انتقادات هواداران پرسپولیس، به یک سمت دیگر هم می‌رود و آن سمت راست تیمشان است. حسین ماهینی کاپیتان دوم پرسپولیس که چند ماهی به دلیل مصدومیت دور از میادین بود، در دو بازی آخر پرسپولیس به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و البته عملکرد خوبی هم نداشت. در حدود ۱۵ دقیقه‌ای که ماهینی در ترکیب این تیم در دو بازی آخر بازی کرده، پرسپولیس سه گل از چهار گل این فصلش را دریافت کرده و این مسئله باعث شد تا پس از بازی با شهرخودرو، برخی هواداران پرسپولیس، ماهینی عامل شکست تیمشان بدانند. البته کالدرون هم از این انتقادات بی نصیب نمانده و بسیاری از کارشناسان و هواداران پرسپولیس، آوردن حسین ماهینی به  زمین مسابقه را در آن زمان از بازی اشتباه می‌دانستند، به خصوص زمانی که مهدی شیری آماده هم روی نیمکت حضور داشت.

 

 

به هر حال با تمام انتقاداتی که این روز‌ها به وضعیت پرسپولیس و سرمربی آرژانتینی اش می‌شود، انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرد که از کالدرون حمایت می‌کند و تصمیمی برای تغییر سرمربی ندارد، حتی با وجود آلترناتیو بودن برانکو. تنها مذاکره‌ای که بین انصاری فرد و برانکو این روز‌ها خبرش بیرون می‌آید، خبر مذاکره برای پرداخت مسالمت آمیز طلب مربی کروات است تا کار به شکایت نرسد. اما هر فردی که با فوتبال ایران آشنایی دارد، می‌داند که خیلی به این اطمینان دادن‌های مدیران عامل نمی‌شود اعتماد کرد و شاید در صورت ادامه نتایج ضعیف سرخپوشان، انصاری فرد در خلال مذاکره برای حل مشکل طلب برانکو، با این سرمربی برای بر عهده گرفتن دوباره سکان هدایت سرخ‌ها به توافق برسد. سوالی که شاید فقط انصاری فرد و خود کالدرون با عملکردش بتوانند به آن پاسخ بدهد این است که سرمربی آرژانتینی برف تهران را می بیند یا خیر؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ارتش سرخ

    شما حاشیه نساز ما از تیممون راضی هستیم