شمانیوز
شما نیوز

عادل فردوسی پور بالاخره سکوت را شکست!

ماجرای قدیمی سرقت دزدان از منزل عادل فردوسی‌پور هفته گذشته بار دیگر خبر ساز و جنجالی شد. اولین خبری که باعث ایجاد حواشی و واکنش زیادی شد و حتی مجری ساکت برنامه جنجالی نود را به جوابگویی وادار کرد، روز ۱۸ دی در روزنامه وطن امروز منتشر شد. متن خبر به این شرح بود:

عادل فردوسی پور بالاخره سکوت را شکست!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از نقد فارسی: «دزدان خانه مجری جنجال‌ساز برنامه ۹۰، روز ۲۵ دی‌ماه در دادگاه بعثت محاکمه می شوند. این دزدان که به ۶۶ خانه دستبرد زده‌اند از خانه عادل فردوسی‌پور، ۲ فرش و تابلوی نفیس، ۴۰ میلیون تومان پول، ۵۰ سکه طلا، ۱۰ هزار یورو و دلار به همراه چندین سرویس برلیان و حلقه‌های طلا به سرقت برده‌اند.

 

خبر داغ و جنجالی : 

گلشیفته فراهانی از همسرش رونمایی کرد + عکس

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

تجاوز جنسی وحشتناک به زینب جلوی چشم پدرش + عکس+18

 

 

 

 

ساعت ۲۰ شامگاه ۹‌دی‌ماه سال۸۷ وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش به خانه‌شان در سعادت‌آباد بازگشتند با دیدن قفل شکسته در ورودی با حیرت داخل آپارتمان اعیانی شدند و خود را در برابر یک سرقت دیدند. ساعتی نگذشته بود که با تماس این مجری ورزشی، تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب پا در خانه وی گذاشتند و در بررسی‌های میدانی ‌پی بردند دزدان با روش توپی‌زنی وقتی عادل فردوسی‌پور و همسرش خارج از خانه بودند داخل آپارتمان شده و به سرقت ۲ تخته فرش نفیس ابریشمی، ۳ تابلو فرش میلیونی به همراه پول میلیونی، جواهرات و ارز دست زده‌اند.

وقتی مجری برنامه ۹۰ در تحقیقات گفت از ساعت ۴ بعدازظهر در خانه نبوده و ساعت ۸ شب با همسرش برگشته‌اند، دادیار سلیمانی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران به تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی دستور داد تا به ردیابی‌های تخصصی دست بزنند. بررسی‌های اطلاعاتی نشان داد که این سرقت از سوی شبکه سازمان‌یافته‌ای رخ داده است که تاکنون سرقت‌های مشابه زیادی با همین روش انجام داده‌اند و تحت تعقیب هستند. هیچ سرنخی از اعضای باند سرقت که در ساعات شامگاهی و شب‌ها با دیدن چراغ خاموش خانه‌ها و اطمینان از اینکه هیچکس در خانه نیست وارد عمل می‌شدند، در دست نبود تا اینکه از همسایه یکی از مالباخته‌ها ادعا کرد دزدان را در حال فرار دیده است. با راهنمایی‌های این شاهد، چهره فرضی یکی از دزدان به دست پلیس افتاد اما وقتی این تصویر تحت تجسس قرار داده شد و مرد همسایه آلبوم مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌های توپی‌زنی را دید، مشخص شد این شاخه نیز بن‌بست خواهد رسید.

راز دزد پولدار

وطن امروز گزارش خود را چنین ادامه داد:

چندماهی از سرقت‌های زنجیره‌ای خانه‌های اعیانی می‌گذشت که مردی در مراجعه به پلیس ادعای عجیبی کرد. این مرد گفت: «برادرم که بابک نام دارد و یک کارمند ساده بود همیشه بی‌پولی می‌کشید و با زحمت امورات زندگی‌اش را حل و فصل می‌کرد. از مدتی پیش متوجه شدیم وی پولدار شده است، آخرین بار که او را دیدیم خودروی سانتافه خریده و گفت که می‌خواهد با همسرش به اروپا برود و در آنجا زندگی کند. با ناپدید شدن ناگهانی بابک هرچه به وی زنگ زدم جوابی نشنیدم و می‌ترسم قربانی حادثه‌ای شده باشد چرا که یک شبه پولدار شدنش همه را نگران کرده بود و حالا که نیست احتمال می‌دهیم کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و باید کمکش کنیم».

در حالی که فرضیه‌ای مبنی بر اینکه بابک در یک تسویه‌حساب درون‌گروهی گرفتار شده باشد پیش روی پلیس بود، ماموران با اقدامات اطلاعاتی و مخابراتی همسر بابک را شناسایی کرده و وی را تحت بازجویی قرار دادند. این زن پرده از راز شوهرش برداشت و گفت: «مدتی می‌شد که فهمیده بودم بابک رئیس یک باند سرقت شده است، وضع مالی‌مان هر روز بهتر می‌شد و من نمی‌توانستم اعتراض کنم تا اینکه شوهرم خواست با پول زیادی که به دست آورده به اروپا برویم و برای همیشه در آنجا زندگی کنیم اما من مخالفت کردم و همین موجب دلخوری و اختلاف بین ما شد».

با ادعاهای رازگشای این زن، ماموران شوهرش را دستگیر کردند و در حالی که وی شباهت زیادی به چهره‌نگاری رایانه‌ای داشت، پی بردند بابک با ۳ تن از دوستانش همان دزدان خانه مجری برنامه ۹۰ و ۶۵ خانه دیگر هستند. بابک در بازجویی‌ها گفت: «من، علیرضا، محمود و مهدی در تاریکی شامگاهی در خیابان‌های بالای شهر قدم می‌زدیم و اگر خانه‌ای چراغ‌هایش روشن نبود زنگ آن را می‌زدیم اگر کسی در خانه نبود از همسایه‌های دیگر می‌خواستیم در را باز کنند سپس یکی از ما وظیفه دیدبانی داشت، بقیه با روش توپی‌زنی داخل خانه شده و هر چیز کم‌حجم و ارزشمندی را به سرقت می‌بردیم». وی افزود: «یک بار در سرقتی وقتی وارد خانه‌ای شدیم، پی بردیم آنجا متعلق به عادل فردوسی‌پور است، پول، طلا و فرش‌های زیادی نیز داشت که همه را دزدیدیم و طبق قرارمان همه پول‌ها و اشیا به صورت مساوی بین ما تقسیم می‌شدند، می‌خواستم دیگر سرقتی نکرده و با پول‌هایی که داشتم با همسرم به اروپا رفته و زندگی مرفهی داشته باشم».

موضع‌گیری روزنامه وطن امروز، پیش از برنامه نود

اما ماجرا فقط به خبر سرقت منزل عادل فردوسی‌پور محدود نمی شد. وطن امروز روزنامه مهرداد بذرپاش معاون معزول رئیس جمهور روز ۲۹ آذرماه امسال و پیش از پخش یکی از برنامه‌های ۹۰ در صفحه نخستش به فردوسی‌پور به‌شدت حمله کرده و نوشته بود:

«بار دیگر برنامه ۹۰ حاشیه‌ساز شده و بخشی از اخبار رسانه‌های ورزشی را به خود اختصاص داده است. درباره جنجال جدید فردوسی‌پور و برنامه‌اش چند نکته‌ به ذهن می‌رسد که شاید توجه بیشتر مسؤولان رسانه ملی به این نکات بتواند از تخریب بیشتر فضای فوتبال کشور توسط این برنامه جلوگیری کند.

۱- جنجال‌سازی و حاشیه‌پردازی، آن هم از نوع زرد و مبتذل آن، رمز حیات ۹۰ است؛ موضوعی که ظاهرا فردوسی‌پور بیشتر از گذشته به اهمیت آن پی برده است. افزایش مخالفت‌ها و انتقادهای اهالی فوتبال از ۹۰ در یکی، دو سال اخیر و تحریم آن از سوی چهره‌های مطرح فوتبالی و تکراری شدن و عدم نوآوری برنامه در سال‌های گذشته از علل اصلی کاهش توجه و اقبال به برنامه ۹۰بویژه در میان نخبگان فوتبال بوده است و فردوسی‌پور با درک این موضوع به جنجال‌سازی و حاشیه‌پردازی رو آورده تا از این طریق توجه بیشتری به برنامه خود جلب کند. او خوب می‌داند۹۰ بدون جنجال و حاشیه هیچ چیز برای جلب توجه ندارد.

۲-متاسفانه تنها چیزی که در ۹۰ دیده نمی‌شود بحث کارشناسی و مفید به حال فوتبال است. تلاش برای بزرگنمایی نقاط سیاه فوتبال، اصرار بر وجود اختلاف میان اهالی فوتبال و تلاش برای نمایش عمومی این اختلافات بعضا خیالی در رسانه ملی، نمایش صحنه‌های غیراخلاقی و نکات منفی فوتبال (که بخش کوچک از واقعیت فوتبال ملی ماست)، اعمال نظر شخصی مجری برنامه در مسائل‌ فوتبال کشور و… جایی برای بحث‌های کارشناسی در ۹۰ باقی نمی‌گذارد و اصولا نظر تولیدکننده برنامه نیز همین است که پرداختن به مسائل‌ اساسی فوتبال و کارشناسی واقعی، موجب کاهش مخاطب آن می‌شود.

شاید برخی مدعی شوند کارشناسی داوری و بخش گفت‌وگوی ویژه در ۹۰ وجود دارد که باید گفت: کارشناسی صحیح زمانی اتفاق می‌افتد که نظرات مختلف پیرامون یک موضوع مطرح و ضمن بیان انتقادات، راهکار ارائه‌ شود. اما زمانی که فردوسی‌پور به عنوان همه‌کاره ۹۰، از قبل نسبت به مسائلی که مطرح می‌شود موضع مشخص دارد و کارشناسان نیز بر همین مبنا و جهت تایید نظرات وی انتخاب می‌شوند و هرگز در این بحث‌ها عدالت در انتخاب افراد و اختصاص وقت رعایت نمی‌شود و خلاصه! از آنجاکه نتیجه‌ای که باید از بحث گرفته شود از قبل مشخص است، قطعا نمی‌توان عنوان «کارشناسی» بر موضوعات مطرح شده گذاشت.

۳- نکته بسیار مهم دیگر در برنامه ۹۰ این است که فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ یک «دیکتاتوری پنهان» به راه انداخته و بر این اساس افراد یا باید با نظرات وی موافق باشند که در برنامه به عنوان میهمان یا کارشناس حضور می‌یابند و دوطرف در طول برنامه نظر یکدیگر را تایید می‌کنند و یا اگر فرد، باشگاه یا مجموعه‌ای نظری مخالف وی داشته باشند، یا در خارج از برنامه تلاش می‌شود نظر وی همراه شود یا در غیر این صورت در برنامه مورد تخریب و توهین قرار می‌گیرد. اصولا آنچه در برنامه ۹۰ عنوان «درست و کارشناسی» به خود می‌گیرد چیزی است که مطابق نظر شخصی مجری برنامه باشد؛ اگرنه هر موضوع دیگری غلط است و باید با آن برخورد تخریبی صورت گیرد.

در مسابقه پیامک هم همین موضوع صادق است. حتی در این بخش نیز با طرح جهت‌دار سوال و پخش مطالب با هدفی خاص و انتخاب پاسخ‌های معنی‌دار تلاش می‌شود ذهن افراد به گزینه‌ای که مدنظر برنامه است جهت داده شود. در این میان فردوسی‌پور دوستانی رسانه‌ای دارد که در جمعی ورزشی با هم حضور دارند و در هر ماجرایی که او در ۹۰ ایجاد می‌کند وظیفه پشتیبانی رسانه‌ای از وی را برعهده می‌گیرند و قبل از پخش برنامه بعدی، یک هفته توپخانه خود را به نفع فردوسی‌پور و به سوی منتقدان او شلیک می‌کنند. نمونه‌های فراوانی از این دست وجود دارد که می‌تواند مورد توجه مسؤولان صدا و سیما قرار گیرد. خلاصه! هر صدای مخالف فردوسی‌پور در فوتبال کشور باید خاموش شود.

۴- مسؤولان صدا و سیما باید توجه داشته باشند که فردی عادی مثل فردوسی‌پور که به لطف صدا و سیما و فرصتی که به وی داده شده (که اگر این فرصت در اختیار بسیاری از جوانان متعهد و مستعد این مملکت قرار بگیرد افرادی به مراتب قوی‌تر و با اعتقاداتی محکم‌تر در میان آنان یافت می‌شود) تبدیل به چهره‌ای رسانه‌ای شده است، از این فرصت برای اعمال نظرات شخصی خود استفاده می‌کند و توهین‌های چند باره وی به دولت منتخب مردم و مجلس و دیگر نهادها هرگز با تذکر مسؤولان رسانه ملی مواجه نشده و این روند خطرناک تا جایی پیش رفته که امروز این مجری جوان که جز ۹۰ هیچ سابقه تحصیلی و کاری در حوزه رسانه ندارد، تبدیل به عنصری شده که هر از گاهی خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های معاند نظام آماده می‌کند(!) قطعا بررسی اینکه آیا هماهنگی قبلی در این اتفاقات وجود دارد یا نه وظیفه مسؤولان امنیتی است اما حتی اگر این موضوع ناآگاهانه و بر اساس غفلت باشد نیز باید مسؤولان‌ رسانه ملی برای آن فکری بکنند.

انتقاد جدی فردوسی پور از روزنامه بذرپاش: دروغ نوشته اند

عادل فردوسی‌پور معمولاً واکنشی به شایعات و حواشی و انتقادهای مختلفی که درباره خودش و کار و برنامه‌اش می شود، سکوت اختیار می‌کرد، اما این بار دیگر ترجیح داد به حرف بیاید و در مقابل این خبر و حرف و حدیث‌هایش لب به اعتراض باز کرد و گفت: «نمی دانم این آمار و ارقام را از کجا آوردند. خانه اعیانی در سعادت آباد! چطور یک آپارتمان۷۰ متری ۱۰ سال ساخت در پونک باختری شده یک خانه اعیانی با فرش های ابریشمی!»

دقایقی پس از گزارش بازی تیم‌های لیورپول و منچستر یونایتد، عادل فردوسی پور در گفت و گویی با خبرآنلاین از گزارشی که درباره سرقت از منزلش در روزنامه منتشر شده، انتقاد کرد.روزنامه ای که مدیر مسئول آن کسی است که روزگاری در سمت مدیر روابط عمومی سازمان ورزش بارها با عادل فردوسی پور درگیری پیدا کرده بود. بعد از گذشت دو سال از دزدی منزل او، روزنامه وطن امروز گزارشی از اموال سرقتی خانه مجری محبوب نود نوشت که با یک حساب سرانگشتی رقمی میلیاردی می‌شد! متن گفت‌وگوی فردوسی‌پور به این شرح است:

آقا انگار گزارشگرها خیلی از ما خبرنگاراها پولدار ترند. دزدی که خانه ات را زده بوده حسابی میلیاردر شده!حالا واقعا قضیه چی بوده؟

راستش نمی دانم این آمار و ارقام را از کجا آوردند. خانه اعیانی در سعادت آباد! چطور یک آپارتمان۷۰ متری ۱۰ سال ساخت در پونک باختری شده یک خانه اعیانی با فرش های ابریشمی! در حالی که تنها دو تا تخته فرش ۳ متری بوده.

 

چهل میلیون هم انگار پول نقد داشتی و ۱۰۰۰۰ یورو!

این ادعا صحت ندارد. آخر کدام آدم عاقلی ۴۰ میلیون پول نقد را در خانه نگهداری می کند؟ حدود ۱۶۰۰ دلارو ۳۰۰ یورو ازحق ماموریتم به چین را دزدیدند.نکته جالب عکس انگشترعجیب و غریب چاپ شده در روزنامه بود که اصلا وجود خارجی نداشت.

 

دزدهای خانه ات را که خیلی وقت بود گرفتند چرا این خبر یک دفعه منتشر شد؟

دزدان خانه را ۶ ماه بعد از دزدی بازداشت کردند. راستش من هم ازطریق همین روزنامه از برگزاری دادگاه با خبر شدم و تا الان هم کسی از مسوولان اطلاعی به من نداده است.

راستی آن موقع چیزی که خیلی در مطبوعات پخش شد ، بحث دزدی لپ تاپت بود.

بله.لپ تاپ شخصی من هم به سرقت رفت که تا به حال به من برگرداده نشده است.

 

آیا فکر می کنی هدفی برای نوشتن این گزارش وجود داشته؟

نمی دانم.ولی این حق را برای خود محفوظ می دانم که پیگیری لازم را انجام دهم.

پس از ماجراهایی که در چند برنامه گذشته در مورد اختلاف و درگیری فردوسی‌پور با یکی از نمایندگان مجلس بر سر انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک پیش آمد و در پی آن خبر رسید که برنامه نود بدون اطلاع قبلی موقتاً تعطیل شده، حرف و حدیث‌هایی درباره فشار به این چهره مهم و مطرح ورزش و رسانه ایران مطرح شد. فردوسی‌پور قرار بود در برنامه بعدی نود با حضور نمایندگان مجلس، موضوع را بررسی کند و همین‌طور در طول روزهای تعطیلی لیگ برتر به موضوع مهم جام ملت‌های اسیا بپردازد. خبر تعطیلی چند هفته‌ای نود و سپس اعزام جواد خیابانی برای پوشش و گزارش بازی‌های تیم ملی ایران به شایعات دامن زد و مسولان تلویزیون هم اعلام کردند جام ملت‌های اسیا را فقط در قالب برنامه فوتبال برتر پوشش خواهند داد. باید منتظر ماند و دید سرنوشت این برنامه پربیننده پس از ده سال حضور مداوم روی انتن شبکه سه سیما و همین‌طور وضعیت مجری صریح و منتقدش چه خواهد شد. برای جواب این سوال چند هفته‌ای باید صبر کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied