شمانیوز
شما نیوز

راز بزرگ مسی فاش شد + جزئیات

رسانه انگلیسی راز موفقیت لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا را فاش کرد.

راز بزرگ مسی فاش شد + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، رسانه دیلی میل در گزارشی مدعی شد راز موفقیت متوالی لیونل مسی (loinel messi)، فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا تغییری است که او در رژیم غذایی خود ایجاد کرده است. 

 

ستاره بارسا اگر بهترین بازیکن تاریخ نباشد، یکی از بهترین فوتبالیست‌های همه دوران‌ها است. همچنین او در اوایل ماه گذشته، توسط فیفا به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ انتخاب شد.

 

در حال حاضر او در سن ۳۲ سالگی، هیچ نشانه‌ای از کُند بودن بروز نمی‌دهد، همانطور که از عملکرد اخیر وی در برابر اینتر میلان در لیگ قهرمانان اروپا و مقابل سویا در لالیگا مشهود است.

 

شروع او در فصل جاری به خاطر مصدومیت‌های مکرر ضعیف بود، اما با این حال آن گلی که در مقابل سویا به ثمر رساند، نشانه روشنی است که او قصد دارد بازگشت پرشکوهی داشته باشد.

 

 

مسی فوتبال خود را در رده بزرگسالان با بارسلونا، پانزده سال پیش و در سن ۱۷ سالگی شروع کرد، و با باقی ماندن در بالاترین سطح، فوتبال خود را به رخ کشیده است. و دلیل آن چه می‌تواند باشد؟

طبق گفته‌های پیت جنسون خبرنگار دیلی میل، همه به تغییر اساسی در رژیم غذایی او مربوط می‌شود که از اولین سال‌های حضور او در فوتبال شروع شد.

 

در این گزارش آمده است که مسی به عنوان یک نوجوان، ستاره آرژانتینی از نوشیدنی‌های گازدار و فست فود‌ها لذت می‌برد و با وجود فشار‌هایی که از سوی مدیریت بارسلونا به وی وارد شد، او در تغییر دادن این عادات مشکل داشت.

ظاهراً پپ گواردیولا  سرمربی سابق بارسلونا حتی مجبور شد دستگاه نوشیدنی را از نیوکمپ خارج کند، فقط به این دلیل که به رختکن تیم میزبان خیلی نزدیک بود.

چارلی رکساچ، یکی دیگر از سرمربیان سابق بارسا، یک بار ادعا کرد که مسی بیشتر از حد پیتزا می‌خورد.

سال ۲۰۱۴ بود که وی سرانجام تصمیم گرفت با هدف افزایش طول دوران حرفه‌ای خود، با جولیانو پوسر، متخصص تغذیه ایتالیایی همکاری کند.

غذا‌های قندی، شیرین و غلات تصفیه شده به تدریج از منوی غذایی مسی خارج شدند و در عوض میوه‌های تازه و خشک، آجیل، دانه‌ها و سالاد‌های فصل با روغن زیتون بخشی از رژیم غذایی او را تشکیل دادند.

ضمن آن که نوشیدنی‌های گازدار نیز کنار گذاشته شد و نوعی چای، که نوشیدنی سنتی کافئین دار مخصوص آمریکای جنوبی است، جایگزین آن شد.

امروز مسی ۶۷ کیلوگرم وزن دارد که برای هیکل او با قد ۵ فوت و ۵ اینچ کاملاً کافی است.

بازنگری کامل رژیم غذایی، باعث شده مسی بتواند با موفقیت در اواخر دهه سوم خود همچنان موفق باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied