شمانیوز
شما نیوز

نتیجه دیدار والیبال ایران و ایتالیا 22 مهر

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم بازی با ایتالیا هم در جام جهانی والیبال پیروز شد.

نتیجه دیدار والیبال ایران و ایتالیا 22 مهر

به گزارش شمانیوز: تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در دهمین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی والیبال از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند.

 

چهاردهمین دوره رقابت‌های جام جهانی والیبال از ۹ شهریورماه با حضور ۱۲ تیم و به میزبانی ژاپن آغاز شد. تیم ملی والیبال ایران در روز دهم مسابقات امروز دوشنبه از ساعت ۹:۳۰ مقابل تیم ایتالیا قرار گرفت.

 

* ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران

ایگور کولاکوویچ در این دیدار تیم ایران را با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، امیر غفور، علی اصغر مجرد، علی شفیعی، امیر حسین اسفندیار و محمدرضا موذن روانه زمین کرد. ایتالیا در ابتدای بازی با نمایش بهتر در حمله تیم برتر زمین شد و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۴ پیروز پشت سر گذاشت. با شروع مجدد بازی، سرویس‌های بدون نقص سعید معروف اختلاف امتیاز را جبران کرد و بازی برابر ۸ شد. بازی برابر دو تیم تا امتیاز ۱۰ پیش رفت تا علی شفیعی با یک امتیاز سرویس و دفاع ایران بازی را  ۱۲ بر ۱۰ به سود ملی پوشان پیش انداخت و بلیجینی سرمربی ایتالیا تقاضای تایم استراحت داد. پس از این وقفه بازی بار دیگر برابر شد و دومین تایم استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۵ ایتالیا همراه شد. بازی برابر دو تیم تا امتیاز ۱۸ پیش رفت و اشتباه ملی پوشان باعث کسب دو امتیاز متوالی ایتالیا شد تا آنها ۲۰ بر ۱۸ تیم برتر زمین شوند . همین باعث شد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. ایتالیا تا امتیاز ۲۲ دو امتیاز برتری اش را حفظ کرد و در نهایت این ست با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد.

 

*ست دوم؛ ۲۹ بر ۲۷ به سود ایران

سرویس‌های ایران در شروع ست دوم باعث برتری ۳ بر صفر ملی پوشان شد. در ادامه ایتالیا اختلاف را کم کرد اما بی فایده بود و نخستین تایم استراحت فنی با برتری ۸ بر ۶ ایران همراه شد. شاگردان کولاکوویچ دو اختلاف امتیاز خود را تا امتیاز ۱۵ بر ۱۳ حفظ کردند. دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران همراه شد. با درخشش نلی از ایتالیا، بازی دو تیم در ادامه تا امتیاز ۱۸ برابر پیش رفت و با برتری ۱۹ بر ۱۸ حریف، کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت داد. این وقفه تاثیری در روند امتیاز آوری ایتالیا نداشت و این تیم ۲۲ بر ۱۹ به برتری خود ادامه داد تابار دیگر کولاکوویچ را مجبور به گرفتن تایم استراحت برای ایران کند. همین وقفه منجر شد ملی پوشان با کسب دو امتیاز متوالی حساب کار را ۲۲ بر ۲۱ کند تا اینبار بلیجینی تقاضای تایم استراحت دهد. پس از این وقفه پوریا فیاضی بازی را در امتیاز ۲۲ برابر کرد و نلی بار دیگر امتیاز ۲۳ را برای ایتالیا گرفت. اما در این ست هم تیم ایران بود که توانست برنده رقابت با ایتالیا شود و با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ زمین را ترک کرد. 

 

* ست سوم؛ ۳۰ بر ۲۸ به سود ایتالیا

دو تیم در این ست بازی برابر و پایاپایی داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ ملی پوشان ایران همراه شد. رفته رفته شاگردان کولاکوویچ ۴ اختلاف امتیاز در بازی ایجاد و با نتیجه ۱۰ بر ۶ پیش افتادند تا ایتالیا بار دیگر مجبور به گرفتن تایم استراحت شود که تاثیری نداشت و ایران ۱۳ بر ۸ همچنان تیم برتر زمین باقی ماند. در نهایت دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۱ ایران همراه شد. بازی پراشتباه ایتالیا اختلاف امتیاز را به سود ایران افزایش داد تا ایران ۱۸ بر ۱۴ پیش باشد. یک بار دیگر عملکرد خوب «نلی» اختلاف را کاهش داد تا نتیجه ۱۹ بر ۱۷ شود و ایگور کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد.  ایتالیا بازی را در امتیاز ۲۳ برابر کرد تا رالی نفسگیر آغاز شود و در نهایت ایتالیا این ست را ۳۰ بر ۲۸ به سود خود خاتمه داد.

 

*ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا

ایتالیا که ست باخته سوم را به پیروزی تبدیل کرد در ست چهارم نیز شروع خوبی داشت و نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ با پیروزی پشت سر گذاشت. شاگردان بلیجینی رفته رفته با عملکرد بهتر در دفاع اختلاف امتیاز را افزایش و ۱۲ بر ۸ پیش افتادند تا کولاکوویچ برای ایجاد وقفه تقاضای تایم استراحت دهد. این وقفه تاثیری نداشت و دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری ۱۶ بر ۱۰ ایتالیا همراه شد. سرویس و دفاع خوب ایتالیا ادامه داشت بازی با نتیجه ۱۹ بر ۱۱ به سود ایتالیا همراه شد. امیر حسین اسفندیار در امتیاز ۲۱ ایتالیا در حالیکه به دنبال توپ رفت از ناحیه کتف دچار آسیب شد. در نهایت این ست با بازی یک طرفه ایتالیا با برتری ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا خاتمه یافت.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین روز رقابت‌ها فردا از ساعت ۷:۰۰ مقابل لهستان صف آرایی خواهد کرد.

روسیه با ۶ قهرمانی به همراه برزیل و آمریکا با دو مدال طلا پرافتخارترین تیم‌های جام جهانی والیبال هستند. همچنین تیم‌های کوبا، ایتالیا و آلمان نیز هر کدام یک قهرمانی در جام جهانی والیبال دارند.

سعید معروف، جواد کریمی، امیر غفور، پوریا یلی، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا مؤذن ۱۳ بازیکن ایران در چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی هستند. سید محمد موسوی بزرگ ترین غایب ایران در این مسابقات است که به دلیل خستگی و مشکلات شخصی با موافقت ایگور کولاکوویچ در این مسابقات حضور ندارد.

 

 

 

ست اول:

ایران 27

ایتالیا 25

ست دوم:

ایران 29

ایتالیا 27

ست سوم:

ایران 28

ایتالیا 30

ست چهارم:

ایران 17

ایتالیا 25

ست پنجم:

ایران 3ایتالیا 5

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied