شمانیوز
شما نیوز

پیش بازی ایران و بحرین | سه شنبه 23 مهر

تیم ملی در چارچوب دور رفت مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود.

پیش بازی ایران و بحرین | سه شنبه 23 مهر

به گزارش شمانیوز به نقل از وب سایت نود، کشور بحرین از سال 1972 به استقلال دست یافت و اولین بازی فوتبال بین ایران و بحرین در سال 1974 برگزار شد و در این مدت 17 بار با یکدیگر دیدار داشتند که 8 پیروزی برای ایران، 5 تساوی و 4 برد برای بحرین رقم خورد.


قاطع‌ترین برد ایران پیروزی با اختلاف 6 گل بود که 2 بار اتفاق افتاد. ایران در نخستین جدال خود با بحرین در بازیهای آسیایی 1974 تهران با 6 گل حریف خود را شکست داد و بار دیگر در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2014 در تهران این نتیجه را تکرار کرد.


ایران دو بار با اختلاف 2 گل مغلوب بحرین شد که بدترین شکست مقابل همسایه جنوبی محسوب می‌شود. ایران در سال 2009 با نتیجه 4 بر 2 در بازی دوستانه در منامه شکست خورد که این آخرین باخت ایران برابر بحرین است. دیگر باخت با اختلاف 2 گل ایران، یکی از تلخ‌ترین شکست‌های تاریخ تیم ملی است. ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی 2002 با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و در نهایت از صعود بازماند.


در طول تاریخ تقابل این دو تیم، علی دایی با به ثمر رساندن 4 گل بهترین گلزن تاریخ جدال این دو تیم است. هادی عقیلی با 3 گل و علی کریمی، مجتبی جباری، غلامحسین مظلومی و فریدون زندی با 2 گل دیگر گلزنان برتر تیم ملی برابر بحرین هستند. مسعود شجاعی، کریم انصاری‌فرد و احسان حاج‌صفی بازیکنان حال حاضر تیم ملی هستند که سابقه گلزنی برابر بحرین را دارند و می‌توانند این آمار را بهبود بخشند.


در زمینه تعداد بازی هم علی دایی با 8 بازی رکورددار است و علی کریمی را با این تعداد بازی در کنار خود می‌بیند. مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام با 7 بازی در رده‌های بعدی قرار دارند. در میان بازیکنان فعلی تیم ملی نیز، احسان حاج‌صفی با 4 بازی بیشترین رویارویی را بحرین داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied