شمانیوز
شما نیوز

توصیه های جالب و مهم دستیار کیروش به ویلموتس

این که بتوانیم عراق را در بصره شکست دهیم اتفاق بسیار خوبی است اما شکست مقابل این تیم کار را سخت می‌کند.

توصیه های جالب و مهم دستیار کیروش به ویلموتس

به گزارش شمانیوز به نقل از "ورزش سه"، پس از شکست در بازی شب گذشته مقابل بحرین، انتقادات زیادی علیه کادرفنی مطرح شد. اغلب این انتقادها البته فنی نبودند اما عده ای از فوتبال دوستان نیز به نمایش تیم ملی، ترکیب اولیه و تعویض ها نقدهایی را داشتند. مهرداد خانبان آنالیزور پرسپولیس که سابقه حضور در سه دوره بازی های مقدماتی جام جهانی و حضور در بیش از یکصد و چهل بازی بین المللی را در کارنامه دارد نگاه فنی خود نسبت به این بازی را در اختیار خبرنگار ما قرار داد:

 

پیش بینی می کردم که بازی مقابل بحرین سخت باشد و فکر می‌کنم مقابل عراق دیدار سخت تری را خواهیم داشت. باتوجه به شیوه هجومی مورد علاقه ویلموتس، هنوز در فاز انتقال از حمله به دفاع مشکل داریم، همینطور در سازماندهی ضربات ایستگاهی دفاعی تیم ملی مثل گذشته نبود، البته در فار تهاجمی صحنه های مثبت زیادی هم مثل کارهای ترکیبی و ایجاد موقعیت داشتیم.  

 

به هر حال باید توجه کرد که ما در تمرین تیم ملی نبوده ایم، از جزئیات و تفکرات سرمربی و همینطور از آنالیز ایشان از حریف باخبر نیستیم بنابراین در مورد ترکیب اولیه نمیتوانیم انتقادی داشته باشیم، ویلموتس همانطور که گفت، علاقه ای به بازی دفاعی ندارد و بازی دادن به عناصر تهاجمی زیاد نیز همین نگرش او را نشان می‌دهد.

 

 باتوجه به این نتیجه، اگر خدای نکرده ما به عراق ببازیم حتی در صورت کسب پیروزی در مابقی بازی ها، بازهم به احتمال بسیار زیاد تیم دوم گروه می شویم. چون عراق و بحرین 10 امتیازی می‌شوند و ما 6 امتیازی باقی می‌مانیم. بنابراین در صورتی که هر 12 امتیاز دور برگشت را هم بگیریم باتوجه به پیروزی احتمالی عراق و بحرین مقابل کامبوج و هنگ کنگ، در صورتی که تقابل این دو تیم برنده داشته باشد، قطعا دوم می‌شویم.

 

 من فکر می‌کنم که کار به مراتب سخت تری مقابل عراق خواهیم داشت، به اعتقاد من عراق از لحاظ فنی بهتر از بحرین است و بازیکنان بهتری دارد و شناخت آن ها نسبت به ایران نیز بهتر است و همینطور جو هواداری در استادیوم های عراق سنگین تر از بحرین خواهد بود، همانطور که دیدید در بازی ذوب آهن چه اتفاقاتی افتاد.

 

 یک نفر باید با آقای ویلموتس صحبت کند و نسبت به این موضوع به او هشدار بدهد. این که بتوانیم عراق را در بصره شکست دهیم اتفاق بسیار خوبی است اما شکست مقابل این تیم کار را سخت می‌کند. بنابراین نباید بی‌مهابا حمله کنیم و بی‌گدار به آب بزنیم و این برای عراق برعکس است. آن ها هستند که باید هجومی بازی می‌کنند و ما می‌توانیم از همین نیازشان استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied