شمانیوز
شما نیوز

شمشمیر علیه کی‌روش و ویلموتس!

می‌گویند سخت‌ترین کار دنیا کنار آمدن با تغییرات بزرگ در زندگی است. انسان‌های کمی هستند که حاضرند زندگی خود را از اساس بکوبند و از نو بسازند. ذات بشر به گونه‌ای است که دوست دارد شرایط موجود را حفظ کند. مخصوصاً که آن شرایط مطلوب هم به نظر برسد. از این رو، حرفه مربیگری در فوتبال می‌تواند جالب باشد.

شمشمیر علیه کی‌روش و ویلموتس!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایلنا:  می‌گویند سخت‌ترین کار دنیا کنار آمدن با تغییرات بزرگ در زندگی است. انسان‌های کمی هستند که حاضرند زندگی خود را از اساس بکوبند و از نو بسازند. ذات بشر به گونه‌ای است که دوست دارد شرایط موجود را حفظ کند. مخصوصاً که آن شرایط مطلوب هم به نظر برسد. از این رو، حرفه مربیگری در فوتبال می‌تواند جالب باشد.

مربیان بزرگ فوتبال در طول دوران حرفه‌ای خود ریسک‌های زیادی می‌کنند، هدایت تیم‌های مختلفی را برعهده می‌گیرند و باید همه چیز را از نو شروع کنند. کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، یکی از کسانی است که در یک‌سال گذشته، تغییرات زیادی را از سر گذرانده.

او از جایی که هواداران زیادی داشت به کلمبیا رفت و جانشین خوزه پکرمن شد. کلمبیایی‌ها برای 6 سال با پکرمن آرژانتینی خاطرت خوش را تجربه کردند. در سال 2014 به یک‌چهارم نهایی جام جهانی صعود کردند که بهترین نتیجه تاریخ فوتبال‌شان به حساب می‌آمد و بعد از آن هم همیشه رقیبی سرسخت برای بزرگان قاره آمریکای جنوبی به حساب می‌آمدند. پکرمن شرایطی نسبتاً مشابه با کی‌روش در فوتبال ایران داشت. هوادارانش زیاد بودند و سینه‌چاک.

همین کار را برای جانشینش سخت می‌کرد. درست مثل ویلموتس که عملکردش با نتایج دوران کی‌روش مقایسه می‌شود، سرمربی پرتغالی هم باید زیر سایه دوران پرشکوه پکرمن به حیات ادامه دهد. کلمبیا در اولین روزهای حضور کی‌روش، خودش را برای حضور در مسابقات کوپا آمریکا آماده می‌کرد. آنها از مدت‌ها قبل بازی دوستانه با ژاپن و کره‌جنوبی را در روزهای ابتدایی سال 98 برنامه ریزی کرده بودند. کلمبیا یک بر صفر ژاپن را شکست داد و بعد به کره‌جنوبی 2 بر یک باخت. یاران خامس رودریگز بعداً در دو بازی دوستانه دیگر با نتیجه مشابه 3 بر صفر از سد پاناما و پرو گذشتند.

در دور گروهی مسابقات کوپا آمریکا، کلمبیا عالی نتیجه گرفت و تنها تیم 9 امتیازی مسابقات شد. آن هم در گروهی که آرژانتین حضور داشت اما بازی با شیلی، مدافع عنوان قهرمانی در مرحله یک‌چهارم، باعث حذف شاگردان کی‌روش در ضربات پنالتی شد. بعد از آن کلمبیا روزهای خوبی را سپری نکرد. آنها دیگر هرگز نتوانستند بازی‌های‌شان را ببرند. با برزیل 2-2 مساوی کردند و بعد دو بازی بدون گل رو به روی ونزوئلا و شیلی را تجربه کردند. باخت سه‌شنبه شب‌شان به الجزایر اما خاطر هواداران فوتبال کلمبیا را حسابی آزرد. برخی از کاربران کلمبیایی در توییتر سعی داشتند هشتگ «اخراج کی‌روش» را داغ کنند و برخی هم در توییت‌های‌شان یاد و خاطره پکرمن را زنده می‌کردند. مثلاً یکی از هواداران توییت کرد: «با تو چقدر خوشحال بودیم پروفسور پکرمن. دلم برایت تنگ شده.». یکی از روزنامه‌نگاران کلمبیایی هم در انتقادی تند پیش‌بینی کرد کلمبیا با کی‌روش هیچ دستاوردی را تجربه نخواهد کرد. سرمربی پرتغالی حالا در کلمبیا تنهاتر از همیشه به نظر می‌رسد. او باید 24 آبان به مصاف پرو برود و از همین حالا می‌توان متصور بود که هواداران فوتبال کلمبیا طاقت یک باخت دیگر را ندارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied