شمانیوز
شما نیوز

تصمیم‌گیری‌های عجیب در باشگاه استقلال

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال روز چهارشنبه اعلام کرد که توانسته‌اند با پرداخت بدهی‌های باشگاه، مجوز صدور حرفه‌ای را بگیرند.

تصمیم‌گیری‌های عجیب در باشگاه استقلال

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از میزان: امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال روز چهارشنبه اعلام کرد که توانسته‌اند با پرداخت بدهی‌های باشگاه، مجوز صدور حرفه‌ای را بگیرند تا استقلال مشکلی برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشد. بر کسی پوشیده نیست که مدیریت استقلال طی این مدت فشار‌های زیادی را بابت مشکلات مالی تحمل کرده و از مدیرعامل گرفته تا اعضای هیئت مدیره همگی تلاش کردند مشکل بدهی‌ها را حل کنند.

مبلغ بدهی باشگاه استقلال برای حکم‌های قطعی تعیین وضعیت حدود ۴ میلیارد تومان بود. این بدهی‌ها شامل نفراتی چون امیر قلعه‌نویی، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، بهنام برزای، بهرام افشارزاده و ... بود. باشگاه استقلال با برخی از آنها توافق کرد که مبالغ نصف و حتی کمتر از نصف پرداخت شود، اما بودند نفراتی که کامل پول‌شان را گرفتند. برای سایر پرونده‌ها هنوز حکم قطعی صادر نشده است.

علاوه بر این بدهی‌ها، اشخاص حقیقی وجود دارند که از باشگاه استقلال شکایت کرده‌اند، به طوری که یک نفر به دلیل شکایت باعث شده که لوگوی باشگاه به مزایده گذاشته شود. باشگاه در حالی بدهی‌های قبلی را داده که از مبلغ بودجه این فصل هزینه کرده و قطعا باید طی ماه‌های آینده فکری برای جبران کسری بودجه بکند. این وسط ۲۰ درصد پول بازیکنان نیز پرداخت شد، اما آنها اعتقاد دارند که این مبلغ برای فصل پیش بوده و باشگاه در این فصل پولی پرداخت نکرده است. هر چند که مدیران باشگاه اعتقاد دارند که جریمه فصل قبل لحاظ شده و پرداختی از فصل قبل برای‌شان باقی نمانده است.

با این مقدمه سراغ تصمیم‌گیری‌های اخیر باشگاه برای جذب بازیکن می‌رویم. مدیران باشگاه با صحبت‌های استراماچونی به دنبال جذب گری هوپر بازیکن انگلیسی رفتند، بازیکنی که طبق پیگیری‌های ما ملبغ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را درخواست کرده بود. اگر فرض کنیم که مبلغ نهایی این بازیکن ۴۰۰ هزار دلار باشد، چیزی در حدود ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای استقلال آب می‌خورد. وقتی باشگاه استقلال با هجم بدهی‌های انباشته روبه‌رو است و مشکلاتی برای پرداختی بازیکنان دارد، چرا باید سراغ بازیکنی برود که هزینه زیادی روی دست استقلال می‌گذارد؟ وقتی حقوق دو ماه کادر فنی و دو بازیکن خارجی استقلال دو ماه عقب افتاده چه نیازی هست باشگاه سراغ جذب بازیکن برود.

البته که استراماچونی خواهان مهاجم شده تا مشکلات خط حمله تیمش را برطرف کند، اما استراماچونی تأکید کرده که حاضر است تا پنجره نقل و انتقالاتی بعدی صبر کرده تا بازیکن با کیفیتی را بگیرند. بنابراین، لزومی ندارد در میان این همه بدهی، مسئولان استقلال اشتباهات قبلی برای جذب بازیکنان خارجی را تکرار کنند.

از طرفی مسئولان استقلال باید در رابطه با حق انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه ترکیه، سیدمجید حسینی به ترابزون اسپور و همچنین مامه تیام به عجمان شفاف‌سازی کنند و توضیح بدهند این پول‌ها صرف چه کاری شده است. شاید توجیه مدیران این باشد که با بازیکنانی چون الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، ایسما گونکالوس، منشا و پاتوسی تسویه حساب کرده‌اند، اما این بازیکنان مدت کمی در استقلال بازی کردند.

فاجعه بدتر اینکه نامه شکایت ۴ بازیکن خارجی پیشین استقلال از جمله سرور جپاروف، رابسون، پادوانی و بویان نایدوف به باشگاه رسیده که گفته می‌شود مبلغی در حدود ۶ میلیارد است، بنابراین بهتر نیست مدیران استقلال به جای جذب بازیکن خارجی فکری به حال پرداخت بدهی‌های قبلی کرده تا ماجرای پروپیچ‌ها تکرار نشود؟ اگر صرفا خوشنودی هواداران مطرح باشد، آن وقت هر بازیکنی که هوادار خواست مدیریت باید آن را جذب کند. مدیران استقلال باید از همین حالا به فکر موجودی فعلی خود باشند تا اتفاقاتی که هر سال برای باشگاه تکرار می‌شود، رخ ندهد، اتفاقاتی مثل پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان خارجی، بازیکنان فعلی، اعتصاب‌ها، جدایی بازیکنان و عدم تمدید قرارداد بازیکنان.

اگر مدیران باشگاه این چند موضوع را حل کنند، حتی اگر موفقیتی برای تیم استقلال حاصل نشود، حداقل دچار ضرر نمی‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied