شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی مهدی ترابی + عکس و فیلم شادی پس از گل متفاوتش

مهدی ترابی (زادهٔ ۱۹ شهریور ۱۳۷۳ - کرج) بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران و در پست وینگر و هافبک بازی می‌کند.

بیوگرافی مهدی ترابی + عکس و فیلم شادی پس از گل متفاوتش

بیوگرافی مهدی ترابی:

نام اصلی: مهدی ترابی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۱۹ شهریور ۱۳۷۳

زادگاه: اشتهارد، ایران

قد: ۱٫۸۳ متر

پُست: هافبک

 

مهدی ترابی یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که برای باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در لیگ برتر فوتبال ایران و در پست وینگر بازی می‌کند.

 

مهدی ترابی متولد ۱۹ شهریور ۱۳۷۳ در شهرستان اشتهارد است. این هافبک ۱۸۴ سانتی‌متری با تکنیک یکی از جوانانی است که کارلوس کی‌روش پس از جام‌ملت‌های آسیا و در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ در راستای جوانگرایی و تغییر نسل به تیم ملی تزریق کرد. ترابی از باشگاه سایپا به ترکیب اصلی تیم ملی رسید. مهدی ترابی  مجرد و بازیکن بدون حاشیه‌ای است.

 

مهدی ترابی

 

باشگاه‌های حرفه‌ای مهدی ترابی

حضور مهدی ترابی در تیم سایپا

مهدی ترابی کار خود را به عنوان بازیکن فوتبال از تیم نوجوانان سایپا تهران آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ توسط مجتبی تقوی به تیم اول سایپا تهران دعوت شد و در اولین بازی در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۹۳–۱۳۹۲ مقابل مس کرمان به عنوان بازیکن جایگزین به میدان رفت.

 

حضور بین‌المللی مهدی ترابی

تیم‌های جوانان

مهدی ترابی توسط نلو وینگادا به تیم ملی فوتبال امید ایران دعوت شد.

 

تیم ملی فوتبال

مهدی ترابی در اولین بازی ملی خود مقابل تیم ازبکستان اولین گل ملی خود را به ثمر رساند که باعث پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان شد. او در دومین بازی خود ۴۵ دقیقه برابر ترکمنستان بازی کرد. مهدی ترابی در سومین بازی ملی خود مقابل تیم گوام به عنوان یار تعویضی به جای سردار آزمون در دقیقه هفتاد وارد زمین شد و در دقیقه ۸۸ دومین گل ملی خود را به ثمر رساند.

 

مهدی ترابی

 

مهدی ترابی در چهارمین بازی ملی خود مقابل عمان از دقیقه ۶۰ به جای وحید امیری وارد زمین شد و بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت. ترابی در پنجمین بازی ملی خود در برابر ژاپن پس از مصدومیت وریا غفوری در دقیقه ۲۱ به میدان آمد و در دقیقه ۴۵ از مدافع ژاپنی پنالتی گرفت و پس از آن که اشکان دژاگه نتوانست پنالتی را گل کند، در ریباند با یک بغل پا دروازه ژاپن را گشود. او در این بازی اولین اخطار ملی خود را دریافت کرد.

 

افتخارات ورزشی مهدی ترابی

 مهدی ترابی تمام دوران فوتبالش در سایپا بوده و هنوز افتخاری در رده باشگاهی ندارد.

در عرصه ملی، ترابی سال ۹۴ توسط وینگادا به تیم امید دعوت و سپس کی‌روش او را به اردوی بزرگسالان فرا خواند. او در اولین بازی ملی رسمی به ازبکستان گل زد و در سومین بازی به گوام.

 

مهدی ترابی  در پنجمین بازی ملی هم به ژاپن گل زد و اولین اخطارش را هم گرفت و از بازی ششم به ترکیب اصلی رسید. او تاکنون ۱۴ بار پیراهن تیم ملی را به تن کرده و ۴ گل زده و یک کارت زرد دریافت کرده است.

 

مهدی ترابی

 

گل‌های بین‌المللی

 

#

تاریخ

ورزشگاه

حریف

گل

نتیجه

رقابت

۱.

۲۱ خرداد ۱۳۹۴

ورزشگاه بنیادکار، تاشکند

 ازبکستان

۱–۰

۱–۰

بازی دوستانه

۲.

۱۲ شهریور ۱۳۹۴

ورزشگاه آزادی، تهران

 گوآم

۶–۰

۶–۰

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸

۳.

۲۱ مهر ۱۳۹۴

ورزشگاه آزادی، تهران

 ژاپن

۱–۰

۱–۱

بازی دوستانه

۴.

۱۸ خرداد ۱۳۹۵

ورزشگاه آزادی، تهران

 قرقیزستان

۳–۰

۶–۰

بازی دوستانه

۵.

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

ورزشگاه بنیادکار، تاشکند

 ازبکستان

۱–۰

۱–۰

بازی دوستانه

۶.

۲۴ مهر ۱۳۹۷

ورزشگاه آزادی، تهران

 بولیوی

۲–۱

۲–۱

بازی دوستانه

 

 

افتخارات

فردی

  • پدیده لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۹۵–۱۳۹۴

تیمی

 

مهدی ترابی

 

حواشی در روز ۲۸ مهر ۱۳۹۸ و در بازی هفته هفتم لیگ برتر ۹۷-۹۸، پرسپولیس در مقابل پیکان قرار گرفت. در این بازی مهدی ترابی پس از گل‌زنی زیرپیراهن خود را نمایش داد که برروی آن به فارسی و انگلیسی نوشته شده بود «تنها راه نجات کشور = اطلاعت از رهبری». این حرکت با واکنش‌های زیادی روبرو شد.

 

شادی پس از گل متفاوت مهدی ترابی/ تنها راه نجات کشور=اطاعت از رهبری

مهدی ترابی بعد از اینکه در دقیقه 19 گل اول را به پیکان زد، شادی پس از گل جالبی انجام داد و یک شعار مکتبی و با بصیرت را روی پیراهن خود به نمایش گذاشت. این بازیکن به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشته بود: "تنها راه نجات کشور= اطاعت از رهبری"

 

 

ترابی: شادی بعد از گلم دلی بود/ هدفم فقط گوشزد کردن یک نکته به مسئولان بود

 

مهدی ترابی بعد از پیروزی 2 بر یک مقابل پیکان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم در بازی‌های آینده این روند خوب‌مان را ادامه دهیم. البته با گل‌های بیشتری حریف را شکست بدهیم چون در زدن ضربات آخر کم دقت هستیم. 

 

وی در مورد اینکه این دیدار اولین بازی فصل بود که پرسپولیس 2 گل زد و آیا مشکل گل‌زنی این تیم حل می‌شود، اظهار داشت: قطعاً این مشکل حل خواهد شد. نباید این همه موقعیت را از دست بدهیم. موقعیت گلزنی ایجاد می‌کنیم اما آنها را از دست می‌دهیم. امیدوارم در بازی‌های بعد این مسئله حل شود.

 

ترابی در مورد اعتراض‌های زیاد به داوری در این مسابقه گفت: ابتدا باید از سیدعلی عذرخواهی کنم. او حق داشت زیرا در آن صحنه خطایی رخ نداد. من به صحنه قبلی کمی معترض بودم. در بازی‌های بعدی مسلماً این مسئله را کنترل می‌کنم.

 

مهدی ترابی

 

بازیکن پرسپولیس در مورد بازی در ورزشگاه خالی گفت: ورزشگاه خالی انگیزه را از بازیکنان می‌گیرد. امیدوارم با همت تماشاگران در دیدار بعدی پیروز مسابقه باشیم.

 

وی در مورد وضعیت مصدومیتش گفت: مصدومیت خاصی نبود. دو روز قبل از بازی، کمرم درد گرفت؛ اما شرایط خوبی داشتم و می‌توانستم بازی کنم. 

 

بازیکن پرسپولیس در مورد اینکه چرا به تیم ملی دعوت نشده است، گفت: این تصمیم سرمربی است. ویلموتس بازی‌های داخلی را رصد می‌کند و امیدوارم که در مسابقات آینده دعوت شوم.

 

ترابی درخصوص شادی پس از گلش در این مسابقه عنوان کرد: این حرکت کاملاً دلی بود. می‌خواستم به بعضی از مسئولان و برخی از مردم گوشزد کنم که تنها راه نجات کشور اطاعت از رهبری است. این کارم اصلاً سفارشی نبود، بلکه خواسته خودم و دلی بود. من آدم سیاسی نبوده و ورزشی هستم.

 

 

منابع: ویکی پدیا ، سرپوش ، خبرگزاری فارس ، وب سایت برنامه نود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied