شمانیوز
شما نیوز

جعبه سیاه پرسپولیس از فوتبال دور شد؛

ایرج عرب در فدراسیون دو و میدانی چه می‌کند؟

حضور ایرج عرب مدیر عامل سابق پرسپولیس به عنوان سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی چه معنایی دارد و او در این پست جدید چه می‌‌کند؟

ایرج عرب در فدراسیون دو و میدانی چه می‌کند؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ورزش سه ؛ سرنوشت ایرج عرب از شب بازی جنجالی پرسپولیس مقابل سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر رقم خورد؛ زمانی که حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت پرسپولیس در اعتراض به جابه‌جایی اش با وجود سفر به اصفهان، از بازگشت به همراه تیم خودداری کرد. در کنار گرشاسبی مردی حضور داشت که چهره اش برای فوتبالی ها چندان آشنا نبود. چهره ای آرام  که قرار بود از فردا وارد باشگاه پرسپولیس بشود و جای رئیس دفتر سابق وزیر را بگیرد: ایرج عرب.

ایرج عرب نامی است که بعد از چند ماه حضور در پرسپولیس، حالا برای هواداران فوتبال کاملا آشناست : مدیرکل سابق حراست سازمان تربیت بدنی که بعد از دو دهه حضور در وزارت ورزش به عنوان کارشناس ورزش، به عنوان مدیر امور مالی و اداری مدتی در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار شد و سپس با مشکلاتی که گرشاسبی به دلیل مسئله بازنشستگی برای ادامه کار در پرسپولیس داشت، جای وی را گرفت.

تزلزل مدیریتی؛ عامل برکناری عرب

عرب پس از حضور در باشگاه پرسپولیس و پایان بردن فصلی که به دو جام منتهی شد، در نقل و انتقالات تابستانی برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان را از دست داد اما شاکله تیم را به صورت کلی حفظ کرد. با این حال تزلزل تیم در دوره سرمربی جدید (گابریل کالدرون) و فشار های حاشیه ای کار را به جایی رساند تا او جای خود را به محمدحسن انصاری فرد بدهد و تبدیل به عضوی از هیئت مدیره پرسپولیس بشود.

عرب که از چند روز پیش به عنوان سرپرست جدید دو و میدانی انتخاب شده بعد از گذشت 24 ساعت از حضور در ساختمان این فدراسیون در مجموعه شهید کشوری مورد حمله برخی محافل ورزشی قرار گرفت. خبرهایی که او را فاقد آشنایی اولیه با ورزش می‌خواندند و او را به دلیل مدرک تحصیلی اش که مهندسی کشاوری‌ست، دست می‌انداختند. اگر چه ایرج عرب فوق لیسانس خود را در مدیریت ورزشی گرفته و در حال حاضر نیز در رشته دکترا در حوزه مرتبط به ورزش به تحصیل مشغول است.

عرب در شرایطی به فدراسیون دو و میدانی رفته که با توجه به حضور در پست های مهمی مثل مدیریت باشگاه پرسپولیس، این شغل جدید برای وی چالش بزرگی محسوب نمی‌شود. البته نه بابت اهمیت رشته دو و میدانی که یکی از کلیدی ترین و پرمدال ترین رشته های ورزشی محسوب می‌شود که از بابت کوچک بودن این فدراسیون در ساختار ورزش ایران و البته مسائلی که با توجه به سطح این رشته، دو و میدانی با آن دست به گریبان است. مسائلی مثل کمبود امکانات و کمبود بودجه و... 

جایگزینی شایسته برای مجید کیهانی؟

اما او از سوی وزارت ورزش مامور شده تا برای برگزاری مجمع آتی این فدراسیون کار را در دست بگیرد. به این ترتیب او به جای مجید کیهانی رئیس سابق فدراسیون که در دوره بعدی انتخابات نیز شرکت خواهد کرد و بیشترین شانس را نیز برای تصدی این پست دارد، روی صندلی سابق وی نشسته است. عرب باید در این مدت مجامع شهرستان ها را برگزار کند، روسای هیئت های باقی مانده را انتخاب کند و سپس به برگزاری انتخابات برای انتخاب رییس  مبادرت بورزد. این سیاستی است که وزارت ورزش در قبال برخی دیگر از فدراسیون ها نیز در پیش گرفته و برای این که حرف و حدیثی در انتخابات پیش نیاید، فرد جدیدی را به جای رئیس قبلی مامور برگزاری مجمع انتخاباتی کرده است.

درباره عرب این پیش بینی وجود دارد که برخلاف برخی دیگر از سرپرست های فدراسیون که از حضور در پست ریاست خوشحال شده و شانس خود را برای ریاست امتحان کرده اند، او چنین قصدی ندارد و تنها وظیفه ای که بر دوشش گذاشته شده را به سرانجام خواهد رساند. این در حالی است که دوره حضور او در پرسپولیس همچنان مورد سوالات بسیاری است که اگر او قرار باشد روزی درباره آن صحبت کند، بحث‌ها و نقدهای جدیدی در فوتبال ایران به راه خواهد افتاد.

عرب خاطرات ویژه ای از چند ماه حضور در پرسپولیس و به خصوص روزهای پر التهاب فصل نقل و انتقالات و البته مسئله تمدید قرارداد با بازیکنان دارد که برخی از آن حکایت ها را برای دوستان نزدیکش بازگو کرده است. داستان هایی که پرده جدیدی از شرایط کلی اداره فوتبال در ایران و البته معنای تازه‌ی برخی کلمات مثل عشق و تعصب را به صورت کامل به نمایش می‌گذارد!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied