شمانیوز
شما نیوز

چرا چمن مصنوعی برای زمین فوتبال بهتر است؟

به بهانه فوتبال، این ورزش جهانی محبوب!

با گذشت زمان و رشد تکنولوژی، کم کم پوشش های مصنوعی ای ابداع و اختراع شدند و چمن مصنوعی یکی از بهترین های این ابداعات است. چمن مصنوعی طی یک دهه گذشته توانسته با موفقیت قابل توجهی، جایگزین همتای طبیعی خود در زمین های فوتبال، استادیوم ها، میادین و زمین های ورزشی مدارس شود

 به بهانه فوتبال، این ورزش جهانی محبوب!

وقتی در میانه دو فصل مهم قرار داریم، ضرورت‌ها و مزایای چمن مصنوعی، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می کند؛ فصل سرما و فصل فوتبال!!

 

در روزهایی که هم تب فوتبال داغ است و هم سرد شدن هوا، فرا رسیدن روزهای پربارش پاییز و زمستان را به ما یادآوری می کند، اینکه چرا باید به فکر استفاده از چمن مصنوعی فوتبال برای زمینهای فوتبال باشیم مورد توجه قرار می گیرد.

چمن مصنوعی در قیاس با چمن طبیعی مزایایی دارد که در هنگام بهره برداری از زمین فوتبال می تواند مهم تلقی شود.

بارش شدید برف و باران به سرعت زمین فوتبال با پوشش چمن طبیعی را به گل لغزنده تبدیل میکند. حال آنکه چمن مصنوعی برای بازی در باران، گزینه ای بسیار عالی محسوب می شود زیرا زهکشی کف چمن، آب باران را تخلیه میکند و مانع ادامه بازی یا تمرین نمی شود. علاوه بر این موضوع، اگر چمن زمین، چمن مصنوعی باشد مشکل لک شدن لباس بازیکنان، کثیفی و ظاهر نامناسب لباس هم پیش نمی آید.

برخلاف همتای طبیعی خود، چمن مصنوعی نیازی به زمان بازیابی در فاصله زمانی بین بازی‌ها ندارد و داِئما و بدون نگرانی می توان در چمن مصنوعی تمرین یا بازی کرد. این موضوع از نظر کارایی زمین در همه اوقات و صرفه جویی در زمان برای باشگاه ها بسیار حایز اهمیت است.

 

فوتبال، این ورزش جادویی و مسحور کننده!

Capture

 

شاید راز محبوبیت ورزش بسیار جذاب، دیدنی و پرهیجان فوتبال بین همه اقشار و سنین این است که همیشه نیازی به امکانات خاص و زمین فوتبال  نیست و مردم در سراسر جهان در کوچه های خاکی یا آسفالت، با کهنه ترین و از کار افتاده ترین توپ ها هم فوتبال بازی میکنند. اما در مقام یک ورزش رسمی و برای تمرین و مسابقات، داستان به گونه دیگری است. وقتی قرار می شود همین ورزش ساده، به شکل حرفه ای انجام شود، به گران ترین امکانات، تجهیزات و زمین هایی با آخرین فناوری نیاز است. چمن های سرسبز و یکدست، سالن های ورزشی با کف پی وی سی و حتی سواحل ماسه ای، بسترهای مناسبی برای این بازی پرهیجان محسوب میشوند. اما با همه اینها سالیان درازی است که رایج ترین نوع فوتبال، فوتبالی است که روی زمین چمن بازی می شود.

با گذشت زمان و رشد تکنولوژی، کم کم پوشش های مصنوعی ای ابداع و اختراع شدند و چمن مصنوعی یکی از بهترین های این ابداعات است. چمن مصنوعی طی یک دهه گذشته توانسته با موفقیت قابل توجهی، جایگزین همتای طبیعی خود در زمین های فوتبال، استادیوم ها، میادین و زمین های ورزشی مدارس شود. اما چرا؟ چمن مصنوعی چه عملکرد و خصوصیتی دارد که اینچنین با اقبال مواجه شده است؟

 

حقیقت آن است که زمین های چمن طبیعی، علاوه بر مصرف مقدار زیادی آب، به مراقبت های ویژه و اساسی هم نیاز دارند تا دوام بیاورند و در طول زمان پاسخ گوی نیازهای بازیکنان و باشگاه برای برگزاری تمرین ها و مسابقات در زمین فوتبال باشند. معمولا بعد از یک بازی پرهیجان یا شرایط آب و هوایی نامناسب، چمن های طبیعی آسیب می بینند و باید جایگزین و ترمیم شوند. برای همین بلافاصله بعد از بازی، زمین فوتبال به مراقبت و بازسازی نیاز پیدا می کند و بلافاصله نمی تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

 

daei

 

چمنزار مصنوعی، عملکرد بالا با کمترین نگهداری

چمن مصنوعی، برای زمین های فوتبال شامل الیاف مصنوعی است که هم ظاهر و احساس چمن طبیعی را تداعی می کند و هم دارای مزایای غیر قابل انکاری است.

از آنجاکه چمن مصنوعی به راحتی آسیب نمی‌بیند و بسیار مقاوم است، برخلاف چمن طبیعی به برش و جایگزینی نیاز ندارد. چمن‌زنی، آبیاری، کوددهی واژه های بدون کاربردی برای چمن مصنوعی هستند و از همه مهمتر بازیکنان در زمین فوتبال و حین بازی در معرض مواد شیمیایی سمی یا سموم دفع آفات قرار نمی‌گیرند.

از سوی دیگر شاید بتوان برترین مزیت چمن مصنوعی برای محیط زیست را صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد. به همین دلیل بهترین پیشنهاد برای تجهیز زمین های فوتبال در اقلیم‌های گرم و خشک، کم آب و بدون بارش یا با بارش اندک، نصب چمن مصنوعی است.

سخن آخر اینکه شاید در ابتدای امر نصب چمن مصنوعی هم قیمت یا گران‌تر از چمن طبیعی به نظر برسد اما چمن مصنوعی در طول زمان، به علت دوام بیشتر از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی به وب سایت Chamanzar.com  مراجعه کنید یا با شماره‌ی 02157732 تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied