شمانیوز
شما نیوز

«بوفون»؛ بازگشت به ایتالیا با لامبورگینی سرحالِ «مانچینی»

سرمربی تیم ملی ایتالیا از احتمال بازگشت «جیان لوئیجی بوفون» به جمع آتزوری برای رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ خبر داد.

«بوفون»؛ بازگشت به ایتالیا با لامبورگینی سرحالِ «مانچینی»

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایرنا: گلر افسانه‌ای باشگاه یوونتوس درست قبل از اعلام بازنشستگی از فوتبال ملی برای آخرین بار در شکست ۲ بر صفر آتزوری مقابل آرژانتین در یک بازی دوستانه در مارس ۲۰۱۸، پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن کرد.

بوفون ۴۱ ساله در جریان ۲۱ سال حضور درخشان در فوتبال حرفه‌ای، ۱۷۶ بار برای آتزوری به میدان رفته و در سال ۲۰۰۶ نیز جام جهانی را بالای سر برده است.

در این بین، «روبرتو مانچینی» در خصوص احتمال حضور بوفون در یک بازی خداحافظی در تیم ملی ایتالیا اظهار داشت: این ایده رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا بود و من هم با این ایده موافقم؛ اگر این اتفاق محقق شود، فوق‌العاده خواهد بود؛ باید ببینیم که آیا این اتفاق در بازی‌های یورو رخ می‌دهد یا خیر.

تیم تحت هدایت مانچینی ماه جاری پس از پیروزی مقابل تیم‌های یونان و لیختنشتاین در انتخابی یورو ۲۰۲۰، جواز حضور در این تورنمنت را به دست آورد.

مانچینی که پس از ناکامی ایتالیا در راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آن هم پس از ۶۰ سال، هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت، تغییرات چشمگیری را در این تیم اعمال کرد به طوری که «لئوناردو بونوچی» تنها بازیکن حاضر در ترکیب اصلی دیدار پلی‌آف مقابل سوئد در سال ۲۰۱۷ بود؛ دیداری شوم که در نهایت مانع از رسیدن تیم دوست‌داشتنی ایتالیا به جام جهانی شد؛ بونوچی در پیروزی ۲ بر صفر اخیر ایتالیا مقابل یونان در ترکیب اصلی آتزوری به میدان رفت.

مانچینی با پیروزی تیم ملی ایتالیا مقابل لیختنشتاین، به رکورد تاریخی بیشترین برد متوالی «ویتوریو پوزو» سرمربی اسبق این تیم رسید تا موتور از کار افتاده لاجوردی‌پوشان حسابی سرحال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied