شمانیوز
شما نیوز

استقلال با استراماچونی در مسیر قلعه‌نویی

روند صعودی استقلال استراماچونی هواداران این تیم را برای ادامه فصل امیدوار کرده است.

استقلال با استراماچونی در مسیر قلعه‌نویی

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از نود: استقلال استراماچونی فصل را با باخت خارج از خانه مقابل ماشین سازی آغاز کرد. شکست مقابل پرسپولیس در هفته‌ی چهارم لیگ، حسابی فشارها را روی این مربی و بازیکنان استقلال زیاد کرد. آبی‌پوشان پایتخت شب گذشته در هفتمین بازی این فصل خود در لیگ برتر میهمان سایپا بودند و موفق شدند با 4 گل این تیم را شکست دهند. شاگردان استراماچونی حالا با 4 برد پیاپی‌ای که در لیگ برتر و جام حذفی کسب کرده‌اند، روزهای سخت را فراموش کرده و فشارها روی آن‌ها کم شده است. در گذشته هم سابقه داشته که استقلال در هفته‌های ابتدایی برد پر گلی کسب کند و بعد از این برد روزهای خوب این تیم در لیگ برتر فرا رسیده. در این گزارش دو برد پرگل استقلال در هفته‌های ابتدایی لیگ که قبل از آن وضعیت خوبی نداشتند را بررسی کرده‌ایم.

از برد 6 گله تا قهرمانی در لیگ

امیر قلعه‌نویی بعد از قهرمانی با استقلال در لیگ پنجم، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. ژنرال دو فصل از حضور در استقلال دور بود که برای لیگ هشتم دوباره روی نیمکت این تیم نشست. استقلال شروع خوبی در لیگ هشتم همراه با قلعه‌نویی نداشت این تیم در پایان هفته‌ی ششم رقابت‌ها با یک بازی کمتر نسب به سایر تیم‌ها در جدول هجده تیمی لیگ، در رده‌ی هفدهم قرار داشت. استقلال در هفته‌ی هفتم باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال اهواز می‌رفت. شاگردان قلعه‌نویی در آن بازی همنام اهوازی خود را با 6 گل شکست دادند و از رتبه‌ی هفدهم لیگ به رده‌ی هفتم جدول رده بندی صعود کردند. صعود استقلال از رده‌ی هفدهم تا هفتم، بیشترین ارتقای رتبه‌ی یک تیم در یک هفته در تاریخ لیگ برتر است. بعد از آن پیروزی نوسان نتایج استقلال کمتر شد و تیم امیر قلعه‌نویی در نهایت موفق شد برای دومین بار در پایان فصل با پیروزی در مشهد مقابل پیام، قهرمان لیگ برتر شود.

روزهای درخشان بعد از اولین برد

زنده‌یاد منصور پورحیدری در دوره اول لیگ برتر هدایت استقلال را بر عهده داشت. استقلال همراه با پورحیدری در دو هفته‌ی اول رقابت‌ها یک تساوی و یک باخت گرفته بود. آبی‌پوشان در هفته‌ی سوم رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی پذیرای تراکتورسازی تبریز بودند و در آن بازی موفق شدند میهمان خود را با 4 گل بدرقه کند. بعد از آن پیروزی پر گل استقلالی‌ها از یازده بازی بعدی خود در لیگ برتر 8 برد، 2 تساوی و یک باخت کسب کردند. به دست آوردن 26 امتیاز از 33 امتیاز ممکن آمار خوب استقلال پورحیدری بعد از برد پرگل مقابل تراکتورسازی بود. استقلال آن فصل همه چیز برای قهرمانی در لیگ برتر را در اختیار داشت و تا یکقدمی قهرمانی هم پیش رفت. آبی‌پوشان در هفته‌ی آخر باید در انزلی به مصاف ملوان می‌رفتند آن‌ها اگر می‌توانستند در آن بازی به پیروزی برسند، قهرمان اولین دوره‌ی لیگ برتر می‌شدند. در صورت تساوی استقلال در حالی که پرسپولیس در بازی همزمان با اختلاف کمتر از 6 گل مقابل فجرسپاسی به پیروزی می‌رسید، این استقلال بود که قهرمان لیگ برتر می‌شد. استقلال اما بازی هفته‌ی آخر خود را با یک گل به ملوان واگذار کرد و پرسپولیس هم با گلزنی ابراهیم اسدی فجر را برد تا این شاگردان علی پروین باشند که قهرمان اولین دوره لیگ برتر می‌شوند. استقلال پورحیدری هم با یک امتیاز کمتر به مقام نایب قهرمانی لیگ رسید.

در سال‌های گذشته هم استقلال در دو فصل با علیرضا منصوریان و وینفرد شفر شروع خوبی نداشت اما در نهایت در کورس قهرمانی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied