شمانیوز
شما نیوز

بهترین‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ هفته مهمانان

در شروع دوباره لیگ مهمانان هفته هفتم را به نام خود سند زدند.

بهترین‌های هفته هفتم لیگ برتر؛ هفته مهمانان

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از  خبر ورزشی:روز اول فولاد در تبریز بازی باخته را برگرداند و روز دوم به جز شاهین، مابقی مهمانان در خانه حریف به برتری رسیدند. استقلال این هفته با ۴ گل به سایپا عقده‌گشایی کرد، تراکتور هم در قائمشهر از روند برد‌های یک بر صفر خلاص شد و سپاهان هم در سیرجان صدر جدول را حفظ کرد. شهر خودرو در اصفهان ذوب‌آهن را برد تا نوار تیره‌روزی‌های منصوریان ادامه پیدا کند و نفت مسجدسلیمان هم وسط غول‌ها به شگفتی‌سازی‌های این فصل ادامه داد و سه امتیاز دیگر گرفت تا مهمان ناخوانده در جمع بالانشین‌ها باشد! این هفته پرسپولیس هم برد، در غیاب هوادارانش و با یک لشکر غایب و مصدوم و بازهم بدون کاپیتان‌ها و البته بدون مهاجم! تنها دیدار بدون گل هم سهم پارس‌جم و صنعت نفت آبادان شد.

تیم هفته: تراکتور تبریز
با ادای احترام به برد ۴ گله استقلال، ادامه صدرنشینی سپاهان، کام‌بک فوق‌العاده فولاد در تبریز و برد با ارزش شهر خودرو در اصفهان، عنوان تیم هفته قطعاً شایسته مردان دنیزلی است. تراکتور در قائمشهر ۴ گل به نساجی زد که هم تیم خوبی است و هم در خانه مدعی. تراکتور از برد‌های اقتصادی عبور کرد و حالا به معنای واقعی کلمه یک تیم شده که همه چیز دارد.
 
مربی هفته: آندره‌آ استراماچونی (استقلال)
مهدی تارتار با نفت مسجدسلیمان تیمی ساخته که یقه همه را می‌گیرد. جواد نکونام بازی باخته در تبریز را برد و دنیزلی و قلعه‌نویی صدر جدول را قرق کرده‌اند، اما با این همه مربی هفته مرد ایتالیایی آبی‌هاست. استرا که همیشه وعده می‌داد تیم دستپخت او را خواهیم دید، قبل از بازی گفته بود اگر نیمه اول گل بزنیم می‌رویم روی سه، چهارتا و همین اتفاق هم افتاد. حالا استقلال برخاسته و دوباره مدعی است.
 
بازیکن هفته: ایوب والی (فولاد)
این هفته دو بازیکن دوگله داشتیم. ساسان انصاری در قائمشهر دو گل به نساجی زد که وظیفه یک مهاجم گلزنی است، اما کاپیتان فولاد در تبریز کاری کرد کارستان. با درخشش نریمان‌جهان فولاد دو گل خورد، اما والی به عنوان مدافع و کاپیتان نقش گلزن را هم برعهده گرفت تا با دبل او مهمان با سه امتیاز ارزشمند به خانه برگردد. حالا خیال نکونام از بابت رهبر درون زمین راحت است.
 
چهره هفته: سجاد آقایی (استقلال)
مهاجم جوانی که از شروع فصل خیلی‌ها می‌گفتند استراماچونی باید به او اعتماد کند تا یک اللهیار دیگر بدرخشد. آقایی در جام حذفی محک خورد و نمره قبولی گرفت و وقتی آبی‌ها با سه گل از سایپا جلو افتادند، مرد ایتالیایی او را به میدان فرستاد و با اولین توپ، اولین گل خود را ثبت کرد. درخشش و هنر او وقتی عیان می‌شود که در همان صحنه گل ببینیم «دیاباته» چند صد هزار دلاری با موقعیت تک به تک چه کرد!
 
گلر هفته: مهدی رحمتی (شهر خودرو)
همه می‌دانیم در استقلال منصوریان چه اتفاقاتی افتاد و چطور کاپیتان و سرمربی رودرروی هم قرار گرفتند. خیلی‌ها رفتن منصوریان را هم به پای رحمتی نوشتند و لیگ نوزدهم فرصتی شد تا با بازگشت منصوریان، تسویه‌حساب این دو را ببینیم. در اصفهان رحمتی باتجربه یک تنه پیروزی باارزش تیمش را حفظ کرد و دروازه شهر خودرو را بسته نگه داشت تا دوئل رودررو را هم ببرد.
 
گل هفته: پیام ملکیان (نفت مسجدسلیمان)
گل عبدا... زاده از فولاد به ماشین‌سازی عالی بود. سعید واسعی از پیکان برابر پرسپولیس ثابت کرد چه ارزشی دارد و سوگیتای ژاپنی هم در قائمشهر با یک حرکت انفرادی و انفجاری یک تنه نساجی را به هم ریخت و به سبک آندریاس بره‌مه دروازه میزبان را گشود، اما زیباترین گل در این هفته پرگل در مسجدسلیمان رویید. حرکت عالی و ضربه پای چپ «پیام ملکیان» هم ۳ امتیاز را برای میزبان ثبت کرد و هم ستاره بودن گلزن در این بازی را.
 
 
سوژه هفته: خارجی‌های تراکتور، خارجی‌های سرخابی
این هفته میمبلا یکی دیگر از آن شوت‌های وحشتناکش را که برابر پرسپولیس بیرانوند را به وجد آورد، به نساجی از ۴۰ متری زد و گل شد. بعد سوگیتا در اواخر بازی با به رخ کشیدن آمادگی جسمانی و توان فنی خود یک گل انفرادی بی‌نظیر زد تا فرق خارجی خوب و بد به چشم بیاید. در تهران شماره ۷ استقلال و پرسپولیس چنان فاجعه بودند که دیگر جای شک برای کسی باقی نماند!
 
تیم منتخب هفته هفتم
ساسان انصاری/ تراکتور
محمد محبی/ سپاهان
امین قاسمی‌نژاد/ شهرخودرو
ویلیان میمبلا/ تراکتور
پیام ملکیان/ نفت مسجدسلیمان
احمد نوراللهی/ پرسپولیس
مهدی ترکمان/ پارس‌جم
ایوب والی/ فولاد
عارف غلامی/ استقلال
میلاد زکی‌پور/ استقلال
مهدی رحمتی/ شهرخودرو

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied