شمانیوز
شما نیوز

نیمار یکسال در پاریسن ژرمن مصدوم بوده

نیمار، گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ که با رقم ۲۲۲ میلیون یورو از بارسا راهی پی‌اس‌جی شده حالا رکورد بی‌نظیری دارد؛ از زمانی که او راهی فرانسه شده تا به الان بیش از ۳۰۰ روز را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

نیمار یکسال در پاریسن ژرمن مصدوم بوده
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، وقتی پای فوتبال در میان باشد همه سر این موضوع اتفاق نظر دارند که مصدومیت هم جزئی از بازی است؛ با این حال این داستان همیشه برای ستاره‌های دنیای توپ گرد یکسان طی نمی‌شود مثلاً برای نیمار، فوق‌ستاره برزیلی پی‌اس‌جی به نظر می‌رسد این بازی است که جزئی از مصدومیت‌هایش است! نیمار که در فیفا دی و در جریان دیدار دوستان برزیل - نیجریه مصدوم شد حالا دوباره ۴ هفته‌ای نمی‌تواند بازی کند. با این احتساب، گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ که با رقم ۲۲۲ میلیون یورو از بارسا راهی پی‌اس‌جی شده حالا رکورد بی‌نظیری دارد؛ از زمانی که او راهی فرانسه شده تا به الان بیش از ۳۰۰ روز را به دلیل مصدومیت از دست داده است!

 

سپتامبر ۲۰۱۷: ۴ روز
تقریباً یک ماهی می‌شد که به پاری‌سن‌ژرمن آمده بود و در اوج دوران فوتبالی اش به نظر می‌رسید. ولی یک مصدومیت جزئی، مسئولان پی‌اس‌جی را ترساند که اگر دوباره این بازیکن را به میدان بفرستند ممکن است دوران طولانی‌تری او را از دست بدهند. او در ۵ بازی اولیه اش با پاری‌سن‌ژرمن توانسته بود ۴ گل بزند و ۴ پاس گل هم بدهد. در بازی با مون‌پلیه او را به میدان نفرستادند و پاریس با نتیجه مساوی زمین را ترک کرد. آن مصدومیت همان‌طور که عنوان شد جزئی بود ولی آغازی بر مصدومیت‌های طولانی مدت این بازیکن گران‌قیمت برزیلی شد.

 

نوامبر ۲۰۱۷: ۱۱ روز
نزدیک به دو ماه بعد از همان مصدومیت اولیه، نیمار دوباره یکی از بازی‌های پاری‌سن‌ژرمن را به دلیل آنچه که گفته می‌شد مصدومیت عضلانی جزئی است از دست داد. آن روز‌ها اونای امری سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بود و خبر داد که بازیکنش مصدومیت جزئی دارد ولی با مشورت با کادر پزشکی باشگاه به این نتیجه رسیده‌اند او را بازی ندهند. همان روز‌ها شایعه شده بود نیمار انگیزه لازم برای بازی کردن را ندارد و نمی‌خواهد با بازی کردن دوباره شانش بازی اش برای تیم ملی برزیل را از دست بدهد. این‌طور شد که او پیروزی ۵ برصفر تیمش برابر آنژه را هم از دست داد. نیمار تا آن زمان توانسته بود ۷ گل بزند و ۶ پاس گل هم بدهد. پی‌اس‌جی با اختلاف ۴ امتیاز، آن موقع صدرنشین لیگ فرانسه بود.

 

فوریه ۲۰۱۸: ۹۰ روز
بزرگترین ضربه‌ای که پی‌اس‌جی در آن روز‌ها خورد از همان اتفاقی بود که در دیدار با مارسی رخ داد؛ انگشت پای نیمار، همان مصدومیت تکراری و همیشگی اش دوباره آسیب دید. با توجه به عمل جراحی که پیش‌تر انجام داده بود حضورش در جام جهانی ۲۰۱۸ هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. او در نهایت دوباره مجبور به انجام عمل جراحی و پوشیدن محافظ مخصوص شد و به این ترتیب ۱۶ بازی پی‌اس‌جی در رقابت‌های مختلف را از دست داد. در همان بازه زمانی، پی‌اس‌جی، از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت ولی با این حال توانست فاتح رقابت‌های لیگ یک و جام‌حذفی فرانسه شود. نیمار هم تمام تلاشش را کرد تا اینکه بالاخره خودش را به جام جهانی ۲۰۱۸ رساند.

 

نوامبر/دسامبر ۲۰۱۸: ۲۵ روز
نیمار بعد از داستان‌هایی که در جام جهانی و فیلم بازی کردنش‌های روی برخورد‌ها داشت، راهی تعطیلات شد ولی خودش را به موقع به تمرینات پی‌اس‌جی رساند تا برای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ آماده شود. او در ۱۳ بازی نخستی که برای پاریس در لیگ به میدان رفت توانست ۱۰ گل هم بزند. با این حال، این بار او از ناحیه ران پا آسیب دید و در جریان دیدار تیم ملی کشورش با کامرون مجبور شد خیلی سریع از بازی بیرون بیاید. او به باشگاهش برگشت ولی دوباره با همان مصدومیت روبه‌رو شد. توخل که تازه سرمربی پی‌اس‌جی شده بود درباره مصدومیتش گفت ابتدا پزشکان گفته بودند او مشکلی ندارد ولی متأسفانه مصدومیتش جدی است و نمی‌تواند بازی کند.

 

ژانویه ۲۰۱۹: ۸۵ روز
۱۱ ماه بعد انگشت پای نیمار دوباره آسیب دید؛ این بار این آسیب‌دیدگی در جریان رقابت‌های جام‌حذفی فرانسه و تقابل با استراسبورگ حاصل شد؛ همان پا و همان ناحیه. مهاجم برزیلی اشک‌ریزان زمین پارک دو پرنس را ترک کرد. او مصدومیتش را در پاریس، بارسلونا و برزیل درمان کرد و بعد هم گفت نزدیک به دو روز فقط به خاطر مصدوم شدن مجددش گریه کرده است. او بازی پاری‌سن‌ژرمن با منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد و ۱۶ بازی لیگ یک را هم نتوانست به میدان برود. پاریس مقابل یونایتد حذف شد و در لیگ یک فرانسه هم از ۱۶ بازی دو تا را باخت. نیمار سرانجام در ماه آوریل و زمانی که تیم داشت برای قهرمانی در فرانسه آماده می‌شد به میادین برگشت.

 

ژوئن ۲۰۱۹‌: ۹۰ روز
زمانی که نیمار مهیا می‌شد تا برای حضور در کوپا آمریکا تمریناتش را از سر بگیرد با مصدومیت جدیدی روبه‌رو شد و این بار لیگامنت مچ پایش صدمه دید. او در دقیقه ۲۰ بازی دوستانه تیم ملی کشورش با قطر مصدوم شد و به دست کادر پزشکی تیم ملی سپرده شد. نیمار با این حال، کنار هم‌تیمی‌هایش در رقابت‌های کوپا ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied