شمانیوز
شما نیوز

کیفیت هوای تهران در وضعیت نامطلوب

به‌ تدریج با رشد ابرها احتمال بارش پراکنده در برخی از مناطق به وجود می‌آید اما به دلیل ناچیز بودن سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها، تداوم شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

کیفیت هوای تهران در وضعیت نامطلوب
به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا : به‌ تدریج با رشد ابرها احتمال بارش پراکنده در برخی از مناطق به وجود می‌آید اما به دلیل ناچیز بودن سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها، تداوم شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

 

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده آن است که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز پنجشنبه (۲ آبان) با افزایش تردد خودروها همراه با سرعت اندک باد، شرایط را برای تجمع آلاینده‌ها مهیا کرده است و سبب می‌شود وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

 

به‌تدریج با رشد ابرها احتمال بارش پراکنده در برخی از مناطق به وجود می‌آید اما به دلیل ناچیز بودن سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها، تداوم شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت. با کاهش میزان ناپایداری جوی همراه با افزایش سرعت باد و گاهی بارش باران در شب و با وجود افزایش بار ترافیک، در اکثر مناطق، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، با برقراری جو آرام از ساعات اولیه روز جمعه (۳ آبان) انتظار می‌رود در برخی ساعات صبح این روز افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق و به تبع آن برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق مشاهده شود. همچنین در طول روز با افزایش ابرها همراه با کاهش دما، احتمال بارش‌های پراکنده در ساعات بعدازظهر وجود خواهد داشت.

 

شایان ذکر است در اواخر وقت روز جمعه(۳آبان) نیز با افزایش نسبی سرعت باد و تداوم آن تا پایان شب، از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته و برقراری شرایط مطلوب در اکثر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۷ و در شرایط سالم قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied