شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی روزبه چشمی فوتبالیست ایرانی + تصاویر جدید

روزبه چشمی سال ۲۰۱۳ وارد تیم صبای قم شد و به عنوان یک هافبک دفاعی خوش درخشید و پس از دو فصل بازی در این تیم، تابستان ۹۴ به استقلال آمد.

بیوگرافی روزبه چشمی فوتبالیست ایرانی + تصاویر جدید

نام اصلی: روزبه چشمی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۲ مرداد ۱۳۷۲

زادگاه: تهران، ایران

قد: ۱٫۹۲ متر

پست: مدافع میانی / هافبک دفاعی

 

روزبه چشمی (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۷۲)  اصالتاً اهل روستای چشام از توابع شهرستان داورزن سبزوار در خراسان رضوی است. روزبه چشمی در حال حاضر عضو تیم ملی فوتبال ایران است. او می‌تواند در پست‌های دفاع آخر و هافبک دفاعی بازی کند.

 

ورود روزبه چشمی به دنیای فوتبال

روزبه چشمی از کودکی به فوتبال علاقه داشته و در خیابان و کوچه و مدرسه بازی می کرده است.

 

روزبه چشمی درباره حضور خود و اغاز فوتبال خود گفت:  من مدام تمرین می کردم و حدود ۱۰-۱۱ سالگی ام فوتبال سالنی بازی می نمودم. یک روز یکی از دوستانم به من گفت پیکان در رده های پایه تست می گیرد. بیا برویم و تست بدهیم. من هم با دوستم به باشگاه پیکان رفتم. آن موقع آقایان صالح پور و الله کرم در این تیم بودند و از ما تست گرفتند. جالب اینکه در آن تست من قبول شدم و دوستم که من را برده بود، قبول نشد و این موضوع باعث شد تا من وارد تیم های مطرح و همچنین فوتبال در سطح حرفه ای شوم.

 

بیوگرافی روزبه چشمی فوتبالیست ایرانی

 

روزبه چشمی در رده باشگاهی به پرسپولیس تهران پیوست و سپس برای گذراندن خدمت سربازی راهی مقاومت شد. روزبه چشمی سال ۲۰۱۳ از صبای قم سر درآورد و آن‌قدر خوب بود که به عنوان یک هافبک دفاعی خوش درخشید و پس از دو فصل بازی در این تیم، تابستان ۹۴ به استقلال آمد. او قراردادش را پس از مصدومیت تمدید کرد.

 

علت جدایی روزبه چشمی از پرسپولیس

روزبه چشمی بعد از اینکه علی دایی علاقه ای به حضور این بازیکن تیم جوانان در رده بزرگسالان نداشت، با گرفتن رضایت نامه به صبای قم و زیر نظر محمد مایلی کهن رفت و دو سال در این تیم بود.

 

پیوستن روزبه چشمی به تیم استقلال

روزبه چشمی در سال ۱۳۹۴ با قراردادی سه ساله از صبای قم به استقلال تهران پیوست. وی از همان ابتدایی حضورش در استقلال به مهره ای کلیدی تبدیل شد اما به دلیل مصدومیت نیم فصل لیگ شانزدهم را از دست داد و به دلیل محرومیت استقلال از نقل انتقالات نتوانست در نیم فصل دوم به ترکیب برگردد.

 

بیوگرافی روزبه چشمی فوتبالیست ایرانی

 

در همین دوره او از پرسپولیس پیشنهاد داشت اما ترجیع داد نیم فصل بدون تیم بماند پس از پایان فصل او در ابتدایی لیگ ۹۷–۹۶ به ترکیب استقلال اضافه شد و با بازی های درخشانی که انجام داد راهی جام جهانی روسیه شد.

 

افتخارات باشگاهی روزبه چشمی

استقلال

قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۷–۹۶

 

افتخارات ورزشی روزبه چشمی

روزبه چشمی از سال ۲۰۱۱ در تیم ملی نوجوانان عضو شد. ۱۵ بازی و یک گل. سپس در تیم ملی جوانان طی ۱۶ بازی دو گل زد و در تیم ملی امید به بازوبند کاپیتانی رسید و در ۲۰ بازی، ۲ گل هم زد.

در عرصه باشگاهی، روزبه چشمی طی دو فصل در صبا و همچنین در استقلال بازی کرده است. او در ۲ دربی برای آبی ها به میدان رفته است.

 

بیوگرافی روزبه چشمی فوتبالیست ایرانی

 

ازدواج و همسر روزبه چشمی

روزبه چشمی در حال حاضر مجرد بوده و هنوز ازدواج نکرده است. وی در مصاحبه ای در همین موضوع گفت: اصلا به فکر ازدواج نیستم، الان وقت تمرین و بازی کردن است و می خواهم تا جایی که می توانم در فوتبال پیشرفت کنم، فرصت برای ازدواج زیاد است.

 

گزیده‌ای از مصاحبه روزبه چشمی

روزبه چشمی درباره‌ی عضویت سابقش در تیم رقیب (پرسپولیس) می‌گوید:

 واقعا در رده های پایه، تیم ملاک نیست و فوتبالیست ها از هر فضایی که برای پیشرفت پیدا کنند، استفاده می کنند. خودتان حساب کنید وقتی یک فوتبالیست پایه عطش دیده شدن و رسیدن به فوتبال حرفه ای دارد، دیگر برایش فرق نمی کند تیمی که تست می گیرد و بازیکن جذب می کند، استقلال است، پرسپولیس است یا هر تیم دیگری. اتفاقا همین حالا بسیاری از بازیکنان بزرگ تر از ما هم در استقلال و پرسپولیس هستند که در رده های پایه بازیکن تیم رقیب بوده اند و به نظر من این اصلا مهم نیست.

 

چرا از پرسپولیس جدا شدی؟

روزبه چشمی: آقای علی دایی سرمربی تیم بزرگسالان بود و نظرشان این بود که بازیکن ملی‌پوشی همچون روزبه چشمی باید در تست‌های فنی شرکت کند تا در صورت تأیید به بزرگسالان اضافه شود. من هم دیدم وقتی ایشان نظری روی من ندارد رضایتنامه‌ام را گرفتم و رفتم صبا پیش آقای مایلی‌کهن.

 

بیوگرافی روزبه چشمی فوتبالیست ایرانی

 

چشمی درباره‌ی عضویتش در تیم صبا می‌گوید:

صبا را سکوی پرتابم بدانم، چون این تیم زمینه دیده شدن من در لیگ برتر و رسیدنم به استقلال را فراهم هم کرد. برای همین است که باید بگویم موفقیتم را در رده باشگاهی همیشه مدیون محمد مایلی کهن می دانم، چون با اعتمادی که او به من کرد از هفته سوم فصل پیش در ترکیب ثابت صبا مقابل فولاد به میدان رفتم و توانستم خودم را نشان دهم.

 

روزی که می‌خواستی به پیشنهاد استقلال جواب مثبت بدهی چه هدفی داشتی؟

روزبه چشمی: من وقتی آمدم استقلال دیدم پیشنهاد مالی‌شان خیلی کمتر از پیشنهادات دیگرم است اما وقتی نشستم و صحبت کردم دیدم اینجا با آن چیزی که مد‌ نظر من است شباهت فراوانی دارد. با مشورتی که داشتم تصمیمم را گرفتم و بعد هم برای رضایتنامه اقدام کردم.

 

 

منابع : سرپوش ، بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied