شمانیوز
شما نیوز

استقلال صنعت نفت را شکست می دهد

بایکن اسبق استقلال گفت: بازی آسانی در انتظار تیم استراماچونی نیست.

استقلال صنعت نفت را شکست می دهد
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ،سعید لطفی از اینکه بار دیگر یک مدافع جوان و آینده‌دار در تیم استقلال حضور یافته ابراز خوشحالی می‌کرد و معتقد بود عارف غلامی می‌تواند جای بزرگان خط دفاعی استقلال را پر کند. او درباره دیدار با صنعت نفت آبادان و برد تماشایی مقابل تراکتور حرف زد.
 

استقلال چه تغییری کرده که ۶ بازی است برنده می‌شود؟
تغییری نکرده است. بازیکنان همان نفرات هستند و تیم همان تیم ولی هماهنگی تاکتیکی و درکی که باید از یکدیگر پیدا می‌کردند و نداشتند حالا کم‌کم به بلوغ لازم رسیده است.

بیشتر توضیح می‌دهید؟
با توجه به دو اتفاق مهم در استقلال فصل نوزدهم طبیعی بود که تیم لیگ را به خوبی سال‌هایی که اسکلت تیم و کادر فنی اش حفظ شده بودند، آغاز نکند. فصل قبل هم تغییرات در نفرات داشتیم ولی، چون کادر فنی سرجایش مانده بود و شفر می‌دانست باید چه کار کند تا در ایران نتیجه بگیرد استقلال کمی زودتر از این به شرایط خوب برگشت. لیگ شانزدهم هم که تازه منصوریان آمده بود با اینکه کادر بازیکنان تقریباً حفظ شده بود ولی مربی جدید بود و به نوعی نیم‌فصل اول از دست رفت، اما این فصل هر دو تغییر را با هم در استقلال داشتیم. استراماچونی اصلاً با فضای فوتبال در منطقه خاورمیانه آشنایی نداشت و از طرفی بیشترین تغییرات طی دو دهه اخیر در تیم استقلال ایجاد شده بود.

بازی استقلال را پسندیدید؟
استقلال بیش از انتظار ظاهر شد. کار‌های ترکیبی از خط دفاع و بازیسازی که مدافعان شروع می‌شد و بعد مسعود ریگی و علی کریمی با فرشید اسماعیلی مثلث خوبی را در میانه زمین تشکیل داده بودند و در جلو هم قائدی و دیاباته با هماهنگی بالایی کار می‌کردند. میلیچ هم با اینکه دیر به تمرینات استقلال اضافه شده، بد نبود ولی وریا غفوری هم سهم بسزایی در این برد داشت و در نهایت باید به حسینی خسته نباشید گفت که به رغم خوردن دو گل انصافاً ۳ یا ۴ موقعیت بالای ۹۰ درصد را از تراکتور گرفت.

اوضاع خط دفاعی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بازیکنانی که در خط دفاع استقلال هستند هنوز تا رسیدن به حدی که تیمی به بزرگی استقلال به آن‌ها نیاز دارد فاصله دارند ولی عارف غلامی در همین چند بازی نشان داده توانایی رسیدن به شرایطی که بازیکنی در حد استقلال باید به آن برسد را دارد. این جوان اگر قدر توانایی‌هایش را بداند و کمی تجربه اش بیشتر شود حتماً دفاع استقلال را تا سال‌ها تضمین می‌کند. جای خوشحالی است که در این دو، سه سال مدافعان جوانی به استقلال آمده‌اند که در این حد باهوش و مطمئن بازی می‌کنند.

بازی با صنعت نفت آبادان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
حتماً بازی آسانی نیست. اسکوچیچ در این سال‌ها که در ایران بوده، نشان داده تیم‌هایش نباز، چغر و خطرناک هستند و قطعاً با در اختیار داشتن بازیکنان تکنیکی جنوبی در صنعت نفت توانسته این ویژگی‌ها را بهتر در تیمش پیاده کند که الان در جدول جایگاه خوبی دارد، اما استقلال هم‌تیمی است که موتورش گرم شده و قطعاً اگر دچار اشتباهات فردی نشود در نبرد تیمی از پس صنعت نفت برمی آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied