شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 24 آبان | 98/08/24

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 24 آبان | 98/08/24

هشدار فلاحت پیشه درباره تکفیری‌های یقه سفید در ایران

حشمت الله فلاحت‌پیشه درباره حملات اخیر به رئیس جمهور گفت: ما در ایران با یکسری تکفیری‌های یقیه سفید مواجه هستیم و بسیار هم اصرار دارند هر شخصی را مقابل رهبری قرار دهند. این جریان تکفیری یقه سفید از ابزارهایشان که همان تریبون‌ها، رسانه‌ها و فضای مجازی هستند استفاده می‌کنند. تکفیری‌های یقه سفید اگر در شرایط خاصی قرار گیرند و اسلحه به دستشان بیفتد حتما همان کار را انجام می‌دهند که داعشی‌ها انجام می‌دادند. کشور ما از این جریان‌سازی هیچ سودی نمی‌برد که یک عده بیایند رئیس‌جمهور را در مقابل رهبری قرار دهند. روحانی کسی است که همواره هم ملاحظات فقهی و هم ملاحظات اصل ۱۱۰ قانون اساسی را رعایت می‌کند. /ایلنا

divider1

تلویزیون این سریال‌ها را می‌سازد که مردم نبینند؟

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: تکلیف بیننده با سریال‌هایی مثل «پناه آخر»، «گیله‌وا»، «حکایت‌های کمال» و «به رنگ خاک» که اخیراً تلویزیون آن‌ها را روی آنتن برده چیست؟ مجموعه‌هایی که نقطه اشتراک همگی آن‌ها نشانه‌هایی از عدم نظارت کیفی روی ساخت و البته صرف هزینه‌هایی برای هیچ دارد. نکته سؤال‌برانگیزتر روی آنتن رفتن همزمان این تعداد اثر ضعیف است که در دنیای پر رقابت رسانه‌های دیداری بیشتر سهل‌انگاری در تولید و حتی نحوه پخش این سریال‌های ضعیف را توی چشم می‌آورد. در این شرایط اقتصادی چه اصراری به صرف هزینه‌ای فراوان برای مجموعه‌هایی است که کمترین دستاوردی برای تلویزیون در همراهی بیننده و تأثیرگذاری بر او ندارد.

divider1

حضور نامزد‌ها در دانشگاه‌ها ممنوع شد

دبیرشورای عالی فرهنگی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس، از ممنوعیت فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها در دانشگاه‌ها خبر داد وگفت: دانشگاه محل تبلیغات انتخاباتی نیست و کاندیدا‌ها نمی‌توانند در محیط دانشگاه‌ها فعالیت داشته باشند. او با بیان اینکه «دانشجو عمله و ابزار احزاب سیاسی نیست» گفته است که «کاندیدا‌ها نمی‌توانند در محیط‌های دانشگاه تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.» این در حالی است که کشور به سمت انتخابات مجلس حرکت می کند و در آستانه روز دانشجو قرارداریم. همچنین دانشجویان همواره موتور اصلی محرک انتخابات هستند. در این وضعیت، چنین دستور العمل‌هایی با کدام اهداف صادر می‌شود؟

divider1

مراقبت شودکه افراد نفوذى و ضد انقلاب وارد مجلس نشوند

حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات مجلس: ما وظیفه داریم در برابر جریان نفوذ، سد ایجاد کنیم چرا که آن‌ها می‌خواهند عناصر وابسته به خود را وارد مجلس کنند و ما وظیفه داریم مراقبت کنیم تا افراد ضدانقلاب و مفسد وارد مجلس نشوند. باید مراقبت‌های لازم هم انجام شود تا ضدانقلاب و عوامل نفوذی وارد مجلس نشوند و این هم به همت شورای نگهبان ان‌شاءالله محقق خواهد شد؛ البته حتماً باید دقت لازم هم صورت گیرد که حق‌الناس ضایع نشود. در حال حاضر یکی از اقدامات جدی دشمن، شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام است، از این‌رو شورای نگهبان مسئول جلوگیری از ورود شبکه نفوذ به درون نظام است. /ایرنا

divider1

گلایه وزیر از اقتصاد میلیاردی شکل گرفته پیرامون آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش: امروز محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت خود را با کنکور تنظیم می‌کند و توجه آن به نیاز‌های واقعی و عرصه کار و تلاش و توانایی برای ایفای مسئولیت‌های مدنی و اجتماعی کمتر مورد اعتنا قرار می‌گیرد. مجموعه اقتصاد بزرگی پیرامون آموزش و پرورش شکل گرفته که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است، این مجموعه خود را با آن هدف تنظیم کرده است و در جهت تقویت مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش به کار گرفته نمی‌شود. /ایسنا

divider1

آزادی نویسنده ایرانی از اسارت پس از ۲۲۶۹ روز

بهروز بوچانی، نویسنده و روزنامه‌نگار کردتبار ایرانی پس از شش سال اجازه یافت از جزیره مانوس در پاپوا گینه نو خارج و وارد خاک نیوزیلند شود. بوچانی که شش سال پیش به امید رسیدن به استرالیا راهی سفری دریایی شده بود، در مرتبه دوم تلاش برای ورود به این کشور به دام نیروی دریایی سلطنتی استرالیا افتاد و همراه ۷۵ پناهجوی دیگر به اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس فرستاده شد. او سرانجام اجازه یافت برای شرکت در یک محفل ادبی به نیوزیلند برود و پس از ورود به اوکلند، قسم خورد دیگر هرگز به استرالیا و پاپوا گینه نو بازنمی‌گردد. /همشهری آنلاین

divider1

انتقاد هوشنگ گلمکانی از تبلیغات گمراه‌کننده فیلم «مطرب»

منتقد باسابقه سینما: تیزر و تبلیغات فیلم «مطرب» به‌ شدت بد و گمراه‌کننده است و قصدش کشاندن تماشاگر متفنن به سینما، با دادن نشانی غلط است. تیزر، «مطرب» را فیلمی بشکن و بالابنداز، لوده‌وار و خیلی سطحی و سرهم‌بندی‌شده معرفی می‌کند، در حالی که این طور نیست. «مطرب» یک «کمدی غم‌انگیز» درباره مردمی است که سال‌هاست اسباب و امکان شادمانی‌های کوچک از آن‌ها سلب شده است.

divider1

واکنش پیام صادقیان به حکم محرومیت ۱۵ ساله

پیام صادقیان: من اصلا نمی‌خواستم فوتبال بازی کنم. اصلا کاری به فوتبال نداشتم که این آقایان...۱۵ سال محرومم کردند؟ اصلا چرا این آقایان...۲۰ سال محرومم نکردند تا رُند شود!

divider1

آشنا: حامی مالی شبکه ماهواره‌ای امیر کیست؟

مشاور رئیس‌جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما در حساب توئیتری خود نوشت: بنا بر اطلاع رسیده شبکه ماهواره‌ای «امیر» پخش آزمایشی خود را روی یاه‌ست آغاز کرده است. «حسام‌الدین آشنا» همچنین نوشته است: این شبکه در حال پخش مجموعه گاندو است. حامی مالی این شبکه ماهواره‌ای کیست؟

divider1

مرعشی: می‌خواهند روحانی را عصبانی کنند

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: ما در جامعه با بد اخلاقی‌هایی مواجه هستیم که احترام رییس جمهور، منتخب مردم و دومین مقام رسمی کشور حفظ نمی‌شود. این رویه خطرناکی است. مادامی که کسی در کسوت ریاست جمهوری است، باید شئونات او حفظ و رعایت شود. حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به هجمه‌های اخیر به رئیس جمهور بعد از سخنرانی در یزد و تأکید بر مبارزه با فساد، به خبرآنلاین گفت: در مورد مباحثی که درباره سخنرانی رئیس جمهور در یزد مطرح می‌شود و حواشی که ایجاد شده دو نکته باید مدنظر قرار گیرد؛ از یک طرف عده‌ای نباید آقای رئیس جمهور را عصبانی می‌کردند و از طرف دیگر وقتی رئیس جمهور عصبانی می‌شود، نباید کار‌ها و حرف‌هایی که باید در جلسات خصوصی عنوان شوند را علنی کنند و تن و بدن مردم را بلرزانند. البته معترضین در آن اجتماع مردم نبودند. اما وقتی مردم می‌فهمند که در مملکت اختلاس‌های بزرگ انجام شده است بدنشان می‌لرزد.

divider1

سایه الودگی همچنان بر سر تهرانی ها

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای تهران به مرز۱۱۱ رسید.

 

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

قیمت لاستیک رسما افزایش یافت + جزئیات

بر اساس مصوبه جدید کارگروه تنظیم بازار، قیمت هرحلقه لاستیک نیسان و وانت بار به طور مشروط ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

سهمیه بنزین اسنپ و تپ سی مشخص شد

معاون عملیات یک شرکت تاکسی اینترنتی از اختصاص سقف سهمیه ۳۰۰ لیتری بنزین برای این رانندگان خبر داد و گفت: به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص می باید.

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

جزئیات اعطای وام 50 میلیونی به زلزله زدگان

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین تصمیم گیری‌ها در مورد اقدامات دولت برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

خبری از افزایش قیمت بلیت قطار و هواپیما نیست + جزئیات

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با توجه به اینکه قیمت گازوئیل قرار نیست تغییر کند، اصلاح نرخ بنزین تأثیری در قیمت بلیت قطار نخواهد داشت.

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

بیرانوند در استانه جدایی از پرسپولیس

تیم پنجم لیگ برتر فوتبال پرتغال، به طور جدی خواهان جذب دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی شده است.

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

زمان واریز یارانه ابان ماه 98 + مبلغ جدید یارانه ها

یارانه نقدی آبان 98 روز یک شنبه ۲۶ آبان ماه 98 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که مبلغ دریافتی برای هر یک از مشمولان همانند ماه قبل ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.در مجموع به نظر می رسد در ماه های بعد یارانه نقدی هر نفر ۵۵ هزار تومان افزایش یابد.

*جهت    مشاهده    جزئیات    اینجا      کلیک کنید

divider1

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خوب شوک شدن این ‌‌مردم نجیب ازبنزین وبقیه ماجراها

  • ناشناس

    اینترنت را باز کنید

    • بی نام

      😑وصل کنید خب دیگه

  • عیسی دلنوازفر

    عیسی