شمانیوز
شما نیوز

نوروزی: ورزشکاران تا المپیک آب هم می‌خورند با آگاهی وهماهنگی باشد

دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه به دلیل در پیش بودن المپیک حجم نمونه‌گیری‌ها بیشتر می‌شود از ورزشکاران خواست تا زمان این بازی‌ها هر اقدامی را با هماهنگی انجام دهند حتی آب خوردن!

نوروزی: ورزشکاران تا المپیک آب هم می‌خورند با آگاهی وهماهنگی باشد

 به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر: غلامرضا نوروزی با یادآوری اینکه فعالیت های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای دوره پیشین بازی های المپیک (ریو ۲۰۱۶) از ۹ ماه قبل از بازی ها آغاز شد، گفت: برای المپیک توکیو هم باید هرچه زودتر برنامه های کنترل دوپینگ را آغاز کنیم. درست است که هنوز تعداد دارندگان سهمیه المپیک به آمار بالایی نرسیده اما با توجه به حجم برنامه هایی که در این زمینه داریم باید تا دیر نشده، آغاز به کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از فعالیت های نادو ایران برای المپیک مرتبط به برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی هایِ به‌روز خواهد بود، ادامه داد: قاعدتا نمونه گیری از ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده اند یا جزو شانس های سهمیه به حساب می آیند هم بخش دیگری از برنامه هایی است که باید اجرا شوند. به خاطر حساسیت المپیک به یک بار نمونه گیری از این ورزشکاران بسنده نمی کنیم. حداقل دو تا سه بار از آنها تست دوپینگ خواهیم گرفت. به همین دلیل حجم نمونه گیری ها در فاصله زمانی باقی مانده تا المپیک حداقل دو برابر خواهد شد.

به گفته دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و با توجه به برگزاری بازی های المپیک در مردادماه ۹۸، نمونه گیری های ویژه این بازی ها تا تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه نمونه گیری هایی که در فاصله زمانی کمتر به المپیک گرفته می شوند هم به صورت اورژانسی آنالیز خواهند شد.

نوروزی تاکید کرد: نمونه گیری بخشی از برنامه های کلی برای کنترل و مدیربیت دوپینگ کاروان المپیک است. بخش مهم این برنامه ها همان مسائل آموزش و اطلاع رسانی است که با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی، نادو و فدراسیون های مربوطه انجام می شود. آگاهی و برخوردار بودن از علم لازم در مورد مواد نیروزا عاملی تعیین کننده در جلوگیری از ارتکاب به دوپینگ است.

دبیرکل نادو خطاب به ورزشکاران از آنها خواست که تا زمان بازی های المپیک هر اقدامی حتی آب خوردن را با هماهنگی و آگاهی کامل انجام دهند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که دوره ریاستش در این فدراسیون تمام شده در بخش دیگری تاکید کرد: برای المپیک و اعزام کاروانی پاک به این بازی ها برنامه های کاملی پیش بینی شده به شرطی که در مورد مدیریت این فدراسیون که بی ارتباط با نادو هم نیست، هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: فعلا به من اینگونه اعلام شده که تا زمان معرفی سرپرست و صدور حکم رسمی برای وی، در فدراسیون باشم و به فعالیت های مربوط به این فدراسیون و نادو ایران رسیدگی کنم. منتظر هستم تا در این زمینه تصمیم گیری شود.

نوروزی در واکنش به این جمله که گفته می شود شما گزینه هایی را برای سرپرستی به وزارت ورزش معرفی کرده اید، گفت: خیر؛ اینگونه نیست. من ۲ ماه است که وزیر را ندیده ام. داورزنی را هم قبل استعفا و در جریان همان سفر به فرانسه دیدم. در کل پیشنهاد من این بود که از میان مدیران کل وزارت ورزش یک نفر به عنوان سرپرست انتخاب شود اما تاکید بر این است که کسی این مسئولیت را بگیرد که پزشک باشد. هنوز هم کسی را انتخاب و معرفی نکرده اند.

وی به این پرسش که «آیا با خودِ شما در مورد سرپرستی در فدراسیون پزشکی ورزشی صحبتی شده است؟» پاسخ منفی داد و گفت: صحبتی در این مورد نداشته ام اما اگر هم صحبتش مطرح شود در صورتی می پذیرم که قرار باشد سرپرستی را برای یک دوره مشخص بر عهده بگیرم یعنی باید زمان تعیین شود مثلا عنوان شود که تا بعد از المپیک به عنوان سرپرست فعالیت های خود را ادامه دهم. وزارت ورزش یا باید اینگونه عمل کند یا اینکه در طول دوسه ماه شرایط انتخابات را فراهم و آن را برگزار کند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: برگزاری به موقع انتخابات این فدراسیون به دلیل مرتبط بودن مدیریتش با نادو و موضوعات مربوط به دوپینگ اهمیت زیادی دارد. امیدوارم وزارت ورزش این مهم را در برنامه های خود لحاظ کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied