شمانیوز
شما نیوز

سهم صفر ایران از جوایز اسیا + جزئیات کامل مراسم

مراسم انتخاب بهترین‌های سال ۲۰۱۹ فوتبال آسیا به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار شد و ایران در هیچ بخشی نتوانست عنوان بهترین را از آن خود کند.

سهم صفر ایران از جوایز اسیا + جزئیات کامل مراسم

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم انتخاب بهترین های فوتبال آسیا هر ساله زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود و امسال هم کشور هنگ کنگ میزبانی از این رویداد را قبول کرده است. این مراسم از ساعت ۱۴:۳۰ (به وقت تهران) آغاز شد.

ایران امسال پنج کاندیدا در بخش های مختلف دارد: مهدی جاوید (فوتسال)، کتایون خسرویار (بهترین مربی زن)، علیرضا بیرانوند (بهترین بازیکن) و فدراسیون فوتبال (در بخش الهام بخش).

پیش از شروع این مراسم، علیرضا بیرانوند به همراه مهدی تاج رئیس فدراسیون ایران دیداری با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت. همچنین ستاره ملی پوش ایران با ژاوی هرناندز و سون هیونگ مین دیدار داشت.

اجرای نمایش و دعوت از شیخ سلمان
در ابتدای این مراسم، نمایشی با حضور عروسک های غول پیکر برگزار شد. سپس مجریان برنامه روی سن آمدند و سپس شیخ سلمان برای تقدیر از جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و رئیس فدراسیون فیلیپین روی صحنه قرار گرفت. مجری برنامه اعلام کرد که اینفانتینو ارتباط نزدیکی با AFC و توسعه فوتبال در آسیا دارد. 

همچنین از زحمات سلطان عبدالله پادشاه مالزی برای توسعه فوتبال این کشور و آسیا تقدیر شد. همچنین کلیپی از اقدامات سلطان عبدالله و پیام وی برای آسیا پخش شد.

بهترین فدراسیون (در بخش اشتیاق) - گوام
فدراسیون فوتبال گوام در رقابت با مغولستان و یمن موفق شد این عنوان را از آن خود کند. رئیس فدراسیون گوام با حضور روی صحنه، جایزه را از دست شیخ سلمان گرفت. 

فدراسیون سال (در بخش توسعه) - هنگ کنگ
فدراسیون فوتبال هنگ کنگ توانست در این بخش به عنوان بهترین فدراسیون برسد. کره شمالی و سنگاپور رقبای هنک گنگ برای این عنوان بودند. 

فدراسیون سال (در بخش الهام بخش) - ژاپن
فدراسیون فوتبال ایران در این بخش نتوانست به عنوان بهترین فدراسیون برسد. با انتخاب AFC، عنوان بهترین فدراسیون الهام بخش به ژاپن رسید. کره جنوبی دیگر کاندیدای این بخش بود. ژاپن در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان جام ملت های آسیا شد و تیم اوراوارد ژاپن هم نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه (اشتیاق) - برونئی
جایزه این بخش به کشور برونئی و دارالسلام رسید. گوام و فلسطین دیگر گزینه های فوتبال پایه در بخش اشتیاق بودند. 

جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه (توسعه) - سنگاپور
از میان سه کشور هنگ کنگ، هندوستان و سنگاپور، این عنوان به کشور سنگاپور رسید.

جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه (الهام بخش) - چین
چین، ژاپن و مالزی سه کاندیدای جایزه رئیس AFC برای فوتبال پایه در بخش الهام بخش بودند. در نهایت این عنوان به کشور چین رسید. 

بهترین مربی زن - تاکاکورا از ژاپن
فوتبال ایران در این بخش هم یک کاندیدا داشت. کتایون خسرویار در کنار آساکو تاکاکورا (ژاپن) و سراتونگویان (تایلند) سه گزینه کسب عنوان بهترین مربی زن بودند. در نهایت این عنوان برای چندمین بار به تاکاکورا رسید. البته تاکاکورا در مراسم حضور نداشت و نماینده فدراسیون ژاپن این جایزه را گرفت تا این عنوان به نماینده ایران نرسد.

بهترین مربی مرد - چانگ از کره جنوبی
تسویوشی اوتسوکی (ژاپن)، گو اویوا (ژاپن) و چانگ جانگ یانگ (کره جنوبی) سه گزینه AFC بودند که در نهایت این جایزه به چانگ جانگ یانگ از کره جنوبی رسید.

بهترین بازیکن فوتسال آسیا - ناکامی جاوید در رقابت با رقیب ژاپنی
در این بخش همانطور که از قبل مشخص بود، جایزه به مهدی جاوید از ایران نرسید. جاوید باوجود درخشش در تیم فوتسال مس در جام باشگاه های آسیا نتوانست در رقابت با حریفان ژاپنی راه به جایی ببرد. توموکی یوشیکاوا (ژاپن) و یوشی سکیگوچی (ژاپن) دیگر گزینه های این بخش بودند که این عنوان به یوشیکاوا رسید. مهدی تاج رئیس فدراسیون ایران جایزه این بخش را اهدا کرد.

بهترین بازیکن (زن) - کوماگائی از ژاپن
از میان لی ینگ (چین)، آشالاتا لویتونگبام (هندوستان) و ساکی کوماگائی (ژاپن) عنوان بهترین بازیکن زن آسیا به کوماگائی از ژاپن رسید.

بهترین بازیکن (مرد) - اکرم عفیف
مهمترین جایزه این مراسم را شاید بتوان انتخاب بهترین بازیکن مرد دانست. در این بخش سه کاندیدا یعنی علیرضا بیرانوند (ایران)، تومواکی ماکینو (ژاپن) و اکرم عفیف (قطر) حضور داشتند. برای اهدای این جام، شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و اینفانتینو رئیس فیفا مجددا روی صحنه آمدند. در این بخش اکرم عفیف به این عنوان رسید و علیرضا بیرانوند هم در این بخش ناکام بود. عفیف در این مراسم حضور نداشت و ژاوی هرناندز سرمربی باشگاه السد جایزه او را گرفت. 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معرفی بهترین های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۰ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied