شمانیوز
شما نیوز

گل باورنکردنی کریس رونالدو + عکس

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی یوونتوس موفق شد به زیبایی دروازه سمپدوریا را باز کند.

گل باورنکردنی کریس رونالدو + عکس

به گزارش خبرنگار رصد ورزشی و به نقل از ورزش سه؛ کریستیانو رونالدو روزهای تلخ اوایل فصل را فراموش کرده و در ده روز اخیر نمایش فوق العاده ای داشته است. بعد از باز کردن دروازه لاتزیو، لورکوزن و اودینزه در روزهای گذشته، ستاره پرتغالی امشب نیز موفق شد به زیبایی و به سبکی که تخصص خودش است برابر سمپدوریا گلزنی کند.

در اواخر نیمه اول بود که با ارسال الکس ساندرو، کریستیانو رونالدو با یک ضربه پرواز بلند و با اختلافی فاحش نسبت به مدافع حریف، با ضربه سر تماشایی موفق شد دروازه حریف را باز کند تا یوونتوس با برتری 1-2 راهی رختکن شود. اختلاف پرواز رونالدو نسبت به بازیکن سمپدوریا در این صحنه جالب توجه بود.

6

7

 

کریستیانو رونالدو  در طول دوران درخشان ورزشی خود بارها اینگونه موفق به باز کردن دروازه رقبا شده که شاید مهم ترین آن ضربه سر تماشایی او با لباس رئال مادرید در سال 2013 و در لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد بود.

ستاره پرتغالی دوباره به روزهای اوج بازگشته و این برای یوونتوس که هدف اول خود را فتح لیگ قهرمانان تعریف کرده بهترین خبر خواهد بود.

همچنین رونالدو هشت سال قبل و در سن 26 سالگی نیز در فینال کوپا دل ری با یک پرش فوق العاده دروازه بارسلونا را باز کرد و حالا امشب او در سن 34 سالگی نیز نشان داد همانقدر آماده است.

8

پس از گل رونالدو در بازی با منچستر که توجه خیلی ها را جلب کرد، کارشناسان در تحقیقی دقیق در یک آزمایشگاهی واقع در مادرید به بررسی اندازه گیری دقیق توانایی کریستیانو رونالدو در پرش به هنگام ضربه سر پرداختند. کارشناسان علوم ورزشی این آزمایشگاه در این بررسی ابتدا به اندازه گیری پرش عمودی این بازیکن (با کمک دست و بدون کمک دست) پرداختند.

رونالدو در این تحقیق دو نوع پرش انجام داد. یک پرشی که رونالدو دستانش را روی مفاصل ران خود قرار داد و بدون کمک از دستانش این حرکت را انجام داد و دیگری پرشی با کمک دستانش.

 

9

در حرکت اول که یک سنسور اندازه گیری قدرت روی پوست رونالدو قرار داشت، مشخص شد رونالدو یک و نیم برابر بیشتر از وزن خود نیرو مصرف می‌کند و از پایین تنه خود کمک می‌گیرد.

در حرکت دوم که در بازی با منچستر یونایتد رخ داد و این بازیکن توپ را وارد دروازه‌ کرد،‌ مشخص کرد که قدرت فیزیکی به رونالدو اجازه می‌دهد تا یک متر و 11 سانتیمتر پرش داشته باشد تا قد رونالدو در هنگام این پرش به 2 متر و 93 سانتیمتر برسد، کمی بزرگ‌تر از قد یک بازیکن در لیگ بسکتبال NBA.

در این تحقیق مشخص شد نیروی که کریستیانو رونالدو صرف می‌کرد پنج برابر بیشتر از وزن بدن خود است. اما چه چیزی باعث می‌شود رونالدو این قدر پرش داشته باشد؟ رونالدو زانو و پاهای خود را در پشت باسن خود قرار می‌دهد و این کار قدرت جاذبه زمین را موقتا کاهش ‌دهد. درست شبیه یک فضانورد که از هوا می پرد و سر خود را به بالا می‌گیرد و پاهای خود را به پشت خود قرار می‌دهد. این به رونالدو اجازه می دهد 80 سانتیمتر پرش داشته باشد که بالاتر از میزان پرش یک بسکتبالیست در لیگ ان بی ای است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ممد

    عشق است کریس