شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوا به داد تیم ملی امید و استیلی رسید؟

با اختلاف‌نظر‌های موجود، این بار یک عامل بیرونی به داد تیم امید رسیده است، چراکه حتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم نتوانست چاره‌ای بیاندیشد. با این حال آلودگی هوا و بالا رفتن شاخص‌های آن در تهران، به احتمال فراوان باعث لغو دیدار استقلال - سپاهان خواهد شد

آلودگی هوا به داد تیم ملی امید و استیلی رسید؟

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از تابناک : تیم فوتبال امید در حالی امشب راهی اردوی قطر خواهد شد که به نظر می‌رسد مشکل عدم همراهی برخی بازیکنان نیز حل شده است.

با توجه به زمان کم باقیمانده تا آغاز مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تیم امید کشورمان آخرین اردوی آماده‌سازی‌اش را در قطر پشت سر می‌گذارد. اردویی که از فردا آغاز می‌شود و از همین رو اعضای تیم امید امشب (جمعه) تهران را به مقصد دوحه ترک خواهند کرد.

یکی از مشکلات و چالش‌های تیم امید برای برگزاری اردوی قطر، عدم همکاری برخی باشگاه‌ها بود. به خصوص دو باشگاه سپاهان و استقلال که به دلیل در پیش بودن دیدار حساس‌شان در جام حذفی در این زمینه با کادرفنی تیم امید اختلاف‌نظر داشتند. از همین رو حمید استیلی به‌عنوان سرمربی تیم امید درخواست کرده بود که دیدار استقلال - سپاهان در جام حذفی لغو و به زمان دیگری موکول شود تا امید‌ها بتوانند در اردوی منتهی به مسابقات انتخابی المپیک امید نورافکن، محمد محبی و مهدی قائدی را در تمرینات داشته باشد که با این درخواست نیز موافقت نشد.

حمید استیلی اعلام کرده بود که با تمام بازیکنانش راهی قطر می‌شود و استقلالی‌ها نیز اعلام کردند در صورتی که سپاهان بازیکنانش را به تیم امید بدهد، آن‌ها هم بدون نفرات ملی‌پوش امید در جام حذفی شرکت می‌کنند. با این حال باشگاه سپاهان اعلام کرد بازیکنان ملی‌پوش خود را پس از دیدار جام حذفی به اردوی امید می‌فرستد تا نگرانی امید‌ها بیشتر شود. این مسئله در حالی به چالش تبدیل شده که امید‌ها امشب راهی قطر خواهند شد و استیلی نیز اعلام کرده طبق قوانین هر باشگاهی که بازیکنانش را ندهد، با رأی کمیته انضباطی در بازی‌های باشگاهی نیز نمی‌تواند از این بازیکنان بهره‌مند شود.

به نظر می‌رسد در این شرایط و با اختلاف‌نظر‌های موجود، این بار یک عامل بیرونی به داد تیم امید رسیده است، چراکه حتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم نتوانست چاره‌ای بیاندیشد. با این حال آلودگی هوا و بالا رفتن شاخص‌های آن در تهران، به احتمال فراوان باعث لغو دیدار استقلال - سپاهان خواهد شد که در تهران برگزار می‌شود. دیداری که تاریخ برگزاری آن، دوشنبه، دوم دی ماه است و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته هوای ناسالم تهران و شرایط اضطرار آلودگی هوا، اجازه برگزاری این بازی را نمی‌دهد.

با شرایط موجود احتمال لغو دیدار‌های هفته جاری در استان تهران وجود دارد، موضوعی که از سوی سازمان لیگ هم به صورت رسمی اعلام شده است و آن‌طور که شنیده شده دیدار استقلال - سپاهان نیز به همین علت لغو می‌شود. در این وضعیت حمید استیلی نیز امیدواری بیشتری پیدا کرده تا بتواند تمام بازیکنانش را امشب به قطر ببرد تا اردوی پیش رو با حضور تمام بازیکنان برگزار شود. تا این لحظه هم دو باشگاه سپاهان و استقلال موضع رسمی برای عدم در اختیار قرار دادن بازیکنان خود نداشته‌اند و اگر تا ساعات آینده اتفاق دیگری رخ ندهد و شرایط تغییر نکند، تیم امید با حضور تمام بازیکنانش راهی دوحه می‌شود.

تیم امید تا تاریخ ۸ دی ماه در قطر اردوی آماده‌سازی‌اش را دنبال می‌کند و دو بازی دوستانه با یک تیم باشگاهی و تیم المپیک قطر هم برگزار خواهد کرد. پس از آن امید‌ها به تهران باز می‌گردند و از ۱۱ دی ماه به تایلند می‌روند تا خود را آماده برگزاری مسابقات کنند، رقابت‌هایی که تیم امید با تیم‌های ازبکستان، کره جنوبی و چین هم‌گروه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied