شمانیوز
شما نیوز

تاوان ستاره شدن مهدی ترابی را ما دادیم

​سرمربی سایپا می‌گوید بازیکنان جوان سایپا در دو، سه فصل آینده تبدیل به بازیکنان موثری خواهند شد و مثل مهدی ترابی از این باشگاه ستاره می‌شوند.

تاوان ستاره شدن مهدی ترابی را ما دادیم

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ورزش سه: ابراهیم صادقی پس از بازی دوستانه سایپا و مس رفسنجان که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: تمرینات ما بعد از ۵ روز استراحت، از روز پنج‌شنبه هفته گذشته شروع شد و کارهای بدنسازی انجام دادیم؛ دوست داشتیم یک مسابقه تدارکاتی داشته باشیم؛ از تیم مس رفسنجان نیز تشکر می‌کنیم که با ما بازی کردند.

او ادامه داد: امروز دو نیمه متفاوت و کامل داشتیم و سعی کردیم از تمام بازیکنان خود استفاده کنیم. در نیمه دوم تقریبا همه بازیکنان جوان ما به میدان رفتند. به نظرم برای ما خیلی بهتر است که در بازی‌های دوستانه ببازیم چون ما قبل از شروع مسابقات این فصل تمام دیدارهای تدارکاتی را بردیم و هیچ باختی نداشتیم ولی الان سعی می‌کنیم از تمام نفرات تیم بهره ببریم و نتیجه مسابقات دوستانه اهمیتی برای ما ندارد.

سرمربی سایپا با اشاره به اینکه اشکالات ما باید در دیدارهای دوستانه مشخص و بر طرف شود، ابراز کرد: شاید ابتدای فصل خیلی برای ما اهمیت داشت که در مسابقات تدارکاتی نتیجه بگیریم ولی امروز بازی خوبی مقابل مس انجام دادیم. به نظرم بازیکنان جوان را باید در اینگونه دیدارها و برابر تیمی که صدرنشین لیگ یک است و شانس صعود به لیگ برتر را دارد، به میدان بفرستیم و محک بزنیم چرا که قطعا اگر در اینگونه بازی‌ها خوب کار کردند، در لیگ برتر نیز فرصت حضور در مسابقات به دست می‌آورند.

صادقی درمورد اینکه بیشترین ضرر را بین همه تیم‌های لیگ برتری از داوری داشتند، عنوان کرد: تیم ما از اشتباهات سهویِ داوری خیلی ضرر کرد؛ قبلا هم گفتم اگر از داوری ضربه نمی‌خوردیم، در میانه جدول بودیم که دیشب هم این موضوع در برنامه فوتبال برتر مشخص شد.

او یادآور شد: من یک مربی هستم و باید کار فنی انجام دهم؛ یک تیم خیلی جوان آماده کردم و بازیکنان را به زمین فرستادم که برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفتند. روزانه ۱۴ تا ۱۵ ساعت برای این بازیکنان و تیم وقت می‌گذاریم ولی اشتباهات داوری دست من نیست و نمی‌توانم برای آن کاری انجام دهم.

سرمربی سایپا ادامه داد: قطعا از تجربیات نیم‌فصل اول در دور برگشت بهره می‌بریم و فکر می‌کنم از نظر فنی، در هفت، هشت مسابقه اخیرمان خیلی خوب کار کردیم ولی در دو، سه بازی اشتباهات داوری و در دو، سه هفته اشتباهات فردی به ما لطمه زد. با این وجود به تیممان امیدوار هستیم و مطمئن باشید سایپا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

صادقی اضافه کرد: پیش از شروع فصل ۱۷ بازیکن از سایپا جدا شدند؛ نفراتی که الان ستاره‌های تیم‌های خوب لیگ برتر هستند. باشگاه ما رقم قرارداد آن بازیکنان را نداشت و این نفرات هم دوست داشتند پیشرفت کنند و رقم بیشتری بگیرند. به همین دلیل بازیکنان جوان را جایگزین بازیکنان جداشده کردیم.

او با بیان اینکه نتیجه گرفتن از بازیکنان جوان نیاز به صبر دارد، اظهار کرد: باید از مدیریت باشگاه که به من اطمینان داشت و مورد حمایت‌شان بودم، تشکر کنم و امیدوار هستم پاسخ این حمایت‌ها را بدهم.

سرمربی سایپا درخصوص اهداف این تیم در نقل و انتقالات گفت: سعی می‌کنیم دو، سه بازیکن باتجربه بگیریم؛ تعداد نفرات جوان ما خیلی زیاد است؛ ما بازیکنانی را مد نظر قرار دادیم که در نیم‌فصل اول در تیم‌های خود بازی کردند و عملکرد خوبی هم داشتند. نمی‌توانیم اسم بگوییم و باید بعد از نهایی شدن، این مسئله مشخص شود.

صادقی با تاکید بر اینکه بازیکن خارجی مد نظر نداریم، عنوان کرد: من لیستم را در‌ اختیار باشگاه قرار دادم و مسئولان با مدیربرنامه‌ها یا خودِ بازیکنان صحبت می‌کنند تا بتوانیم نفرات مد نظرمان را جذب کنیم.

او تصریح کرد: قبل از بازی ما مقابل ذوب‌آهن، به بازیکن ما گفته بودند که تا دو، سه روز دیگر سرمربی سایپا می شویم؛ دقیقا نمی‌توانم نام آن سرمربی را بگویم؛ اشکالی ندارد یک مربی نتیجه نگرفته و به دنبال تغییر تیم است ولی اینکه ذهن بازیکن را بر هم بزنید، خیلی بد است. مربیانی هم هستند که الان کار می‌کنند، تیم دارند، خیلی هم مصاحبه انجام می‌دهند و به تیم و هوادارانشان ابراز علاقه می‌کنند و از سوی دیگر به دنبال ایجاد کانال و ارتباط زدن هستند.

سرمربی سایپا اضافه کرد: من آدم منطقی هستم و می‌دانم بزرگترین مربیان دنیا هم اگر نتیجه نگیرند، برکنار می‌شوند ولی از حمایت‌های باشگاه و مدیرعامل خوب‌مان، آقای مدبر هستم. اطمینان دارم می‌توانیم روزهای خوبی رقم بزنیم.

صادقی درباره تمجید استیلی از جوانگرایی سایپا و شرایط تیم ملی امید عنوان کرد: وقتی جوانگرایی را شروع کردم، خیلی از مدیران و مربیان به من گفتند چنین کاری را انجام نده چون ریسک بزرگی است و اگر نتیجه نگیری، محو می‌شوی؛ هیچکس در اولین سال مربیگری‌اش چنین تیم و بازیکنان جوانی را نمی‌بنند. این کار تاوان دارد.

او یادآور شد: سایپا دو، سه فصل تاوان مهدی ترابی را داد تا تبدیل به بازیکنی شود که به جرات می‌توان گفت الان یک تنه در بسیاری از مسابقات برای پرسپولیس تاثیرگذار بوده و در بالای جدول نگه داشته است.

سرمربی نارنجی پوشان ادامه داد: درمورد سایر جوانان سایپا هم دو، سه فصل دیگر باید ببینید چه شرایطی دارند ولی من به کاری که انجام دادم، اعتقاد داشتم و خوشبختانه باشگاه نیز حمایت کرده و به نظرم وضعیت تیم بهتر خواهد شد.

صادقی تصریح کرد: از آقای استیلی که به من لطف داشتند، تشکر می‌کنم؛ ما ۱۳ بازیکن داریم که می‌توانند در تیم ملی امید بازی کنند و ۹ نفر در لیست نهایی و ۶ بازیکن در اردوی اخیر حضور داشتند.

او عنوان کرد: امیدوار هستم تیم ملی امید ایران به المپیک صعود کند. با وجود اینکه آقای استیلی دیر آمدند، اما به همراه همکاران خود خیلی خوب کار می‌کنند و زحمت می‌کشند. خیلی به آنها امیدوار هستیم و آرزوی موفقیت داریم تا بعد از ۴۰ سال به المپیک صعود کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied