شمانیوز
شما نیوز

رادو از بیرانوند سبقت گرفت

​با انجام دیدارهای عقب‌افتاده لیگ وضعیت جدول مسابقات در پایان نیم‌فصل مشخص شد و عنوان قهرمانی به شاگردان کالدرون رسید. تیم سپاهان هم با وجود شکست سنگین ۴ بر ۲ مقابل نفت آبادان با ۳۱ امتیاز در رده دوم ایستاد و تیم‌های تراکتور، نفت آبادان و استقلال هم در رده های سوم و پنجم قرار گرفتند.

رادو از بیرانوند سبقت گرفت

به گزارش خبرنگار رصدورزشی و به نقل از آی  اسپورت: با انجام دیدارهای عقب‌افتاده لیگ وضعیت جدول مسابقات در پایان نیم‌فصل مشخص شد و عنوان قهرمانی به شاگردان کالدرون رسید. تیم سپاهان هم با وجود شکست سنگین ۴ بر ۲ مقابل نفت آبادان با ۳۱ امتیاز در رده دوم ایستاد و تیم‌های تراکتور، نفت آبادان و استقلال هم در رده های سوم و پنجم قرار گرفتند. شهرخودرو که از آن به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یاد می شد نیم فصل را با ۲۸ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه ششم به پایان برد. البته ناگفته نماند تیم ها یک بازی از دور برگشت را قبل از تعطیلات نیم فصل برگزار کرده و در واقع تاکنون ۱۶ هفته از لیگ را سپری کرده اند، که اگر مبنای نیم فصل را براساس ۱۵ بازی بگذاریم جدول دچار تغییراتی می شود. و پرسپولیس همچون دور گذشته در پایان نیم فصل۳۱ امتیازی خواهد شد.

شاید روزی که برانکو ایوانکوویچ از جمع سرخ ها جدا شد کمتر کسی تصور می کرد که موفقیت های پرسپولیس ادامه دار باشد. خصوصا که این تیم در هفته های نخست با کالدرون نتایج ناامید کننده ای کسب کرد و بعد از چهارمین شکست صبر هواداران لبریز شد، اما اعتماد و حمایت مدیر باشگاه از سرمربی و بازیکنان باعث شد تا سرخپوشان قوی تر از قبل برای قهرمانی تلاش کنند که حاصل آن ۵ برد متوالی بود. در این هفته های پایانی دروازه پرسپولیس تنها یکبار آن هم مقابل گل گهر باز شد و از آنسو دروازه حریفان ۹ بار توسط مهاجمان پرسپولیس گشوده شد. این در حالی است که در ۱۱ مسابقه قبلی پرسپولیس تنها ۱۱ گل به ثمر رسانده بود. یعنی به طور متوسط یک گل در هر بازی. که این نشان می دهد جهش سرخ ها به سمت صدر اتفاقی نبوده است و هر چه نیم فصل به روزهای آخر خود نزدیک می شد، آنها بهتر و بهتر می شدند که بخش زیادی از این اتفاق ناشی از جدیت و سختگیری سرمربی برای بازیکنان بود.

کالدرون با نیمکت نشین کردن برخی چهره های اسمی توانست روح جنگندگی را در بازیکنان تیمی که بخاطر قهرمانی‌های متوالی در خطر اشباع زدگی قرار داشتند دوباره زنده کند و انگیزه آنها را برای رسیدن به ترکیب و کسب قهرمانی تحریک کند. یکی از بازیکنان دروازه بان پر آوازه تیم بود. علیرضا بیرانوند در حالی هفته های پایانی را دور از لیست پرسپولیس بود که از زمان حضورش در این تیم هرگز بخاطر مسایل فنی بیرون ننشسته بود اما این اتفاق برای اولین بار در زمان کالدرون رخ داد و این سرمربی آرژانتینی بعد از اینکه احساس کرد دروازه بان ملی پوش تیمش در حال افت است با بازی گرفتن از دروازه بان کروات تیم سعی کرد علیرضا بیرانوند را به بهتر شدن تهییج کند. کالدرون این وعده را داده که بیرانوند بعد از تعطیلات در بهترین شرایط فوتبال خود باز گردد. عملکرد این دروازه بان در نیم فصل نخست نشان می دهد ادعای کالدرون درباره افت بیرانوند بیراه نیست. به این بهانه عملکرد ۲ دروازه بان پرسپولیس را در فصلی که گذشت مورد بررسی قرار داده ایم.

 

 

علیرضا بیرانوند؛ ۱۰ بازی و ۴ کلین شیت

علیرضا بیرانوند بعد از ۳ فصل درخشان با پرسپولیس در فصل نوزدهم روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشت. جدایی ایگور پانادیچ را در افت این دروازه بان باید موثر بدانیم. محرومیت در هفته های ابتدایی و نیمکت نشینی در هفته‌های پایانی باعث شد تا او شروع و پایانی تلخی در نیم فصل نخست داشته باشد. بیرانوند در مجموع ۱۰ بار در ترکیب پرسپولیس حاضر بود و مقابل تیم های استقلال، شاهین بوشهر ماشین سازی تبریز و فولاد خوزستان موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد اما ۷ بار مقابل تیم های سپاهان، شهرخودرو، پیکان، نفت مسجد سلیمان و گل گهر تسلیم شد. به عبارتی دیگر پرسپولیس با بیرانوند صاحب ۴ باخت، ۵ برد و یک تساوی و کسب ۱۶ امتیاز شد.

 

 

بوژیدار رادوشویچ؛ ۵ بازی و ۵ کلین شیت

جدایی برانکو بیشتر از همه برای رادو خوب بود. شاید روزی که مدیران باشگاه در تلاش برای جدا کردن این دروازه‌بان بودند او هیچ فکر نمی‌کرد اصرارش برای ماندن قیمتی به ارزش محبوب‌تر شدنش داشته باشد. اما رادو بی حاشیه با همان عرق و تعصبی که از کمتر خارجی سراغ داریم روی نیمکت نشست و مترصد هنرنمایی در قفس توری سرخ‌ها ماند. در هفته اول در غیاب بیرانوند مصدوم دروازه پرسپولیس را مقابل پارس جنوبی بسته نگه داشت، یک هفته بعد مقابل نفت آبادان کلین شیت کرد و ۱۱ هفته انتظار کشید تا دوباره میدان ببیند و چنان در ورزشگاه فولادشهر درخشید که جای علیرضا بیرانوند را درون دروازه بگیرد. او در ادامه فصل مقابل سایپا و پارس جنوبی هم کلین شیت کرد تا نیم‌فصل را با ۵ کلین شیت و بدون گل خورده به پایان برساند. در ۵ مسابقه‌ای که این دروازه‌بان کروات در ترکیب حاضر بود پرسپولیس مطلقاً پیروز بود و ۱۵ امتیاز را به دست آورد. بدون اغراق رادوشویچ آماده‌ترین دروازه‌بان در نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied