شمانیوز
شما نیوز

کره جنوبی، حریف تیم ملی والیبال ایران در نیمه نهایی

تیم ملی والیبال ایران با صدرنشینی در مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی المپیک حریف کره‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی شد.

کره جنوبی، حریف تیم ملی والیبال ایران در نیمه نهایی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایلنا: تیم ملی والیبال ایران امروز در سومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف چین رفت و توانست حریف خود را شکست دهد. شاگردان ایگور کولاکوویچ با کسب 3 پیروزی در مرحله مقدماتی به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و چینی‌ها در جایگاه دوم قرار گرفتند.

در گروه مقابل قطر، شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات صدرنشین شد و کره‌جنوبی هم در جایگاه دوم ایستاد.

به این ترتیب تیم‌های ایران، چین، قطر و کره‌جنوبی راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند و طبق برنامه در این مرحله از مسابقات تیم‌های ایران و کره‌جنوبی با هم روبرو خواهند شد و چینی‌ها هم به مصاف قطر می‌روند.

برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی به شرح زیر است:

شنبه، 21 دی ماه

ایران - کره‌جنوبی، ساعت 11:30

چین - قطر، ساعت 15:30

دیدار فینال این دوره از مسابقات روز یک‌شنبه ساعت 15:30 برگزار خواهد شد. تیم قهرمان، جواز حضور در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو را به دست می‌آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • سام

    آفرین به غیرت و تعصب این جوانان ایران زمین.
    با وجود تمام مشگلات مالی و کمبودهای تدارکاتی در مقایسه با دیگر کشورهائی که میلیونها و بلکه میلیاردها دلار هزینه آماده سازی تیم خود برای حضور در المپیک کردند، دیدیم که چطور خود را تا این مرحله رسانده و به امید خدا در دو مسابقه باقی مانده را هم که یکی کره جنوبی و یکی از دو تیم ( چین میزبان یا قطر شگفتی ساز ) که هزینه بسیار زیادی برای حضور در المپیک کرده، با قدرت هر چه تمام تر شکست دهند و برای دومین بار پیاپی به المپیک راه یابند... زمانی نه چندان دور، گرفتن یک ست از تیمهایی چون ژاپن و چین برای ایران یک موفقیت به حساب میآمد.
    امروز این جوانان در خانه چینی ها آنها را به راحتی و در سه ست متوالی شکست میدهند و حتی بزرگترین و قدرتمندترین تیمهای والیبال جهان هم هنگام رویاروئی با ایران به مشگل برمیخورند و گاها شکست را میپذیرند. این جوانان که در مقایسه با برخی رشته ها دستمزد ناچیزی میگیرند و با وجود کمبود امکانات و بودجه، گاها تا دو ماه هر روز یا مسابقه دارند یا در پروازهای بسیار طولانی به کشورهای دیگر سفر میکنند و بلافاصله راهی مقصد دیگر میشوند. در جائی خواندم که در چند پرواز به علت کمبود بودجه در قسمت معمولی هواپیما نشستند! که با داشتن قد بلند برایشان عذاب آور است که ساعتهای زیاد در محیطی تنگ و باریک بنشینند و این مسئله باعث آسیب دیدگی به علت وارد شدن فشار به زانو و پاها و کمر در طول پروازهائی طولانی میشود که گاها بیش از بیست ساعت بطول میانجامد.

    بروید به امید خدا که دعای یک ملت پشت سرتان هست.