شمانیوز
شما نیوز

کیمیا علیزاده: برای آلمان در المپیک مبارزه می‌کنم!

کیمیا علیزاده در شرایطی برای حضور در المپیک با پرچم آلمان ابراز امیدواری کرده که این تکواندوکار به صورت قانونی تا 2 سال دیگر نمی‌تواند برای کشوری جز ایران مبارزه کند.

کیمیا علیزاده: برای آلمان در المپیک مبارزه می‌کنم!

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ورزش سه : بعد از قطعی شدن مهاجرت کیمیا علیزاده هر روز خبر و گمانه‌زنی جدیدی پیرامون آینده او شنیده می‌شود. در جدیدترین خبر، برخی رسانه‌های آلمانی از تصمیم علیزاده برای حضور در تیم ملی این کشور خبر دادند؛ در حالی که تا قبل از این شنیده می شد او می خواهد در تیم ملی هلند حضور داشته باشد.

کیمیا علیزاده در آخرین اظهارنظر خود به یک رسانه آلمان می گوید: «خوشحال می‌شوم اگر بتوانم در المپیک برای آلمان مبارزه کنم. من امیدوارم که بتوانم زندگی آرام و بدون مشکلی در این جا داشته باشم.»

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می شود که طبق قوانین فدراسیون جهانی 2 راه برای تغییر ملیت هر تکواندوکار وجود دارد. با توجه به اینکه قبلا کیمیا علیزاده با پرچم ایران در مسابقات بین المللی شرکت کرده و آخرین بار هم در ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی 2019 روی شیاپچانگ رفته، برای تغییر ملیت باید حداقل 2 سال از آخرین مبارزه او زیر پرچم ایران بگذرد.

qkm6X6gcP6QS

 

راه دوم هم این است که علیزاده رضایت کتبی فدراسیون تکواندوی ایران را بگیرد تا مثل مهدی خدابخشی که اخیرا با رضایت فدراسیون ایران به صربستان رفت، بتواند با پرچم کشور دیگری در مسابقات بین المللی شرکت کند.

راه دوم هم که با شرایط فعلی و موضع گیری کیمیا علیزاده علیه فدراسیون ایران کاملا منتفی است و راه اول هم زمانبر است.

تنها راهی که هم اکنون برای کیمیا علیزاده وجود دارد تا به المپیک برسد، حضور در تیم پناهندگان است. در واقع این تکواندوکار ایرانی باید در یکی از کشورهای اروپایی اعلام پناهندگی کند و سپس می تواند زیر پرچم المپیک به توکیو 2020 برود.

با این شرایط هر گونه گمانه زنی پیرامون حضور کیمیا علیزاده با پرچم یک کشور خارجی در المپیک اشتباه است و مشخص نیست چطور این تکواندوکار ایرانی ابراز امیدواری کرده با پرچم آلمان در المپیک روی شیاپچانگ برود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied