شمانیوز
شما نیوز

شیخ دیاباته, در راه تیام شدن!

مهاجم تیم استقلال در یک دیدار آسیایی برای این تیم دبل کرد تا تعداد گل‌های زده‌اش برای استقلال را دو رقمی کند.

شیخ دیاباته, در راه تیام شدن!

به گزارش شمانیوز؛   مامه تیام مهاجم پیشین آبی پوشان در مدت زمان کم حضورش در استقلال توانست با گلزنی‌های فراوان نام خودش را در صدر گلزنان خارجی این تیم قرار دهد. تیام در حالی که تنها ۱۳ بار برای استقلال بازی کرد، با زدن ۱۲ گل بهترین گلزن خارجی این تیم شد.

مامه تیام با پیراهن استقلال در سه تورنمنت (لیگ برتر، جام حذفی و آسیا) گلزنی کرد و جمعا با ۱۲ گل زده ایران را ترک کرد تا با همین تعداد گل بالاتر از جی.لوید ساموئل، گوران یرکوویچ و فابیو جانواریو قرار گیرد.

دو سال بعد از جدایی تیام، آبی‌ها دارای یک مهاجم سیه چرده دیگر شدند که با پیراهن شماره ۷ در نوک حمله این تیم خوش می درخشد و آمار گلزنی او بسیار نزدیک تیام است.

شیخ دیاباته که حالا محبوب ترین بازیکن استقلال است، با ۲ گلی که به تیم الکویت زد، شمار گلهای زده‌اش برای استقلال را به عدد ۱۰ رساند. او ۸ بار در لیگ برتر و ۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا برای آبی پوشان گلزنی کرده و اگر در جام حذفی هم موفق به گلزنی شود، مثل تیام توانسته در هر سه تورنمنت برای این تیم گل بزند.

دیاباته حالا با ۱۰ گل در کنار ساموئل دومین گلزن برتر آبی پوشان است و برای رسیدن به آمار تیام تنها ۲ گل نیاز دارد. ۲ گلی که به نظر می رسد او به زودی به آن خواهد رسید.

دیاباته شانس زیادی برای آقای گلی در این فصل دارد و در این صورت او نخستین بازیکن خارجی استقلال است که توانسته آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied