شمانیوز
شما نیوز

تصویر از کیمیا علیزاده و همسرش در آلمان به همراه بیو گرافی

تصاویر کیمیا علیزاده مهمان کنفرانس مطبوعاتی مسابقات انتخابی تیم ملی آلمان برای ‎توکیو 2020

 تصویر از کیمیا علیزاده و همسرش در آلمان به همراه بیو گرافی

به گزارش خبرنگار شما نیوز : کیمیا علیزاده زنوزی در نوزدهم تیرماه 1377 در شهر کرج به دنیا آمد. خانواده ی کیمیا اصالتا آذری هستند و کیمیا جوان ترین مدال آور تاریخ ایران در ادوار المپیک است، با یک ورزشکار ازدواج کرده و اصالتا تورک زبان می باشد.

1021

 

خانواده کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده زنوزی در نوزدهم تیرماه 1377 در شهر کرج به دنیا آمد. خانواده ی کیمیا اصالتا آذری هستند، پدرش اهل شهر زنوز واقع در بخش مرکزی شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی است و یک کارگاه ساخت رومیزی دارد، مادرش نیز اهل استان اردبیل می باشد. کیمیا فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچک تر از خودش دارد.

 

شروع فعالیت ورزشی

کیمیا زمانی که 7 ساله بود توسط مادرش مورد تشویق قرار گرفت تا در کلاس های تکواندو شرکت کند. البته هدف آن ها در ابتدا فقط پر کردن اوقات فراغت بود. اما پس از چندی استعدادهای شگفت انگیز کیمیا در این رشته ی ورزشی شکوفا شد و پای او را به مسابقات کشوری باز کرد.

کیمیا علیزاده در دوران دبیرستان رشته ی ریاضی فیزیک را انتخاب کرد اما به خاطر مشکلات ورزشی تصمیم گرفت رشته ی خود را به علوم تجربی تغییر دهد و همین موضوع او را یک سال از درس و مدرسه دور کرد. اما با وجود تمام این ها کیمیا بسیار در تحصیل خود کوشا و موفق است.

در 16 سالگی یک از امیدهای بازی های آسیایی 2014 اینچئون در وزن 62- بود اما به علت سن کم و نرسید به 17 سال مجوز بازی نگرفت.

 

ازدواج کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاد در آخرین روزهای مرداد 97 در سن 20 سالگی با حامد معدنچی از ورزشکاران والیبالیست ازدواج کرد و این دو ورزشکار به جرگه متاهلان پیوستند.

 

1062940_598

 

بیوگرافی حامد معدنچی

حامد معدنچی متولد ۹ آذر ۱۳۶۸ در کرج است. او سال ها در تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان، پیکان تهران و.. حضور داشت اما ۲ سال پیش به دلیل مصدومیت شدید، تصمیم به کناره گیری از دوران حرفه ای والیبال کرد.

تیم هایی که حامد معدنچی در آن حضور داشته است: آلومینیوم المهدی هرمزگان - برق تهران - نفت تهران - ارتعاشات مشهد - مقاومت مهاباد - پیکان تهران

حامد معدنچی به طور کلی والیبال را کنار نگذاشت و به عنوان یک مربی در مدرسه والیبال ستارگان البرز به فعالیت خود ادامه داد.

 

حاشیه های کیمیا علیزاده

اما حاشیه های مهم تر به رفتار چندین پسر جوان برمی گشت که به شوخی یا خنده از کیمیا علیزاده خواستگاری کردند. یکی از این پسران با فریاد از نفر سوم المپیک درخواست ازدواج کرد و دیگری نیز می گفت خودش ورزشکار است و در سطح استان البرز در رقابت های تکواندو مدال دارد. او نیز به طور جدی میگفت که برای ازدواج با این دختر ورزشکار آمادگی دارد و می خواهد با پیدا کردن پدرش از او خواستگاری کند!

 

علایق کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده به خاطر موفقیت ها و کسب مقام های بین المللی از طرف وزارت علوم بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته شده است و قصد دارد در رشته ی فیزیوتراپی تحصیلات خود را ادامه دهد تا بتواند به ورزشکاران بعد از خود خدمت کند.

کیمیا الگوی ورزشی و اخلاقی خود را » مهرو کرمانی» معرفی می کند. به جز تکواندو به ورزش والیبال علاقه ی زیادی دارد. و می گوید عاشق کوهنوردی هستم. در برنامه های چند روزه کوهنوردی شرکت می کنم. آرامشی که در کوه دارم را هیچ کجا ندارم. ماکارونی و کشک بادمجان غذاهای موردعلاقه ی او هستند.

قهرمانی که از سوسک می ترسد

وقتی من را در حال خرید می بینند می گویند مگر قهرمان هم خرید می کند! و یا وقتی از سوسک می ترسم طعنه می زنند که قهرمان مملکت که از سوسک بترسد وای به حال بقیه مردم …

 

1062940_598

 

آغاز دوره حرفه ای کیمیا علیزاده

 

کیمیا علیزاده خیلی زود پدیده تکواندو لقب گرفت و مربیان تیم ملی روی مدال آوری او در بازی های آسیایی 2014 اینچئون حساب کرده بودند. از علیزاده که آن موقع در وزن منهای 62 کیلوگرم شرکت کرده بود، به عنوان یکی از طلایی های کاروان ورزشی ایران یاد می شد. او به کره جنوبی هم سفر کرد اما فاقد اینکه در مسابقه ای شرکت کند، تنها نظاره گر مبارزه دیگر تکواندوکاران بود. زیرا مسوولان برگزارکننده مسابقات به علیزاده مجوز شرکت در رقابت ها را ندادند. خودش، مسوولان تکواندو و به طور کلی مسوولان ورزش کشور شوکه شدند. اما اتفاقی بود که رخداد، وقتی که به سن پایین علیزاده ایراد گرفتند و طبق قانون او به دلیل نرسیدن به سن 17 سالگی از بازی های آسیایی دور ماند. فدراسیون تکواندو نسبت به این موضوع شکایت کرد، اما مسوولان مسابقات نپذیرفتند تا تغییرات گسترده در قوانین تکواندو علیزاده را از بازی های آسیایی بازدارد. او اما ناامید نشد و در مسابقات جهانی مدالی کسب کرد که در تاریخ تکواندو بی سابقه بود.

 

مصاحبه کوتاه با کیمیا علیزاده

تعداد مدالهای بین المللی: 8 مدال (5 مدال طلا، یک نقره و دو برنز)

ضربه محبوب در تکواندو: دولیو

لقب محبوب: کیمیای تکواندوی ایران را دوست دارم اما خودم میگویم، دخترِ روزهای سخت!

ورزش مورد علاقه بجز تکواندو: والیبال

مدال طلای المپیک: بعد از اینکه گرفتم، راجع به آن صحبت میکنم.

بهترین مدال ورزشی: طلای المپیک نوجوانان 2014 – نانجینگ

بهترین لحظه ورزشی: پیروزی مقابل «جید جونز» در مسابقات قهرمانی جهان 2015

سخت ترین لحظه ورزشی: نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهانی 2015، زمانیکه مقابل نماینده ژاپن نتیجه را واگذار کردم و به مدال برنز رسیدم.

 

بهترین روز زندگی: در راهه!

الگوی ورزشی: مهرو کمرانی

الگوی اخلاقی: مهرو کمرانی

فرد تاثیرگذار زندگی: خانواده ام و مهرو کمرانی

خدا: نمی توان توصیف کرد. من همیشه با توکل به خدا وارد زمین شدم و همیشه در سخت ترین شرایط هم دستِ من را گرفته است.

خانواده: حمایت

مادر: بدون چشم داشت کمکم می کند و با دعای او است که امروز من در این جایگاه هستم.

پدر: حمایتگرِ واقعی

بهترین دوست: استادم مهرو کمرانی و هانیه اخلاقی

امید: باعث می شود تا تو هر روز مصممتر از قبل قدم به جلو بگذاری.

رویا: هیچ وقت دوست نداشتم آنچه که می خواهم برام رویا باشد! همیشه رویا و آرزوهایم را به هدف تبدیل کردم و بعد بدستشان آوردم.

حسرت: مبارزه با ژاپن

تفریح مورد علاقه: کوهنوردی و گردش با دوستانم

کشور مورد علاقه: هلند، یونان و استرالیا

غذای مورد علاقه: ماکارونی و کشک بادمجون

رنگ مورد علاقه: طوسی، قرمز و زرد

ماشین مورد علاقه: BMW

اگر بتوانی یک کار خوب انجام بدهی، آن چه کاری است؟: سرپناهی برای کودکان کار درست میکنم تا با آرامش در آنجا زندگی کنند.

 

عناوین ورزشی کیمیا علیزاده

رتبه سال مسابقات شهر وزن دسته بندی امتیاز

2014 قهرمانی جهان Taipai شهر -52 جوانان 35٫00

2014 مسابقات آزاد کره گیونگجو -59 جوانان 3٫50

2014 المپیک تابستانی جوانان نانجینگ -63 جوانان 50٫00

2014 بازی ها آزاد ترکیه آنتالیا -59 جوانان 3٫50

2015 مسابقات جام فجر تهران -57 ارشد 7٫00

2015 مسابقات آزاد هلند آیندهوون -57 ارشد 5٫00

2015 قهرمانی جهان چلیابینسک -57 ارشد 30٫00

2015 قهرمانی جهان مسکو -57 ارشد 30٫00

عدم شرکت 2015 قهرمانی جهان منچستر -57 ارشد 6٫00

2016 انتخابی المپیک مانیل -57 ارشد 30٫00

2016 یونان گسترش تسالونیکی -62 ارشد 7٫00

2016 المپیک 2016 ریو ریو دو ژانیرو -57 ارشد

 

واکنش ها

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی: من از صمیم قلب از همه زنان ورزشکاری که در عرصه بین المللی با حجاب حضور دارند تشکر می کنم.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران: دخترم کیمیا، همه مردم به ویژه بانوان ایران زمین را شاد کردی؛ شادی همیشگی را برایت آرزومندم.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری: بی تردید این افتخارآفرینی که با غیرت و سختکوشی و شجاعت و اعتمادبه نفس مثال زدنی شما نصیب کشورمان شد، در تاریخ این دیار و در خاطره مردمان آن به ویژه دختران و زنانمان مانا بوده و افق های روشنی را فراروی ورزش زنان در دولت تدبیر و امید خواهد گشود…

 

علی لاریجانی رئیس مجلس: «با پایان یافتن رقابت های المپیک ریو کسب موفقیت های کاروان ورزشی کشورمان در این دوره از مسابقات را تبریک گفته و از تمامی مدال آوران و افتخارآفرینان تجلیل می کنم. جوانان عزیز و غیرتمند کشورمان با تمام توان خویش به رقابت با حریفان پرداختند و نتایج خوبی را در برخی رشته ها به دست آوردند که مایه شادی و مباهات ملت شریف ایران شد و در چند رشته نیز علی رغم تلاش ها و سعی فراوان موفقیتی به دست نیامد که ضرورت دارد با بررسی و برنامه ریزی نسبت به رفع این نواقص و افزایش آمادگی و توانمندی ها برای دوره های بعدی اقدام کرد. در این جا لازم می دانم به طور ویژه از افتخارآفرینی خانم کیمیا علیزاده بانوی قهرمان ایران که برای اولین بار نیز در رقابت ها المپیک موفق به کسب مدال شدند تقدیر و تشکر کرده و این موفقیت را به تمام بانوان کشورمان تبریک و شادباش می گویم. در پایان ضمن تبریک مجدد کسب موفقیت های ورزشکاران سرافراز، سربلند و عزت جوانان عزیز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.»

 

سازمان ملل متحد: «کسب مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده در ریو ۲۰۱۶ و مهم تر از آن هموار ساختن راه دیگر بانوان برای دنبال کردن رویاهای خود در زمینه ورزش را به وی تبریک می گوییم.'کیمیا علی زاده این تکواندوکار ایرانی به نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران تبدیل شد که برای کشورش در المپیک صاحب مدال شده است. در این پیام تبریک از کیمیا به عنوان منبع الهام بخش یاد شده و در ادامه موفقیت وی را سازمان ملل به همه ایرانیان تبریک گفته است.»

 

وزارت امور خارجه آمریکا: «کسب اولین مدال المپیک تاریخ ورزش زنان ایران را به کیمیا علیزاده و ملت ایران تبریک می گوییم.»

وزارت ورزش و جوانان ایران: «آرزو می کنیم و امیدواریم دختران و زنان ایرانی، با تلاش و کوشش بیشتر، موانعی را که سر راهشان قرار دارد کنار زده و قله های بلندتری را فتح کنند.»

 

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما: تازه دوره های بعد معلوم میشه برای همتایانت چه کردی؛ بهشون اعتماد به نفس دادی و فهموندی این عرصه صحنه اونها هم هست.

لیلا حاتمی، بازیگر: تاریخ به تو افتخار می کند.

ده ها هزاران تن از مردم ایران در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، به وی تبریک گفتند.

 

مهاجرت به هلند

در سیل مهاجرت ورزشکاران و نخبگان؛ خانم کیمیا علیزاده هم به همراه همسر خود به هلند مهاجرت کرده و قرار است در المپیک توکیو 2020 زیر پرچم کشور دیگری مبارزه کند او در مهر ماه 1398 توسط شبکه جهانی بی بی سی بعنوان یکی از 100 زن الهام بخش و تاثیر گذار سال 2019 انتخاب شده بود

 

منبع: گرداوری از پارس ناز و ساعد نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied