شمانیوز
شما نیوز

اعتراضات به داوری دیدار استقلال _ الاهلی

کارشناس داوری فوتبال ایران اعتقاد دارد داور دیدار استقلال مقابل الاهلی در مردود اعلام کردن گل دوم آبی‌پوشان مرتکب اشتباه شده است.

اعتراضات به داوری دیدار استقلال _ الاهلی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : حیدر سلیمانی درباره قضاوت کو هیون جین از کشور کره‌ جنوبی در دیدار تیم فوتبال استقلال ایران مقابل الاهلی عربستان و صحنه‌ای که گل ارسلان مطهری در اواخر بازی مردود اعلام شد، اظهار داشت: کمک داور نتوانست در این صحنه آفساید را درست تشخیص دهد. در این صحنه کمک داور احساس کرد که دانشگر جلوی دید دروازه‌بان الاهلی را گرفته است و چون این بازیکن در وضعیت آفساید بوده, باید اعلام آفساید شود، ولی دانشگر حدود دو متر با دروازه‌بان تیم عربستانی فاصله داشت و این صحنه نمی‌توانست آفساید باشد.

وی ادامه داد: در این صحنه داور وسط باید تشخیص می‌داد که بازیکن استقلال دو متر با زاویه دید دروازه‌بان فاصله دارد و بنابراین در این وضعیت با وجود اعلام آفساید از سوی کمک داور, گل را صحیح اعلام می‌کرد. این صحنه زمانی آفساید می‌شود که بازیکن دقیقاً در موازات دروازه‌بان حریف قرار بگیرد، ولی در این صحنه دیدیم که فاصله دو متری بین دو بازیکن وجود دارد. این اشتباهی است که داور و کمک داور باهم مرتکب شدند، ولی داور می‌توانست پرچم زده شده از سوی کمک داور را رد کند, چون خودش زاویه مناسب‌تری برای تشخیص فاصله بین بازیکنان داشت.

این کارشناس داوری درباره دیگر صحنه‌های بازی یادآور شد: داور بازی قضاوت نسبتاً خوبی در سایر صحنه‌های بازی داشت و تقریباً اخطار‌هایی که به بازیکنان داد, درست بود. دو پنالتی که از سوی داور یک بار برای الاهلی و یک بار برای استقلال گرفته شدند نیز هر دو درست بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied