شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از وضعیت مصدومان استقلال

استقلال روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد که نشات گرفته از مصدومیت ۶ بازیکن اصلی این تیم نسبت به آخرین صدرنشینی در لیگ برتر است اما نکته امیدوار کننده آمادگی و بازگشت آن‌ها به تمرینات طی روزهای آینده است.

آخرین اخبار از وضعیت مصدومان استقلال

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا :  فرهاد مجیدی در دیدار تیمش مقابل الاهلی عربستان با یک نیمکت کامل از بازیکنان مصدوم به میدان رفت و در برابر تیم ناآماده عربستانی به شکست ۲ بر یک تن داد. جدا از فرصت‌سوزی وریا غفوری از روی نقطه پنالتی و مردود اعلام شدن گل استقلال که کارشناسان آن را سالم دانسته بودند، این تیم روی نیمکت ذخیره‌ها بازیکن قابل اعتنا و باتجربه‌ای نداشت.

فرهاد مجیدی که تیمش را چند هفته قبل و بعد از جدایی استراماچونی از استقلال تحویل گرفت، برای این دیدار تقریبا ساختار و ترکیب استقلال را نسبت به دوران سرمربی ایتالیایی عوض کرد تا این تیم به نسبت آخرین باری که استقلالی‌ها به صدرجدول صعود کردند و استراماچونی روی نیمکتشان حضور داشت، تغییرات زیادی داشته باشد.

اگر نگاهی به ترکیب استقلال در آخرین حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال داشته باشیم - که آذر ماه سال جاری و به دیدار با شهرخودرو در تهران بازمی‌گردد - استقلالی‌ها با وجود مصدومیت یکی، دو بازیکن مانند داریوش شجاعیان، فرشید باقری و سیاوش یزدانی، باز هم با پنج تغییر برابر الاهلی به میدان رفتند.

ترکیب استقلال مقابل الاهلی (۲۸/ ۱۱ / ۹۸): نیکولای بودروف، روزبه چشمی، محمد دانشگر، علی دشتی، وریا غفوری، سیدحسین حسینی، مسعود ریگی، امیرارسلان مطهری، آرش رضاوند، شاهین طاهرخانی و میلاد زکی‌پور.

ترکیب استقلال مقابل شهرخودرو (۱۴/ ۹ / ۹۸) : سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، عارف غلامی، وریا غفوری، هروویه میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی و شیخ دیاباته.

* خروج روح تیم استراماچونی از ترکیب استقلال

بازیکنانی مانند غلامی، میلیچ، اسماعیلی، کریمی، قائدی و دیاباته که در مقابل شهرخودرو حضور داشتند و حتی روزبه چشمی نیز در این دیدار در خط دفاعی به میدان رفت.

در سوی مقابل و در دیدار با الاهلی، فرهاد مجیدی برای جبران جای خالی این بازیکنان دست به دامن نیمکت ذخیره‌ها شد که برای این دیدار ۹ بازیکن به علت مصدومیت نمی‌توانستند به میدان بروند.

او برای جبران محدودیت‌ها در خط هافبک، از روزبه چشمی در خط هافبک استفاده کرد تا به این شکل بخشی از کمبودهای تیمش را جبران کند و در سایر پست‌ها از بودروف، دشتی، مطهری، رضاوند، طاهرخانی و زکی‌پور بهره برد که در برابر شهرخودرو نیمکت نشین بودند یا در فهرست استقلال حضور نداشتند.

* امیدی به استقلال وجود دارد؟

استقلالی‌ها می‌توانند به بازگشت بازیکنان مصدوم خود طی روزهای آینده امیدوار باشند چون بازیکنان این تیم بعد از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت آماده بازی شده‌اند.

مهدی قائدی، بهترین گلزن استقلال اکنون آماده شده و به گفته سرپرست باشگاه می‌تواند از بازی با ذوب آهن به میادین بازگردد.

فرشید اسماعیلی که مدتی است به علت مصدومیت نمی‌تواند در خط هافبک استقلال به میدان برود، با تمرینات شخصی خود در روزهای شلوغ استقلال، آماده بازگشت شده و چه بسا برابر ذوب آهن به میدان برود.

عارف غلامی دیگر بازیکنی است که برای بازگشت به خط دفاعی استقلال آماده شده و بعد از مدت‌ها می‌تواند در زمین مسابقه به میدان برود و تبدیل به عصای دست فرهاد مجیدی شود.

علی کریمی هم می‌تواند با پشت سر گذاشتن بیماری‌اش، نقش کلیدی خود را در خط هافبک ایفا کند. او برابر الاهلی به علت سرماخوردگی نتوانست بازی کند اما پزشکان استقلال قادرند او را به دیدار با ذوب‌آهن برسانند.

میلیچ هم دیگر بازیکنی است که از مصدومیت جزئی رنج می‌برد ولی بازگشت او به مسابقات نیازمند دوران طولانی نیست و اگر مشکلی پیش نیاید او روز یکشنبه می‌تواند در ترکیب استقلال بازی کند.

در میان مصدومان استقلال، فرشید باقری هم وضعیت دشواری ندارد و می‌تواند با چند جلسه تمرینات شخصی به کمک فرهاد مجیدی و استقلال بیاید.

وضعیت مصدومانی مانند دیاباته هم تا ۲۰ روز آینده مشخص می‌شود و شاید این مهاجم تاثیرگذار بتواند تا پایان اسفند باری از دوش استقلال بردارد.

استقلال با بازگشت این بازیکنان و مصدوم نشدن بازیکن فعلی و آماده خود می‌تواند به تکرار روزهای خوبش امیدوار باشد و با روزهای پرترافیک در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به مشکل نخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied