شمانیوز
شما نیوز

پیام دیاباته به هواداران استقلال + عکس

مهاجم اهل مالی استقلال گفت: با وجود این که سیاه پوست هستم، اما هیچ وقت در ایران احساس رنگین پوست بودن نکردم.

پیام دیاباته به هواداران استقلال + عکس

 به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی تیم فوتبال استقلال با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: بچه اکباتانم و فارسی بلد هستم. به همه ایرانی‌ها سلام می‌کنم و امیدوارم یک عید خوب با یکدیگر داشته باشیم و تنها چیزی که علاقه دارم این است که ایرانی‌ها سلامت باشند.

دیاباته  در خصوص تعطیلی لیگ‌های دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: انتشار ویروس کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و امیدوارم هر چه زودتر راه حلی برای این ویروس پیدا کنیم و کسانی که بیمار شدند، سلامتی خودشان را به دست بیاورند. این ویروس نگران کننده است، اما می‌توان برای آن راه حلی پیدا کرد.

دیاباته درباره بیماری فتح الله زاده و ابتلای او به آنفولانزا گفت: از وقتی به ایران برگشتم او را ندیدم و بنابراین نمی‌توانم خیلی راجع به او صحبت کنم، زیرا خبری از او ندارم.  

مهاجم خارجی استقلال درباره مطالباتش از استقلال و ماندن یا رفتنش از استقلال گفت: من شنیدم که گفتند دیاباته درخواست پول کرده است. دوست دارم مردم بدانند که شیخ دیاباته دستمزد خودش را طلب کرده و این با این که گفته می‌شود دیاباته درخواست پول کرده تفاوت دارد. شیخ دیاباته به چه زبانی باید پولش را طلب کند؟، زیرا کسی در باشگاه استقلال به زبان فرانسوی صحبت نمی‌کند. من علاقه‌ای به درخواست کردن پول ندارم و مهم‌ترین چیز برای من فوتبال بازی کردن و لذت بردن خودم و طرفداران و تمام ایرانیان است.

او در ادامه گفت: من شدیدا ایرانی‌ها را دوست دارم. مهم‌ترین نکته برای من انسان‌ها هستند و ایرانی‌ها برای من اهمیت زیادی دارند. این که ایرانی‌ها طرفدار استقلال باشند یا طرفدار هر تیم دیگری مهم نیست. مهم‌ترین نکته انسان بودن است.  

دیاباته در پاسخ به این سوال که چه کسی زوج او و دیاباته را کشف کرد عنوان کرد: باید بگویم که کاشف زوج من و قائدی، استراماچونی بود و او من را به استقلال آورد. یک روز با استراماچونی صحبت کردم و به من گفت می‌خواهد قائدی در کنار من بازی کند که من هم از این ایده استقبال کردم، زیرا در درجه اول قائدی را به دلیل انسان بودن و فوتبالیست خوبی بودن دوست دارم. همه بازیکنان استقلال به من کمک کردند که خودم را با شرایط ایران وفق دهم. ما یک کاپیتان داریم که قدرت و انرژی تیم  است. درباره غفوری باید بگویم که او انسان خیلی خوبی است.

بازیکن استقلال در پاسخ به این سوال که ایا موفقیت‌های استقلال مدیون زحمات استراماچونی است یا خیر گفت: همه می‌دانیم که استراماچونی سرمربی خوبی است. ما استراماچونی را دوست داشتیم و می‌خواستیم بماند. پس از او مجیدی آمد که او هم سرمربی خوبی است. امیدوارم با استقلال کار‌های بزرگی انجام دهیم تا طرفداران لذت ببرند. پیام من برای هواداران استقلال این است که نگران نباشید، شیخ دیاباته همیشه این جا است.  

او در واکنش به شادی پس از گل علیپور در دربی پایتخت که مانند شادی گل او بود گفت: درست است که او این کار را انجام داده، اما بدجنسی نکرده است. من یک مهاجم هستم و وقتی بازیکنی گل می‌زند فکر‌های زیادی توی سرش می‌آید و یک ژستی می‌گیرد. پیش خودم گفتم شاید علیپور هم در آن لحظه به من فکر کرده است. یک مقدار خجالت کشیدم از شادی گل علیپور، اما نمی‌خواهم او دفعه بعدی چنین خوشحالی برابر تیم ما انجام دهد و دوست دارم ژست تهاجمی تری داشته باشد.  

دیاباته درباره تفاوت هواداران ایرانی با هواداران بقیه کشور‌ها گفت: من خیلی سفر کردم و هواداران ایتالیایی، اماراتی و فرانسوی را دیدم. همه جا رفتم، اما اگر بخواهم واقعیت را بگویم از شور هواداران ایرانی هیجان زده شدم. از زمانی که به ایران رسیدم تا امروز، با وجود این که سیاه پوست هستم هیچ وقت احساس رنگین پوست بودن نکردم و احساس کردم مانند همه هستم. در ایران همه به من احترام گذاشتند و می‌خواهم به آفریقایی‌ها بگویم وقتی ایرانی‌ها را می‌بینید، به آن‌ها احترام بگذارید، زیرا آدم‌های خوبی هستند.  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied