شمانیوز
شما نیوز

قلی‌زاده: زندگی من بعد از ازدواج فوق‌العاده است

علی قلی زاده احتمالا یکی از مهمترین نقل و انتقالات فوتبال ایران در تابستان پیش رو خواهد بود.

قلی‌زاده: زندگی من بعد از ازدواج فوق‌العاده است
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ورزش سه :  بعد از دو فصل درخشش در تیم رویال شارلوای بلژیک و بازی های چشم نواز این ستاره سابق سایپا، حالا قلی زاده در آستانه فصل تازه ای در زندگی حرفه ای فوتبالی خود است. فصلی که می خواهد تبدیل به بازیکنی مهمتر و در دید تر از آنچه که هست باشد. گفتگو با علی قلی زاده پیش از تحویل سال جدید انجام شد، در حالی که او همانند خیلی از ورزشکاران از مردم خواست با توجه به شرایط کنونی در خانه بمانند.

 

دومین فصل حضورت در اروپاست. چقدر به رویاها و اهدافی که داشتی رسیدی؟

فصل اول کمی سخت بود اما فصل دوم برای من کمی راحت تر بود. با اینکه کمی با مصدومیت روبرو بودم و چند بازی ابتدایی را بازی نکردم اما خیلی بهتر از فصل گذشته برایم بود. امیدوارم در چند بازی پیش رو اگر انجام شود و کنسل نشود بیشتر مثمرثمر باشم و به چیزی که هدفم است برسم. تمام تلاشم را کردم و می توانستم بهتر از این باشم و تا اینجا هم بد نبودم و از این بابت خوشحالم.

 

سقف آرزوهای قلی زاده کجاست و فکر میکنی چقدر با آن فاصله داری و آیا دست یافتنی هستند؟

هر جا صحبت کردم گفتم که دوست دارم در لیگ اسپانیا بازی کنم. امیدوارم بتوانم روزی آنجا بازی کنم و خودم را نشان بدهم. تلاشم را می کنم و همه چیز دست یافتنی است و امیدوارم به این هدفم دست پیدا کنم.

 

درباره لیگ بلژیک صحبت می‌کنی.  شباهت و تفاوتی با فوتبال ما دارد؟

لیگ بلژیک خیلی فیزیکی و سنگین است. تفاوت آن با فوتبال ما بسیار است. فوتبال ما متاسفانه هیچ جوره به آن رسیدگی نمی شود. به تیم ها، بازیکنان و مربیان اهمیتی نمی دهند. هر کس که به فوتبال و مدیریت می آید چیزی که به سود خودش باشد را انجام میدهد و کم است کسانی که به فکر بازیکن، مربی و تیم باشند. امیدوارم در فوتبال ما به این زوایا اهمیت بیشتر داده شود. فوتبال ما به همین خاطر فاصله زیادی با فوتبال اروپا و در نهایت بلژیک دارد. طبیعتا هر چه به سطح بالاتری بروی، چیزهای جدیدتری یاد می‌گیری و اینجایی که من بازی می کنم با لیگ ایران متفاوت است. امیدوارم با این بازیکنان و مربیان خوبی که در فوتبال ایران داریم آن چیزی که هست را بتوان در دنیا نشان داد. 

بازیکنای زیادی الان در لیگ بلژیک فعال هستند و یادآور روزهای است که بازیکنان ما در لیگ آلمان زیاد بودند. این حضور زیاد دلیلش شرایط بهتر لیگ بلژیک است یا اعتمادی که اکنون شکل گرفته؟

این خیلی خوب است که در این لیگ سنگین تعداد زیادی بازیکنان ایرانی داریم. این کیفیت بالای بازیکنان ایرانی را نشان می دهد که می توانند اینجا و همه جای دنیا بازی کنند. من از این بابت خیلی خوشحالم. هر بازیکنی که به بلژیک آمده تمام توانش را گذاشته خوب کار کرده و ثابت کرده که ایرانی ها خوب هستند و می توانند. این مساله باعث شده تا بازیکنان دیگر هم بیایند. 

 

با بازیکنای ایرانی دیگر حاضر در بلژیک رابطه‌تان به چه شکل است و در تقابل‌هایی که داشتید کری می‌خوانید؟

با بازیکنان دیگر حاضر در لیگ بلژیک هم در ارتباط هستیم. فکر نمی کنم زیاد باهم کری بخوانیم. درست است که در تیم های متفاوتی حاضر هستیم اما با یکدیگر دوست هستیم و دوست داریم بهترین نتایج را بگیریم. در تقابل‌ها اما با تمام وجود بازی می‌کنیم و هر کس برای خودش می جنگد ولی در کل دوست هستیم و دوست داریم موفقیت همدیگر را شاهد باشیم.

تکنیکت در چند ماه اخیر خیلی مورد توجه بلژیکی ها قرار گرفته و درباره آن صحبت شده. واقعا هم جالب است که در یک کشور خارجی با این اعتمادبه نفس بالا دریبل میکنی.

من چون از فوتسال شروع کردم و یک مربی فوق العاده تکنیکی به اسم گلزاده داشتم خیلی چیزها از ایشان یاد گرفتم. به شخصه علاقه زیادی به حرکات تکنیکی دارم و دوست دارم در تمرینات و بازی ها آن را انجام دهم. فکر می کنم قبلا یک مقدار تعارف هم ندارم و صادقانه بگویم، در تیمی بودم که باید به چشم می آمدم. موقعی که در سایپا بودم یک مقدار از آن برای خودنمایی بود که خودمم را ثابت کنم و بگویم من هستم، من دریبل و تکنیک دارم. برای اینکه خودم را نشان دهم اما الان تلاش می کنم تکنیکم را در قالب تیم ببرم و چیزی که به نفع تیم است و کمک می کند آن را انجام بدهم و بیش از حد حاشیه نیست. خب یک پوئن برای من است که می توانم دریبل کنم و باید بیشترین سود را ببرم. خوشحالم که تا اینجا مثمرثمر بوده و توانستم با دریبل ها و پاس ها برای تیمم مفید باشم.

 

کلا خیلی کم حرف و البته حرفه ای هستی. خصوصا اینکه خیلی زود ازدواج کردی و به نظر می‌رسد کمک زیادی به تو کرده است.

کم حرف؟ اتفاقا خیلی هم پرحرف هستم و این را دوستان نزدیکم می دانند! ولی سعی می کنم دور از حاشیه باشم و مسائل حاشیه‌ای را دنبال نکنم و وارد آن نشوم.

 

زوج فوتبالی  را در اروپا چطور می‌بینند و به عنوان کسی که از نزدیک با بانوی فوتبالیست زندگی می‌کند، شرایط فوتبال بانوان رو چطور می‌بینی؟

اینکه زود ازدواج کردم هر کسی بسته به شرایط زندگی اش تصمیم می گیرد. فکر می کنم این بهترین موقع برای این تصمیم بود. موقعی که به اروپا آمدم تنها بودم و هم کسی را انتخاب کردم که درک می کند و درک کاملی از شرایط دارد و فوق العاده کمکم می کند. تا اینجای کار هم هر چقدر از او تشکر کنم کم است چرا که همه جوره پشتم بوده و کمکم کرده است.

برای من این زندگی فوق العاده است بخاطر اینکه شما فکر کنید مثل همین شرایط کرونا، شما تنها تمرین کنید یا این فرصت را داشته باشید که با همسرت تمام تمرینی که می‌دانید را با هم انجام دهید، باعث خواهد شد که انگیزه بیشتری داشته باشید و رو به جلو حرکت کنید. بستگی به شرایط هر کسی دارد و برای من ازدواج شرایط خوبی بوده و امیدوارم هر کسی که شرایطش را دارد و فکر می کند برای او ازدواج در آن برهه مناسب است ازدواج کند.

 

برگردیم به کمی عقب و بدشانسی بزرگی که موقع جام جهانی داشتی. فکر کنم بدترین خاطره‌ی تو باشد. الان اوضاع تیم ملی را چطور می‌بینی؟

دو تورنمنت مهم را از دست دادم و قسمت بوده. امیدوارم دیگر این اتفاق نیفتد و جام جهانی و جام ملت ها را به دلیل مصدومیت از دست دادم. خیلی برایم سخت بود چون در جام ملت ها در اوج آمادگی بودم و می توانستم خودم را نشان دهم. متاسفانه به دلیل مصدومیت نتوانستم بازی کنم. آن اتفاق هم برای تیم ملی افتاد و همینطور الان که شرایط تیم ملی سخت است. 

 

شرایط کار اسکوچیچ را چطور می‌بینی؟ به نظر می‌رسد کار آسانی نه برای بازیکنان و نه سرمربی برای صعود به جام جهانی وجود داشته باشد.

اوضاع اصلا خوب نیست و می‌دانید تیم ملی نیاز به حمایت دارد حالا چه با آقای اسکوچیچ چه با هر فرد دیگری. از مسوولان درخواست دارم حمایت کامل از بازیکنان و مربی تیم دارم. حالا به هر شکل که می توانند. سرمربی ای که انتخاب کردند باید کمکش کنند و ما بازیکنان هم چه آنهایی که بازی می کنند و چه کسانی که نمی کنند و حتی کسانی که در لیست تیم ملی نیستند باید کمک و حمایت کنند. ما می توانیم به جام جهانی صعود کنیم و این پتانسیل را داریم و فکر می کنم فقط شرایط برای ما سخت شده و البته ما ایرانی‌ها هم مرد روزهای سخت هستیم و این شکلی بهتر است و در شرایط سخت بهتر می توانیم خودمان را نشان دهیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و به جام جهانی صعود کنیم.

 

مهدی ترابی به عنوان رفیقت روزهای خوبی در پرسپولیس پشت سر می‌گذارد و محبوبیت خاصی بین هواداران دارد. سبک بازی شما دو نفر خیلی شبیه و همچنین هر دو تکنیکی و شوتزن هستید. فکر می‌کنی در یک رقابت دو نفره کدام‌ برنده شوید؟

اول اینکه خیلی خوشحالم برای مهدی ترابی که تا اینجای کار خیلی خوب کار کرده و امیدوارم همینجور به راهش ادامه دهد. مهدی پتانسیل این را دارد که خیلی بیشتر پیشرفت کند و امیدوارم یک روز بهترین بازیکن آسیا شود و در اروپا هم بدرخشد و امیدوارم یک روزی به تیم‌های مطرح اروپایی بیاید و بدرخشد و مطمئنم که او این توانایی را دارد و برایش از صمیم قلب این اتفاق را آرزو می کنم. فکر نمی کنم که مهدی بتواند در رقابت دو نفره مرا ببرد و خودش هم این را خوب می‌داند. در زمان سایپا هم خیلی با هم کری داشتیم و اکثر مصدومیت های جزیی و ضربه ای که در آن مقطع داشتم همه تقصیر مهدی بود. بچه ها مرا نمی زدند و همه‌اش مهدی مرا زده بود. حالا جدا از شوخی امیدوارم مهدی همینطور ادامه بدهد و به روزهای اوج خودش بیشتر از این برسد و به دستاوردهای بزرگتری هم برسد.

 

اوضاع فوتبال کمی عجیب شده. شیوع کرونا و نگرانی مردم و البته تعطیلی فوتبال. این روزها را چطور می‌بینی؟

این شرایط خاص برای تمام مردم دنیا اتفاق افتاده و مجبور هستیم که تحمل کنیم و با کمک یکدیگر دست به دست هم بدهیم و این بیماری را شکست بدهیم. امیدوارم مردم رعایت کنند و سفر نروند و کارهای ضروری را انجام دهند و بهداشت را به بهترین شکل دنبال کنند. همینجور که می دانید همه جای دنیا الان فوتبال کنسل شده و ما مجبوریم در خانه بمانیم و تنها برای کارهای مهم بیرون برویم. امیدوارم برای تمام مردم دنیا و خصوصا مردم کشورم این ویروس هر چه زودتر ریشه کن شود تا به زندگی عادی برگردیم و روزهای خوبی را در پیش داشته باشیم.

 

سایپا به عنوان تیمی که ستاره‌هایی مثل تو و ... را معرفی کرده، این روزها اوضاع خوبی ندارد و حتی نگرانی بابت سقوطش وجود دارد، اوضاع به نظرت چرا این شکلی پیش رفت؟

در مورد تیم سایپا هم واقعا تمام بازی های آن را دنبال می کنم و البته بگویم که کل بازی های لیگ ایران را دنبال می کنم و خصوصا سایپا که تیم خودم بوده و از آنجا رشد کردم. امیدوارم به روزهای اوجش برگردد و جوانانی دارد که پتانسیل پیشرفت دارند. دوستان صمیمی خودم هنوز آنجا هستند و واقعا جای پیشرفت دارند و فقط باید مسوولانی باشند که کمک‌شان کنند. امسال هم آقای صادقی بود و واقعا به جوانان اعتماد دارد و به آنها انگیزه می دهد. امیدوارم روز خوب شان برگردند و از این روزهای بحرانی در بیایند.

امیدوارم آقای کاشانی به عنوان مدیر جدید باشگاه بتوانند این تیم را به روزهای خوب برگردانند و از همینجا برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

 

صحبت پایانی؟

سال 98 برای من سخت بود و آن مصدومیت‌هایی که داشتم باعث شد تا تورنمنت‌ها و بازی‌های مهمی را از دست بدهم. امیدوارم که در سال جدید این اتفاقات رخ ندهد. سال 98 البته برای مردم عزیزمان هم خوب پیش نرفت و امیدوارم سال جدید برای آنها خوب و بابرکت باشد. امیدوارم این ویروس را هم شکست دهیم. برای همه مردم عزیزم خوشبختی و سلامتی در کنار خانواده‌های‌شان آرزو می کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied