شمانیوز
شما نیوز

اکبر کیا پیشکسوت فوتبال درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

​پیکر این پیشکسوت فوتبال که مدت ها بود در خانه با بیماری قلبی مبارزه می کرد دوشنبه در آرامستان دارلرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

اکبر کیا پیشکسوت فوتبال درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از خبرورزشی :  زندیاد کیا اهل محله فخرآباد شیراز بود و در سال های دهه ۵۰ فوتبال ایران، سابقه حضور در تیم شاهین تهران و سرمربیگری تیم ملی فوتبال کارگران ایران را بر عهده داشت.

حسین کلانی، زنده یاد همایون بهزادی و مهراب شاهرخی و ناصر ابراهیمی از بزرگان فوتبال کشور و همچنین مرحوم رسول دره شوریان، علیرضا قشقائیان، الیاس عبداللهی و غلام پیروانی بازیکنان سابق تیم برق شیراز از جمله بازیکنان مطرحی هستند که این پیشکسوت ورزش به فوتبال ایران معرفی کرد.

وی در دوران مربیگری خود در شیراز مسوولیت تیم های منتخب فارس و مرصاد را بر عهده داشت و در این سالها نیز جوانان زیادی را از این استان به فوتبال کشور معرفی کرد .

ناصر ابراهیمی مربی سابق تیم ملی ایران و بازیکن تیم‌های استقلال پرسپولیس و شاهین تهران در خاطرات خود گفته است در حالی که نوجوان بودم اکبر کیا در زمین‌های خاکی تهران مرا کشف کرد و به تیم شاهین تهران برد.

استاد اکبر کیا همچنین سال های زیادی در تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به کار بود و خدمات ارزنده ای را به جامعه دانشگاهی ارائه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied