شمانیوز
شما نیوز

علی دایی | درآمد نجومی همسر علی دایی + بیوگرافی

علی دایی علاوه بر اینکه در عرصه ی فوتبال یه اسطوره برای ایرانیان شده است، در زمینه ی بیزینس هم جزو افراد بسیار موفق محسوب میشود.

علی دایی | درآمد نجومی همسر علی دایی + بیوگرافی

ورزشکاران عمر حرفه ای کوتاهی دارند و به همین دلیل باید هر چه سریع تر فکری اساسی به حال خود کنند تا پس از پایان دوران حرفه ای و قهرمانی شان راه دیگری به غیر از ورزش برای کسب درآمد داشته باشند.
علی دایی معروف ترین چهره فوتبال ایران در گفت و گوی تازه به زوایای مختلف زندگی شخصی، حرفه ای و مخصوصا اقتصادی خود پرداخته است.

سال هاست گفته می شود که آقای گل جهان مهم ترین بیزنس من ورزش ایران است. درباره این که او مغز اقتصادی توانمندی دارد بارها صحبت شده است و این که چقدر راه های تجارت و درآمدزایی را می شناسد. به هر حال هر چه هست به نظر می آید ثروت قابل ملاحظه کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست.

 

- اگر برگردیم به عقب، بین فوتبال و بیزینس کدام را انتخاب می کردید و رمز موفقیت شما در عرصه تجاری چیست؟

علی دایی : من از ابتدای فوتبالیست شدنم وارد بیزینس شدم. اولین پولی که گرفتم مربوط به سال 93 مقدماتی جام جهانی آمریکا می شود. آن موقع بهترین بازیکن و آقای گل شدم. با پول هایی که جمع کرده بودم با شراکت دوستم، مغازه ای در منیریه خریداری کردیم. از سال 93 تا الان این شراکت ادامه دارد. من دنبال ماشین عوض کردن نبودم و با توجه به اینکه پدرم کار فرش می کرد و قبل از آن در اردبیل برای خودش تجارتی داشت با بیزینس غریبه نبودم و به آن علاقه داشتم. سالی که در هیروشیما مصدوم شدم پرسپولیس تمام حق و حقوقم را قطع کرد. اگر بیزینسی برای خودم نداشتم چه می کردم؟ من از همان روزها به اینجا رسیدم.

- گفته می شود که این ها محصول ایده پردازی و شم اقتصادی علی دایی نیست بلکه دایی مشاوران خیلی خوبی دارد که کارهای اقتصادی او را انجام می دهند، همین طور است؟
 
علی دایی:من مشاور آنچنانی ندارم بلکه دوستان خوبی دارم. برعکس آن چیزی که فکر می کنید من از دوستانم ایده های شان را می گیرم. اگر جایی کارم ایراد دارد درست می کنم و پیشنهاد خوبی بدهند قطعا بررسی می کنم.
 
علی دایی: درآمد همسرم در جواهرات از من بیشتر است.

 

 

- سال هاست که در برند های ورزشی، برخی نمایندگی ها متعلق به شماست و برخی نیز ادعا می کنند به علی دایی مرتبط هستند. به طور شفاف بگویید نمایندگی کدام برندها متعلق به شماست؟
 
علی دایی:در زمینه ورزشی نمایندگی آدیداس و نایک را دارم. تولیدات خودمان (برند دایی) نیز کمافی السابق فعال هستند. در مجتمع اداری الماس نیز فعال هستیم. در زمینه صنایع غذایی نیز با مشارکت یکی از دوستانم که از فرانسه آمده است، همکاری می کنیم. همسرم نیز کار جواهرات انجام می دهد و بعضا از من درآمدش بیشتر است. اخیرا با دو نفر از دوستانم شروع به فعالیت هایی در حوزه تبلیغات کرده ایم.
 


- با توجه به اینکه در میان مردم به عنوان یک سرمایه دار شناخته شده اید با حجم انبوهی از درخواست های مالی مواجه هستید. واکنش شما به خواسته های مردم چیست؟
 
علی دایی:اینکه مردم من را به عنوان یک سرمایه دار نگاه می کنند، ذهنیتی غلط است، چراکه در این حد نیستم. هر چه دارم همین است که می بینید و باور کنید در بین دوستانم از نظر مالی نفر سوم و چهارم هستم. موضوعی نیست که مردم باخبر نباشند. اینکه من را سرمایه دار می دانند برایم خنده دار است. بعد از این همه سال حدود سه سال و نیم پیش خانه خریدم. چطور می توانم یک سرمایه دار باشم؟ بابت مطالبی که در فضای مجازی می نویسند، خنده ام می گیرد. من نه در پنت هاوس زندگی می کنم و نه… من هر چه دارم همین است که می بینید و افتخار می کنم که نان بازوی خودم را خورده ام و می خورم. در زندگی به کسی محتاج نیستم و اگر بتوانم دستگیری هم می کنم. شاید باور نکنید اما یکبار نامه های ارسالی یک هفته مردم را بررسی کردم که اگر تمام زندگی ام را هم می فروختم بازهم توانایی تأمین خواسته های مردم را نداشتم.

دایی هم چنین در یکی از مناطق شمالی تهران، گالری جواهرات را با نام ” گالری نور” افتتاح کرد و رسما وارد دنیای جواهرات و تجارت سنگ های قیمتی شد. طراحی این گالری بر عهده مونا فرخ آذری همسر علی دایی بوده است.

گالری نور که با توجه به محصولات و خدماتش به نظر می رسد با سرمایه ای عظیم تاسیس شده است، احتمالا اولین تجربه تجاری علی دایی خارج از دنیای ورزش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراسم ازدواج علی دایی:

اسطوره فوتبال ایران در روز اول‌ بهمن‌ ماه‌ سال‌ ۱۳۸۳ پای‌ سفره‌ عقد نشست‌ و پیمان‌ زناشویی‌ بست‌.

این‌ ازدواج‌ باعث‌ تعجب‌ خیلی‌ها شد،همان‌هایی‌ که‌ فکر می‌کردند، دایی‌ به‌ ازدواج‌ فکرنمی‌کند، اما او ازدواج‌ کرد و پاسخ‌ خیلی‌ها راداد. 

درست‌ سه‌ روز بعد از مراسم‌ ازدواجش‌ که‌ هنوز گل‌های‌ بزرگ‌ اتاق‌ عقدش‌ در خانه‌ بود. نکته‌ جالب‌ در مورد ازدواج‌ علی دایی‌ مهریه‌ همسرشان‌ است.از آنجا که‌ خانواده‌ همسرم‌ دارای‌ اعتقادات‌ارزشمند اسلامی‌ هستند، مهریه‌شان‌ مانند مهریه‌ حضرت‌فاطمه‌ (س‌)، «آب‌» است.

خیلی‌ها فکرمی‌کردند که‌ مهریه‌ همسرم‌ سکه‌های‌ زیادی‌ است‌،به‌ قول‌ این‌ جدیدی‌ها… اما با تفاهمی‌ که‌ بین‌ مابود، چرا که‌ مهریه‌ ضامن‌ خوشبختی‌ نیست‌، بلکه‌صداقت‌ها و حسن‌ نیت‌ها، زمینه‌ساز یک‌ زندگی‌مشترک‌ است‌. وی‌ در رابطه‌ با مهمانان‌ جشن‌ازدواج‌ می‌گوید: «نمی‌خواستیم‌، مراسم‌عروسی‌ام‌ بپیچد، از این‌ رو خصوصی‌ صورت‌پذیرفت‌ وخانواده‌ من‌ و دوستان‌ نزدیکم‌، مهمانان‌جشن‌ من‌ را تشکیل‌ دادند.

البته‌ جشن‌ ازدواجم‌در تهران‌ برگزار شد و افراد خانواده‌ام‌ ازاردبیل‌ به‌ تهران‌ آمدند، همچنین‌ بیشتر دوستانم‌در تهران‌ هستند و به‌ همین‌ خاطرباید در تهران‌برگزار می شد.

همسرم به فوتبال علاقهای نداشت اما از زمانی‌ که‌ با یکدیگر آشنا شدیم‌،ایشان‌ هم‌ به‌ فوتبال‌ به‌ خصوص‌ دیدارهای‌ تیم‌ملی‌ علاقمند شدند». یکی‌ از مهمانان‌ ویژه‌، دکتر «آصفی‌» سخنگوی‌وزارت‌ امور خارجه‌ و همچنین‌ «محمد دادکان‌»رییس‌ فدراسیون‌ فوتبال‌ بود.

 

 

daei9

daei7

daei5

daei4

daei2

daei3

daei8

 

 

 

بیوگرافی علی دایی و همسرش

علی دایی  متولد 1 فروردین 1348 در اردبیل، فوتبالیست بود.فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش می باشد

 

 

خانواده، تاریخ تولد اصلی و …

سومین فرزند خانواده است، چهار برادر بنام های عبدالله، محمد، حسن و حسین دارد خواهرش در 15 امین روز زندگی بدلیل بیماری فوت کرده است

پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است

در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است

 

 

ae22f4c6-c253-420b-bde5-15dc830e0683

 

 

 

شروع از 8 سالگی

از 8 سالگی به سمت فوتبال رفت و کار حرفه اش را با تیم استقلال اردبیل در سال 67 آغاز کرد سپس بعد از قبول در دانشگاه به تهران رفت و بازیکن تیم تاکسیرانی در سال 68 شد

 

 

بانک تجارت تا آلمان و خداحافظی

از سال 69 تا 73 در بانک تجارت بازی کرد، در این درخشید و به تیم ملی دعوت شد سال 73 به پرسپولیس رفت از سال 75 لژیونر شد و به السد قطر پیوست

 

سال 76 به آرمینیا بیله فیلد آلمان رفت، بعد از یکسال در سال 77 به بایرمونیخ پیوست، از سال 78 تا 81 در هرتابرلین بازی کرد، سپس الشباب، پرسپولیس، صبا باتری و در نهایت با تیم سایپا بعنوان بازیکن و سرمربی از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد

 

 

رکورد گل ملی جهان

دایی تا پایان رقابت‌ های جام جهانی ۲۰۰۶ که در ترکیب تیم ملی حضور داشت ۱۴۹ بار برای تیم ملی به میدان رفت و بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌ است و آقای گل جهان است

 

کریستیانو رونالدو نزدیکترین تعقیب کننده دایی فعلا 79 گل به ثمر رسانده است و به نظر می آید این رکورد دست نیافتنی است

 

 

عکس علی دایی و همسرش

عکس علی دایی و همسرش مونا فرخ آذر + بیوگرافی

 

 

ازدواج اول و دخترش

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد.دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند

 

 

1525590141_UUSCYVEQCS

 

 

ازدواج دوم

علی دایی در سال 1384 با مونا فرخ آذری طراح جواهرات ازدواج کرد؛ مراسم عروسی در اردیبهشت 84 یکی از مجلل ترین ازدواج ها آن زمان بود که بیش از 100 میلیون تومان خرج مراسم شد

سال 90 این زوج صاحب دختری بنام نورا شدند

 

636847934305579744_md

 

 

 

مونا فرخ آذری کیست ؟

مونا فرخ آذری که همانند علی دایی اصالتا اهل اردبیل است سال 1356 در تهران به دنیا آمده و کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی است

 

a3f5c75a33bd3c40d14d160718766244

 

 

 

عکس دختران علی دایی نورا و دنیز دایی

 

2702960-oi

2BsLvds1L36J

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied